Haha ja mijn kat ook. Ik denk soms dat ze bang is dat mijn vriend of ik het anders ga opeten, maar we hebben die verleiding allebei al 1,5 jaar makkelijk kunnen weerstaan dus ik dacht dat dat schrokken wel een keer zou stoppen haha. Ik denk dat het komt door haar zwerversverleden
Ik heb vandaag van de trimster gehoord dat mijn poes licht ontstoken tandvlees heeft. Hebben jullie katten dat ooit gehad? Wat hebben jullie toen gedaan?
Foto omdat dat leuker is
Ik had het niet in de gaten van m’n kat en dat resulteerde in dat bijna al z’n tanden getrokken moesten ik zou dus zsm naar de dierenarts gaan en overleggen wat je kan doen. Misschien tandenpoetsen oid? En antibiotica ook misschien
Ik zou er in elk geval niet mee wachten!
Ik weet niet of je op dit moment uitsluitend natvoer/zacht voer geeft, maar harde brokjes helpen ook bij het gebit.
Bijn kat had ooit wat teveel tandplak, dat moest ik toen wegpoetsen met een gaasje (verband). Die tip kreeg ik van een dierenarts, dus zou ze even bellen voor tips.
Ik ben juist gestopt met natvoer omdat ze daar zachte ontlasting van kreeg. Ik zal de dierenarts even bellen voor advies, thanks!
Mijne heeft hier ook last van Heb een tube gekregen van die dierenarts en ik moet dagelijks aan beide kanten wat van dat spul in zn bekkie spuiten.
Ik heb in de keuken een bluetooth boxje in gebruik en had een spotify list aan maar verder geen erg in.
Pakte mijn 18 jarig zwart scharminkel even in mijn armen en danstte zo even terwijl ik haar aaide.
En het liedje (refrein) qua tekst was voor mij even zo treffend, ook al weet ik heus wel dat het ergens anders over gaat.
And I Want To Say Thank You,
I Was Lost And You Found Me,
I Was Dead Inside,
And You Breathed Into Me,
And You Brought These Bones To Life.
I Want To Say Thank You,
Thank You For Saving Me.
Thank You For Loving Me
Unconditionally
Zoals al die jaren ze (haar zusje is ook bij mij) mij aanvoelen en troosten en ook een drijfveer voor me zijn geweest. Bijvoorbeeld toen ze als kitten bij mij en mijn vriend kwamen en hij 2 jaar later overleed en hoe vaak ik daarna met ze moest verhuizen
Ze heeft al jaren schildklier problemen waar ik medicatie voor toedien maar sinds tijdje ook aan haar nieren en in overleg met de dierenarts gekozen voor (levenslange) pijnstilling.
Eeuwige dankbaarheid voor mijn dierenarts en de probiotica want onze opperpoepert is al 3 dagen diareevrij
Ahh die tweede foto!
Ja hij is zó lief, had ik niet verwacht want hij was heel schuw toen we heb haalden. Alleen optillen vind hij nog steeds niet leuk, zal ook niet meer komen denk ik. Dan maar kroelen terwijl hij op de bank ligt
Ja heerlijk hoor! En wat een vacht, die móét je toch gewoon kroelen
Vanavond de kat die mijn vriend en ik gingen adopteren opgehaald! En wow, ze doet het al zó goed! Voorzichtig een rondje door de kamer gedaan en toen heeft ze eerst onder de bank gezeten, maar daar kwam ze al gauw onder vandaan en dit is de huidige status:
Zo knap van haar! Hoop dat ze vannacht nog even gaat eten en drinken.
Als we het idee hebben dat ze er aan toe is, gaan we ergens in de komende dagen haar langzaam aan onze andere kat introduceren.
Ze doet me denken aan ezeltje prik door de zwarte staart die aan haar witte lijf “geprikt” zit hahaha.
Nog bedankt iedereen voor alle naamsuggesties! Erg leuk allemaal en er zaten een paar kanshebbers tussen, maar haar naam is uiteindelijk Lilo geworden.
Wat een schát
Hoop dat het gaat klikken met jullie andere kat!
Waarom gelijk poepen als ik net de kattenbak heb verschoond??? En waarom altijd terwijl ze half met haar koppie eruit hangt?
Instant poepen op een schone bak is een universele kattenregel toch?
Ja precies, het poept toch het fijnst op een schone wc
Mijn kat gaat achter mij op de rugleuning van de bank liggen. En zich dan steeds uitrekken zodat hij mij aan kan raken. Dat is nog wel lief. Totdat hij zich gaat wassen en ik ineens een trap krijg haha. Of hij legt zijn pootje op mijn hoofd en gaat zich dan wassen ook niet echt prettig.
Hebben jullie ervaringen met een kattenbak robot versie? Zo ja, welke en op een schaal van 1-10 hoeveel maakt dat je leven en die van je kat beter.
Mijn kitten heeft bedacht dat hij het leuk vindt om in mijn nek te chillen en springt sinds een tijdje vanaf de grond in mijn nek, waardoor ik eindig met overal krassen Hoewel ik het soms heel gezellig vind om met hem in mijn nek te koken, vind ik de krassen minder fijn, maar ik krijg het hem niet afgeleerd haha
Hier ook altijd, zodra de bak verschoond is zit er binnen 5 minuten weer een op.
Dat ze met haar kop erbuiten hangt is omdat ze de bak te klein vindt/niet veilig genoeg. Denk dat ze het veel prettiger vind al als je de kap eraf haalt en een open bak hebt!