Kattentopic #4

Wassen op de Senne-manier

En Herman zit vaak zo op de stoel :joy::joy:

54 likes

HERMAN IN DE ZON OP HET TERRAS

(sorry het was sterker dan mezelf, wat een cuties)

22 likes

Gelukkig zit ik alleen op kantoor vandaag, ik lachte hier iets te hard om :joy::joy:

1 like

Ik heb nu alleen de hele ochtend al dat lied in mijn hoofd. Maar Herman is het waard :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

:boxing_glove:

62 likes

Ik heb vandaag om half 4 een afspraak bij de dierenarts:( Het viel me op dat hij al een hele tijd een korstje op zn neus heeft. Eerst dacht ik er niet zo veel van, omdat zn gedrag gewoon normaal is, maar na een rondje googlen ben ik toch wel in de stress omdat ie ook al 9 is…
Hoop zo dat t alleen een schimmeltje ofzo is

1 like

Wat zou het volgens Google oa kunnen zijn dan? Bij een korstje zouden mijn alarmbellen ook niet meteen gaan rinkelen. Hopelijk valt het mee.

Plaveiselcelcarcinoom. Ik hoop dat ik dit goed gespeld heb, is een vorm van huidkanker. Het is maar een klein plekje, maar het zit er wel al weken. Ik hoop dat ik mezelf gek heb gemaakt door Google en het niks ernstigs is. Op internet vind ik het qua fotos niet erop lijken, maar sommige beschrijving zijn dan wel weer treffend.

1 like

Ik ga Leaf adopteren :pleading_face:
Vanaf dat ik haar terug had na mijn vakantie was ik eigenlijk al zo gek op haar dat ik haar wilde adopteren maar ik vond dat niet eerlijk tegenover de adopter. Maar zij heeft uiteindelijk besloten Leaf niet te adopteren (niks met Leaf te maken maar met praktische redenen). Dus het voelde als een teken!

Ik heb gisteren nog een laatste controle gehad met de dierenarts en een test gedaan voor FIV omdat ze zo ziek was geweest maar dat was gelukkig negatief en ze is verder helemaal gezond!

Dit is mijn eerste foster fail en nu heb ik 3 katten :face_with_hand_over_mouth:

Ik moet wel lachen dat haar naam nu Leaf is want ik heb daar echt 2 seconden over nagedacht toen ze op mijn werk binnenkwam, puur omdat ze een ID in ons systeem moest hebben. Maar ik ben er nu al zo aan gewend dat ik haar naam niet meer ga veranderen. Haar nickname is trouwens Beef haha.

94 likes

Hoera, Leaf mag blijven! Gefeliciteerd met je foster fail :smiley:

1 like

Ahh het was niks gelukkig. Wel is ie te dik en moet ik hem spul geven voor zn huid (te droog) en kiezen.

3 likes

Paar dierenarts bezoekjes verder en we weten nog steeds niet waarom kat af en toe buiten de bak plast. Er zit nog (veel) bloed in de urine maar geen blaasgruis meer. Nieren en blaas zien er goed uit op de echo. Bij blaasontsteking zou je een verdikte blaaswand verwachten maar dat is er dus niet. Urine gaat nu nog een keer op kweek om te zien of er toch een bacterie in zit. Kat krijgt medicatie en vrijdag weten uitslag van de kweek… Ik hou er maar rekening mee dat we er niet achter komen. Gelukkig plast het beest op de tegels van de gang.

2 likes

Wie weet of dit bestaat? Ik heb zelf ook al gezocht, maar kan het niet vinden.

Ik zoek een automatische voerautomaat met opslag voor voer, waarbij je verschillende voermomenten kan inplannen op een dag. Maar dan ook met iets van een afsluiting of klepje zodat het voerbakje pas echt open gaat, wanneer de juiste kat erbij staat (dus op chip).

Bestaat dit überhaupt?

1 like

Ik vraag het me af of het inderdaad bestaat. Heb er ook weleens naar gezocht maar ook niks kunnen vinden. Wel voor 1 maaltijd maar niet met verschillende maaltijden.

1 like

Dit misschien

3 likes

Ik meld me hier weer!
Mijn vorige kat is naar een ander huisje gegaan. Hij was vrij wild en had enorme behoefte om naar buiten te gaan maar dat kon ik hem niet bieden omdat ik in een appartement woon. Alles geprobeerd, balkon catproof gemaakt maar hij was ongelukkig. Nu heeft hij een (net zo) lieve baas en kan hij heerlijk naar buiten.

In de tussentijd heb ik gemerkt dat ik erg ongelukkig word zonder kat. Ik woon alleen en ben veel thuis en ik miste echt een maatje.

Dus; sinds maandag heb ik een nieuwe huisgenote! Ragdoll en ze slaapt voornamelijk :joy: nog volop aan het wennen aan elkaar maar het is een lieverd!

74 likes

Wat een schatje zeg, veel plezier samen!

En knap zeg dat je voor je andere katje die keuze hebt kunnen maken. Zal niet gemakkelijk zijn geweest

4 likes

Wat is ze knap!

3 likes

Op microchip heb ik deze niet kunnen vinden, op wat mislukte kickstarters na. Ik heb als oplossing voerhokken gebouwd met microchip deuren omdat ik mijn katten niet 24/7 met een halsbandje om wil laten lopen (plus wat als het halsbandje losraakt etc).

1 like

Dat idd. Eigenlijk een combi van de Surefeed en een automatische voerautomaat.

@Mette12 dat lijkt er het meest in de buurt te komen! Alleen de halsbanden is een ding wat dat zijn ze niet gewend en weet niet eens of ik bij 1 wel om krijg xD. Bedankt voor de tip.

@Quinoa heb ik ook wel eens aan zitten denken en half geprobeerd, maar heb niet zo heel veel ruimte. Maar houd het in mijn achterhoofd!

1 like