We hebben nu metacam maar daar lijkt ze het niet mega goed op te doen. Zie alsnog veel pijn bij haar. Er is nog een optie voor een pijnmedicatie via injectie die 4 weken zou kunnen werken.
Het schattigste aan m’n kitten vind ik dat hij elke avond als ‘we’ (mijn 2 katten en ik haha) naar boven gaan om te slapen, na een tijdje nog even naar beneden gaat om nog even te spelen (hoor hem dan met al z’n speelgoedjes door de woonkamer stuiven haha). Ik bedoel hoezo heb jij met je erwtjesbreintje bedacht dat je toch nog zin had om even te spelen? ![]()
hahaha dit heb ik altijd met alles wat dieren doen. als mijn kat mij roept om te komen of miauwt naar de tv omdat ze van die kattenfilmpjes wil kijken (ik heb een ipad kid gecreëerd) denk ik ook altijd van: awww je hersenen hebben geconcludeerd dat je dat nu leuk zou vinden
Ahhh ja zo cute, we verdienen katten echt niet 🥹
Mijn kat staat op Verhuisdieren ![]()
Kan echt alleen maar janken maar het is uiteindelijk wel het beste voor hem
Ik vind het thuis vaker niet zo fris ruiken rondom de bak. Hij plast er soms ook buiten dat het ernaast gaat…
Ik heb zo’n geurverwijderaarspray, maar stoor me nu ook aan die geur. Ik maak de gehele bak om de anderhalve week schoon en dweil zo’n 4 keer per week.
Nu zat ik te denken aan zo’n luchtreiniger. Heeft iemand daar ervaring mee en specifiek voor geuren?
Hier leek het echt zo goed te gaan met kat na gedeeltelijk verstopte urineleider en nierbekkenontsteking. Hij was helemaal weer de oude. En sinds donderdag wat minder en gisteren gesproken over in laten slapen, z’n nierwaarden waren weer heel erg achteruit gegaan
Oorzaak onbekend, kan weer steentje zijn of ontsteking die niet weg was. Maar echo kan pas morgen dus besloten daarop te wachten. Ik wil hem niet kwijt, niet iets meer dan een jaar na z’n broer. En hij is echt de allerliefste knuffel kat die er maar is.
Ah shit zeg… Hoewel je zo een beslissing juist uit de grootste liefde neemt, maakt dat het verdriet niet minder. Sterkte ![]()
Wat onwijs klote. Heem veek sterkte!
Ik kom er net plots achter dat mijn kat een hoektand mist, die grote zeg maar. Ik vraag me echt af sinds wanneer. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft (niks gemerkt zelf) maar denk nu toch bij mezelf ehhhh, do I do something???
Enzymatische reiniger zonder parfum, daarna hypochloorzuur spray en een luchtreiniger ernaast zetten = een fris huis.
Thanks! Heb je een tip voor een goeie reiniger zonder parfum?
Misschien wel handig om de dierenarts te bellen! Toen mijn kat zijn hoektanden had gebroken (nog steeds geen idee hoe die dat voor elkaar heeft gekregen) moesten ze getrokken worden en werd er gekeken hoe het kaakbot was.
Geen aanrader omdat ik niet in nl woon, sorry. Maar ik had hetzelfde, die geur van die spray ging me zo tegenstaan en kreeg er af en toe zelfs hoofdpijn van dus ik heb gewoon online een gezocht zonder parfum.
Ik gebruik al heel lang de Ecodor UF2000, zit nagenoeg geen geur aan en maakt ook geen vlekken op stof.
Thanks, door jouw post hebben we toch nog eens goed gekeken naar de plek waar de tand zou moeten zitten en het tandvlees eromheen. ![]()
Ja bleh, ruik nu vooral die spray en vindt het zo vies ![]()
@Spaarlamp, thanks! Heb deze nu besteld.
Heeft iemand hier ervaring met een rugtas voor katten? Ik heb drie katten maar slechts twee reismandjes. Mocht ik ooit met alle drie tegelijk weg moeten dan heb ik eigenlijk nog een reismandje nodig. En dan lijkt mij een rugtas dus handig maar ik ben dus opzoek naar ervaringen en/of tips voor een stevige tas.
Ja, ik heb er toevallig laatst een gekocht. Ik heb een flink grote kater en de tas kan het goed aan. Kat past er ook comfortabel in, zittend.
Op een gegeven moment weegt het wel flink door vind ik, maar goed ligt ook aan het gewicht van je kat.
Volgens mij heb ik er een van Trixie. Zal even zoeken en dan als edit hierbij plaatsen.
Edit: Deze heb ik.
Even een update. We hebben de draak een AirTag gegeven en:
- We zijn erachter dat ze ongeveer tot 2 meter achter de schutting zit en dan weer terug komt, tot dusver
- Een keer zag ik haar niet maar zat ze wel in de buurt dus ik speelde het deuntje van de AirTag af en ze schrok zo dat ze over de schutting gevlogen kwam en naar binnen rende
- Ze komt zelf ook weer terug als ze op (zeer minimaal) avontuur is geweest en kroelt dan nog meer omdat ze blij is me te zien
Edit: en het is een bandje wat losschiet als ze vast blijft zitten, en als ze binnen is (mogen niet savonds / ‘s nachts naar buiten) gaat ie af!