Als mn poes vervelend aan het miauwen is en ik zeg “hou is op joh” doet ze altijd nog ff nijdig 1 miauwtje hahah
Het js 26 graden in huis maar de katten willen allebei tegelijkertijd over me heen gedrapeerd liggen 🫠 en dan na 10-15 min opstaan om even af te koelen op de koelmat ![]()
Mijn kat was altijd super stipt, elke dag klokslag 6 uur kreeg ik een poot in mijn gezicht om me wakker te maken, dus ik zette ook nooit een wekker, perfect. Zelfs na zomer/wintertijdwissel had ze meteen de juiste tijd.
Maar de laatste tijd is ze het helemaal kwijt, steeds vroeger maakt ze me wakker, en vannacht zelfs om half 2?! Ook echt met over me heen stampen en keihard mauwen.
Toen heb ik haar buiten de slaapkamer gezet, en heeft ze daar 4 uur staan schreeuwen. ![]()
Ik wil haar graag bij me hebben 's nachts maar niet als ze me steeds wakker maakt ![]()
De sauna-ervaring (voor je katten dan!)
weet iemand nog wat die site is waarop je alle merken met voer kan vergelijken, echt in zo’n tabel per merk? ik kan hem via zowel google als de zoekfunctie hier niet meer vinden
Huiskatteninfo.nl kun je bepaald voer opzoeken. Maar ik denk dat jij een andere website bedoelt en daar zit sinds een aantal jaar alles achter een pay wall. Kom even niet op de naam
nee die bedoelde ik wel! thanks
Ik heb gisteren van de huisarts gehoord dat ik allergisch ben voor katten ![]()
![]()
Mijn bejaarde poesje van bijna 17 gaat nergens heen, die blijft bij ons tot haar laatste adem, maar ik vind dit zo verschrikkelijk. Ik had gehoopt altijd een kat in huis te hebben, ook voor mijn kind, maar die gaat nu het grootste deel van zijn jeugd geen kat hebben. Een kat in huis is zo gezellig en huiselijk en nu kan dat straks gewoon niet meer. En we wonen nu in een huis met een tuin en een zolder en een kat is de perfecte muizenbestrijding maar ook daar zijn we straks van verstoken. Jezus wat is dit kut
Wat vervelend! Maar zijn er geen opties om de klachten te verminderen zodat het wel mogelijk is? Medicatie, speciaal voer wat de uitscheiding van allergenen vermindert en een luchtreiniger? Een vriendin had best heftige klachten maar door deze maatregelen gaat het na 3 jaar heel goed en nu hoeft ze geen medicatie meer te nemen
Wil je hier wat meer over vertellen? Over het speciale voer en de luchtreiniger? Ik heb nu een relatief milde neusspray (had vroeger een sterkere variant, maar ben ivm kinderwens overgestapt), die helpt meestal wel goed maar niet altijd. Daar kan ik dus ook nog wel wat in doen, ga dat ook overleggen met de huisarts. Die neusspray heb ik omdat ik al veel langer iets van klachten had maar tien jaar geleden kwam er nog niets uit de allergietest
Naast de opties die al genoemd zijn; ik heb imuunotherapie gehad en slik gewoon elke dag twee pillen desloratadine en bij mij gaat het gewoon goed nu. Ben nu bezig met imuunotherapie op graspollen en ook dat slaat aan.
Qua voer werkt Purina Pro Plan LiveClear Sterilised Adult. Dat vermindert het kattenallergeen.
Wat mij ook helpt is dat ik luchtreinigers in huis heb en een stofzuiger met een hepa filter. Ik heb gewoon de luchtreinigers van de IKEA. Had die dingen toch al nodig omdat ik ook allergisch ben voor bomen en gras
maar merkte ook echt wel verbeteringen op mijn kattenallergie.
Ze heeft twee luchtreinigers met HEPA filter in huis, ligt er natuurlijk aan hoe groot de ruimte is en welke reiniger je hebt. Maar het HEPA filter is wel belangrijk om te hebben! En haar kat krijgt Purina Pro plan liveclear brokjes icm ‘normaal’ nat voer. Haar dierenarts gaf wel aan dat dit niet altijd goed werkt, afhankelijk van ras etc. Zij heeft een normale huiskat van de straat en daar werkt het dus blijkbaar wel goed bij. Ik denk dat er ook wel gewenning heeft plaatsgevonden, haar klachten zijn ook minder als ze bij mij over de vloer komt!
Wat onwijs fijn dat het bij jou zo goed gaat! Ik heb vroeger ook desloratadine geslikt (om de bijwerkingen van tijdelijke medicatie te dempen) en dat ging goed, dus fijn om te weten dat dat bij jou helpt naast de immunotherapie. Die immunotherapie was ik al googlend al wel tegengekomen, maar wordt dat zomaar gedaan?
@Vogeltje veel dank!
Ik heb een doorverwijzing bij de huisarts gevraagd. De allergoloog beoordeeld dan of je geschikt bent. Heb toen tegen de allergoloog en de huisarts gezegd dat ik ondanks de allergie echt niet zonder katten wil en dat ik naast al andere genomen maatregelen ik ook imuunotherapie wou. Dat kon toen ook. De therapie duurt wel vrij lang (3 tot 5 jaar), maar ik begon al vrij vlot verschil te merken.
Wat onwijs vervelend!
er zijn al heel veel goede ideeen genoemd maar je kan ook kijken naar een Siberische kat. Ik ben zelf onwijs allergisch voor katten maar hun missen een bepaald eiwit. Ik reageer ook helemaal niet allergisch terwijl ik bij andere katten niet in de buurt kan komen. En daarnaast is het ook een onwijs leuk en lief ras.
ja mensen zeggen altijd dat dit niet kan maar ik hoor dit heel vaak. zelf heb ik geen ervaring met boskatten maar ik heb dit ook met maine coons en mede daarom heb ik een mc geadopteerd. letterlijk 0000 klachten terwijl ik bij de gemiddelde kat met een paar uur zit te hoesten en snotteren enz
Oh ja nu jullie het zeggen… ik heb ook een geadopteerde Maine Coon en ik heb van hem veel minder tot amper last. Van mijn van-alles-door-elkaar adoptie lieffies ging ik wel niezen en kreeg ik jeuk. Dat is nu wel heel anders sinds m’n imuunotherapie, want nu heb ik überhaupt amper nog een reactie op welke kat dan ook.
Oei! Inmiddels weer wat meer op schema?
Niet echt, maar nu maakt ze me telkens rond 5 uur wakker. Ik denk dat ze dan misselijk is (daar krijgt ze 2x per dag medicijnen tegen), dus ik ga er voortaan maar gewoon uit om 5 uur om haar die medicijnen te geven. ![]()
Niet fijn maar ja.
Lief dat je het vraagt!
Ah, hopelijk verandert het nog.
Mijn kat heeft geen klachten oid maar maakt me ook minimaal 1x per nacht wakker omdat hij naar buiten wil of gewoon omdat het kan ![]()