Kattentopic #4

@Cookie @MissMarple ze kijken allebei ook innig tevreden :heart:

2 likes

Ik hou er echt zo van als je buiten katten tegenkomt die super aanhankelijk zijn 🥹 kwam net zo’n lieffie tegen helemaal miauwen en ging op haar rug liggen en toen ik naar huis wilde lopen liep ze mee en ging ze na 5 stappen telkens voor m’n voeten liggen voor meer knuffels :sob: toen kwamen er nieuwe mensen tegemoet gelopen en liep ze daarmee weg haha :broken_heart:

14 likes

Mijn kat herkent het geluid van mijn auto. Als ze buiten is, komt ze naar de parkeerplaats gerend om mij daar op te halen :sob::heart:. Zo lief!

22 likes

Ik heb het idee dat onze bejaarde kat nogal in de war is van de regen van vandaag. Ze ligt heel graag op de zolderverdieping, onder een dakraam. Vannacht en vanochtend heeft het veel geregend, en dat was natuurlijk lang geleden. Rond vijf uur vannacht begon ze met mauwen en daar ging ze ook lang mee door. Mogelijk is ze het geluid van de regen ontwend ofzo?

Kan ook gewoon onrust door het omslaan van het weer zijn. Mijn kat wordt ook mega onrustig van harde wind, bijvoorbeeld.

Ik heb vandaag na 8 jaar toch officeel een tetanusprik moeten halen omdat mijn kat me zo’n diepe kras gegeven heeft. Ik had haar vast en ze schrok ergens van dus ze zette zich hard met haar nagels af. Ziet er echt lelijk uit en ik vermoed dat dit een blijvend aandenken wordt.

Reminder ook dat ik haar nagels moet knippen :woozy_face:

1 like

Ik stond net op het puntje van zijn staart :pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face::pleading_face:

Mijn bejaarde kat plast af en toe over het randje van de kattenbak. Niet expres volgens mij, maar meer dat het richten niet meer helemaal lukt. Er zit dan wat plas op de rand (daar waar ze erin stapt) en soms lekt dat er ook naast.

Ik dacht: misschien wordt de bak te hoog voor haar en is een bak met lagere instap de oplossing. Maar ik vind die online nauwelijks, via Bol bv alleen maar gare AI-plaatjes, dropshippers en soms hele dure bakken. Heeft iemand hier een bak met lage instap die aan te raden is?

En nog een gerelateerde vraag: we hebben normaal gesproken een uitloopmatje liggen maar daar gaat de urinelucht niet meer uit omdat er iets van absorberend materiaal in lijkt te zitten. Tips voor niet-absorberende matten zijn dus ook welkom :smiling_face_with_tear:

Wat voor grit gebruik je? Ik had een oude oppaskat die houtkorrels in haar bak had, en zij had ook moeite met goed in de bak plassen. Ze kon blijkbaar haar evenwicht niet goed meer bewaren op die korrels, dus dan ging er ook wel eens wat mis. Met gewoon grit ging het een stuk beter

1 like

Biokat! Dat is volgens mij wel een goeie.

Haha deze zin zegt zeer duidelijk dat het een kat was :joy: kleine bitch. Vrienden maken en dan gelijk in de steek laten

4 likes

Ja dat denk ik ook!

Ik heb ooit lage instap bij Ranzijn gekocht.

Al gedacht eventueel aan artrose bij je kat? Dit kan een van de symptomen zijn.

1 like

Dank je! Ik ga zeker ook in een fysieke winkel kijken, Ranzijn schrijf ik op.

Gezien haar leeftijd ligt artrose zeer voor de hand (ze is 17). Ze slaapt ook wat meer en is stijver bij het wakker worden. Tegelijkertijd klimt en springt ze nog best wel wat, maar ik weet ook dat katten pijn goed kunnen verbergen.

1 like

Ik heb een Trixie primo xxl bak, wel een mega grote bak maar de instap is wel een stukje lager dan andere bakken. En mbt zo’n matje is er denk ik niks wat helemaal niet absorberend is, zeker met kattenpis. Ik gebruik altijd Ecodor UF2000 spray als er ergens geplast was spoot ik dat er op en liet het gewoon opdrogen en dan was de geur er wel uit.

1 like

Afgelopen week ben ik om dezelfde reden ook op zoek geweest naar een matje. Ik heb nu deze, gewoon een stuk kunststof met ribbeltjes:

1 like

Ik zie dat Action volgende week een lage kattenbak verkoopt. Mogelijk een optie?

1 like

Oh wow dank voor het delen! Ik wilde vandaag al even naar de dierenwinkel in de buurt die er ook één verkoopt, maar mocht dat niet lukken dan ga ik volgende week naar de Action!

@Hetty dank! Zo een hadden we vroeger idd, deze ga ik ook kopen.

1 like

Ik gebruik gewoon een IKEA badmat die ik op 60 of 90 graden in de wasmachine stop. Werkt goed!

En als kattenbak heb ik bij de ranzijn een met een deksel gekocht. Maar ik laat de deksel eraf en nu is het gewoon een grote lage kattenbak.

1 like

Oh slim! Ik heb er nu idd een oude handdoek neergelegd want die kun je tenminste wassen.

De kattenbak met lage instap van de dierenwinkel is een beetje twijfelachtig, maar voor €8 wel het proberen waard. En anders kan ik altijd nog naar de Action @Nox

1 like

Misschien is deze nog iets?

https://www.bol.com/nl/nl/p/rotho-mypet-kattenmand-bella-56-x-39-5-x-19-cm-grijs/9300000038170976/?Referrer=ADVNLGOO002041-S--9300000038170976-PMAX-C-23805035938&gad_source=1&gad_campaignid=23800585868&gbraid=0AAAAAD5OnmOhjtDnf47IO5bG7PBHZg3ix&gclid=CjwKCAjwqJXUBhBNEiwA8BgG7methq_0ULemtzK4RIZU3qE31lKEjLk6ixOgJ56VzwtcxdB1x3w8YxoCsYQQAvD_BwE