Kattentopic #4

Hoe lang heeft hij al niet gepoept? Hem stimuleren om flink te bewegen kan helpen en zijn buikje masseren als hij dat accepteert ook.

1 like

Vannacht was ik ziek (iets verkeerd gegeten denk ik) en ik moest een paar keer overgeven, maar gelukkig werd ik ondersteund door mijn kitten omdat hij steeds op mijn rug ging zitten en mijn haar aanviel tijdens het overgeven :smiling_face_with_tear: thanks buddy

15 likes

Is de kat bij jouw thuis in plaats van zijn eigen huis? Dan is het best wel normaal maar ligt eraan hoe lang het geleden is

En als hij in een vreemd huis is dan is hem eerst in 1 kamer houden een tip. Dan kan hij aan een kleinere ruimte wennen en veiliger voelen, dan gaan ze vaak eerder op de bak.

1 like

Ik was net op mental health walk en het was een 100/10. Heb 11 katten gezien en geaaid :star_struck: ze gingen allemaal stukjes meelopen, keihard spinnen en naar me miauwen. Zo gezellig.

24 likes

Ja, klopt in mijn huis!

En ik had hem idd beter in het begin in een kleine ruimte kunnen laten, gelukkig loopt hij nu wel rond.

Ik denk dat de oorzaak toch ergens anders kan liggen, want mijn zusje zei ineens: kan het dat de hond het misschien opeet? :sob:

En ik dacht eerst van niet, maar ik kwam net thuis met de hond en de hond ging snel de wc (waar de kattenbak staat) in en kwam terug met grit op haar kin en in de wc rook het heel erg naar kattenpoep, maar de bak was leeg :weary::weary::weary::weary::weary::weary::weary:

Het was wel de eerste keer deze week dat ik kattenpoep rook, dus misschien was dit wel de eerste keer dat hij op de bak ging, maar ik ben vrij zeker dat de hond het heeft opgeten :sob:

6 likes

Supergoor, maar superfijn dat het katje oké is! Een verstopte kat wil je echt niet haha

1 like

Eerst was het Catsan die de formule veranderde en toen ging ik over op die schep en schoon van AH, maar ook die is nu veranderd. Alles wat moet klonteren valt volledig uit elkaar dus ik kan de bak totaal niet goed schoonscheppen elke dag.
Welke klonterende vulling kan ik verder nog proberen?

Klonteren is een heel raar woord als je het een paar keer achter elkaar in je hoofd hoort

1 like

Cat’s best

2 likes

Jumbo eigen merk en dan Hygiene.

5 likes

Die van de Aldi vind ik het beste! Ook niet te stoffig. En goedkoop.

1 like

De Aldi zit hier om de hoek dus ga morgen gelijk even!

1 like

Ik bestel altijd bij Tommie the cat, die klontert heel goed!

1 like

Ja deze wou ik ook aanraden, eigenlijk beide van jumbo eigen merk doen het goed hier. Ik mix ze vaak omdat die ultra toch net wat goedkoper is hahaha

1 like

Ik vind die van Picnic ook heel chill! Gewoon huismerk

Heeft iemand ervaring met het herplaatsen van een kat? Mijn kat piste eerst alleen langs de bak, maar nu valt hij ook zonder reden bezoek aan en vooral ons kind. Alles is medisch al gecheckt en als hij uitgedaagd wordt door iemand/een kind dan vind ik het volkomen terecht dat ie een pets uitdeelt, maar net haalt hij weer zonder reden uit met z’n nagels. M’n kind stond gewoon te spelen, hij komt aanlopen (lag ook aan de andere kant van de kamer en er was geen gegil oid) en hij haalt uit. Durf m niet meer alleen in de kamer te laten met mn kind, want geen idee wanneer en waarom hij weer uithaalt.

Ik heb contact gezocht met een gedragstherapeut en dat is zo’n beetje het laatste dat ik nog kan verzinnen om te doen, breekt echt m’n hart dat hij wellicht naar een ander huis moet, maar dit gaat zo niet langer en is voor hem ook vooral heel kut en zielig. :sob:

Als je alles medisch uitgesloten hebt en je kat lijkt gewoon niet lekker in zijn vel te zitten (als ie zomaar uithaalt) is het misschien wel het best voor hem om een nieuw plekje te zoeken. Hoe moeilijk dat voor jou waarschijnlijk is.

Kattengedragstherapeut kun je proberen maar ik heb dat eens gedaan en dat vond ik nou niet méga opleveren destijds bij mij. Vooral bewustwording bij mezelf maar toen ging het om katten onderling.

Ja ik probeer ook echt mijn eigen gevoel aan de kant te zetten en echt te kijken naar wat voor hem het beste is, maar wil ook niet met zo’n gevoel blijven zitten van “wat als ik dit nog geprobeerd had”. Ik had altijd zo’n sterke mening over mensen met een huisdier, die dan een kind kregen en ineens zeiden “oh ons huisdier kan niet met ons kind, dus het huisdier moet weg” en nu ben(moet) ik ook zo zijn. Ik wil dat hij gelukkig is en dat is nu niet.

Die loopt helaas flink uit hier :frowning:

1 like

Damn het gaat echt niet lekker met een van de katten. Vorige week bij de dierenarts geweest vanwege vermoeden op artrose. Hiervoor pijnmedicatie meegekregen. Maar dat lijkt niet goed te helpen. Ze gaat nu amper zitten, ze gaat meteen liggen. Ze doet best veel klaagmiauwen.
Ik heb voor vrijdag bloedafname staan en dan eventueel nieuwe pijnmedicatie. Maar die pijnmedicatie ga ik proberen naar voren te halen.
Ze is zo onrustig.

Ik zie gewoon dat dit een aflopende zaak is. Ze is inmiddels 16 jaar.

2 likes

Ah wat sneu! Mijn kat heeft na de diagnose artrose nog paar mooie jaren gehad met pijnstilling van metacam, mocht je dat nu niet hebben meegekregen dan kan je dat misschien vragen?