Ik begreep er helemaal niks van, hoezo is kots eten goed voor een kat?!!
Maar oke ik heb gegoogeld en het is kattenvoer. Wel een ongelukkige naam zeg
@blair hahahaha ja ik dacht ook huh sinds wanneer krijg je goede ontlasting van kots?? Naja zal wel
Bijten jullie katten ook wel eens op hun eigen nagels?
Ja lijkt net of ze kipkluifjes zitten te kluiven
Ja! Doet ze om de nagelhoesjes (of hoe noem je die dingenā¦) los te trekken
Heeft 1 van jullie ervaring met een eliminatie dieet volgen met 1 kat, maar je hebt 2 katten?
De jeuk leek weg te zijn bij Dolly, maar dit weekend zag ik nieuwe kale plekken en haar weer veel likken en krabben. Vandaag weer de dierenarts gebeld en zei denkt aan ren voedelallergie en raadt dus een dieet aan, maar wat moet ik met Dave doen?
Ik ga morgen bij de dierenarts langs en vraag t uiteraard ook daar.
Nu staan er de hele dag door brokjes en krijgen ze 's avonds ieder een half zakje natvoer. Met dat dieet zou dolly 6-8 weken enkel bepaalde brokjes moeten eten (of zelfgekookt voer door mij maar ik gok dat het de brokjes worden).
Ze hebben niet ieder een eigen voerbakje, eten allebei uit allebei de bakjes.
Ik zie geen andere voor de hand liggende oplossing dan dure aparte voedingsbakken die enkel open gaan voor de kat wiens voer erin ligt
Waarom zou Dave niet mee kunnen eten met het voer van Dolly?
Ik zou ze allebei op het eliminatiedieet zetten.
Ik heb zelf ook 2 katten waarvan 1 ook een voedselallergie heeft. Ik voerde ze eerst beiden apart met elk hun eigen voer, maar doordat de kat met de allergie toch in aanraking kwam met kruimels/sporen van het voer wat hij niet mocht (bijvoorbeeld door het likken van elkaar), kreeg hij toch een reactie erop.
Toen ze allebei op hetzelfde voer zaten, is dat weggegaan (kapot gekrabd plekje aan het hoofd en bij de mond).
Ook moet ik zelf goed oppassen als ik iets van vlees beleg heb gegeten, dat ik mijn handen was voordat ik aan mij kat kom. Dat heeft ook weer jeuk als gevolg namelijk.
Dus om echt goed uit te sluiten zou ik dat doen.
Ik geef ze apart eten, ze krijgen 3 keer per dag een portie, de een in de keuken en de ander in de bijkeuken. Goed te doen als het tijdelijk is. Als ze uitgegeten zijn bakjes in de kast, ik heb wel gemerkt dat dit soms lang kan duren want het is vaak eten-weglopen-eten etc, kan per portie zo een half uur duren. Als je die tijd niet hebt dan zou ik ze voor het gemak beide op dieet zetten.
Ik voel me echt een kneus maar ik kom niet uit het volgende dillemma:
Mijn kat heeft sinds donderdag zachte poep, zaterdag diarree en inmiddels zit het een beetje tussen net wel net geen diarree in. We zijn bij de dierenarts geweest, niets ernstigs aan de hand, wss gewoon een virusje.
Kan ik hem morgen alleen thuis laten of beter van niet? Wat zouden jullie doen? Mijn gevoel zegt: niet alleen thuis laten, want was als hij moet poepen en daarna vies is? We hebben hem namelijk wel al een paar keer moeten boenen. Maar ik weet nu niet echt of ik overdreven doe (moet namelijk naar 10+ mensen op kantoor dan een bericht sturen dat ik een afspraak op locatie af moet zegen)?
Haha ja geen idee waarom ik zo moeilijk dacht!
Hij gaat ook op het dieet.
@EllaFitzgerald dat gaat wel gebeuren als dace om de 1 of andere reden toch iets anders gaat eten.
@Rowrow goed om te weten van het handen wassen, daar ga ik goed op letten!
@PrincessPeach ze eten het natvoer niet in 1 keer op maar gespreid over de avond, dus dat gaat niet lukken helaas.
Ik ben net bij de dierenarts geweest, ze heeft weer een kuurtje corticosteroĆÆden gekregen, als die klaar is start ik met het dieet.
In de tussentijd bestel ik wat kleine zakjes hypoallergeen voer (belachelijk duur trouwens!) om te kijken welke ze lekker vinden.
Haha het staat hier ook heel groot op de spiegel van een dierenarts in de buurt. Moet elke keer gniffelen als ik langsloop
Hoe lang ben je weg? Is er een mogelijkheid om tussendoor even langs te gaan om te checken, of kan iemand anders dat doen ofzo? Ik zou denk ik wel gaan, zeker als het nu weer wat vaster is.
Zou het wel echt grappig vinden als een collega een afspraak afzegt omdat haar kat diarree heeft, beetje mijn hond heeft mijn huiswerk opgegeven gehalte.
Hahaha ja ze zien me al aan komen. Maar nee ik kan niet langs. Hij is dan van 9-16 alleen ofzoiets maar vind het wel sneu.
Mijn kat heeft hier nog nooit van gehoord, die denkt dat in twee happen inhaleren de enige manier om te eten is.
Ik heb ook een aantal keer dit dilemma gehad. Mijn katten zijn langharig, dus drama als er wat blijft plakken Maar toch niet altijd thuisgebleven en soms waren ze helemaal niet op de bak gegaan en een andere keer wel wat op de grond gevonden. Geen pijl op te trekken. Ik leg dan voor de zekerheid altijd wel even handdoeken/kleden op de bank en stoelen zodat die niet vies kunnen worden.
Dolly is haar eten volgens mij beu. Ze eet het haast niet op⦠Maar als ik wat anders neerzet valt ze er meteen op aan š„¹ wat een beest. Eerder wilde ze niks anders . Heb nu allerlei losse blikjes natvoer gekocht bij pets place om te proberen. Ik wil gewoon dat ze fatsoenlijk eet want deze oude mieperd mag niet afvallen
Ik heb een kat die altijd wel netjes het over de hele avond probeert te verdelen. Maarja dan denkt de ander ānog een snack voor mijnā. En dan heeft de ander pech