Kattentopic #4

Mijn kat vindt me vies want ze begint mij telkens te wassen :joy: en ik vind het heel lief maar tering wat een schuurpapier op je huid!!

Praten jullie trouwens in een andere stem tegen jullie kat(ten)?

• Ja
  • Ja in mijn ‘koediekoediekoe’ stem
  • Nee gewoon normaal

0 stemmers

2 likes

Jaa maar dan wordt het zo’n zooitje, plus niet zo lekker om naar te kijken (staat in se gang naast de voordeur​:joy: > welkom in ons huis :poop:). Ga wel kijken naar een grote bak voor dr!

2 likes

Ik praat altijd normaal tegen die kleine, tenzij het tijd voor snoepjes is. Dan zeg ik heel hoog ‘snoepjes!’, dan weet ze hoe laat het is en dan rennen we samen naar de keuken haha

1 like

Ja ik snap je helemaal hoor! Een van de bakken hier staat ook in de gang en de korrels liggen overal :sweat_smile: heb ook een uitloopmatje erbij maar dat helpt maar matig haha

Nee joh ik hoef ook helemaal niet te werken vandaag
 Volgens mij vindt ze dit lekker warm nu ze haar dikke vacht kwijt is.

24 likes

Wij hebben sinds we onze 2 katten hebben een robot kattenbak. Zij zijn dus niet anders gewend en denk dat het voordeel voor de kat is dat ze altijd een schone bak hebben, ook al zijn wij niet thuis. Voor ons is het fijn dat we niet dagelijks de kattenbak leeg hoeven te scheppen. Ongeveer een keer in de drie dagen moeten we de zak legen. Verder stinkt het denk ik minder dan een normale kattenbak.

Een nadeel vind ik wel het grondig schoonmaken van de bak. Dat kost me een keer per 3/4 weken even een half uurtje schrobben. Bij ons is de bak rond en draait ie een paar minuten nadat een kat op de bak is geweest. Hierdoor wordt de hele bak na een tijdje viezig en moet dus ook de hele bak worden schoongemaakt. Dit weegt voor mij niet op tegen de voordelen trouwens, maar wel goed om te weten

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Ik zou er ook een willen maar vind €700 voor een kattenbak echt veel geld.

Tuurlijk! Wij hebben deze bak nu ongeveer een jaar en zijn er erg tevreden over.

Automatische Kattenbak - Zelfreinigende Kattenbak - Inclusief App - Met kattenbakmat... | bol

1 like

Oh the dream

Ik wilde deze eerst graag dus heb me een beetje ingelezen, maar goed om te weten dat deze bakken altijd vrij klein zijn binnenin. Als je katten aan de grote kant hebt zijn ze al gauw te klein voor ze helaas.

Weet niet of dit voor jouw kat(ten) geldt, maar wilde het toch even gezegd hebben!

1 like

Mijn kat vindt mijn palm blijkbaar heel lekker want ik vind elke keer uitsteeksels van die bladeren terug in zijn poep :joy:

Ohhh hier ook! En dan die koppies! Ze weten hier meteen dat het dan feest is!

Ik heb inmiddels 75% van m’n planten boven staan omdat ze er niet van af kunnen blijven, echt het enige nadeel, ik hoop dat dat er nog af gaat!

Hier zijn ze ruim vijf jaar en een wordt nog steeds mega enthousiast van planten. Inmiddels heeft ze haar eigen plant waardoor ze de andere planten redelijk met rust laat :joy:

2 likes

Geen hoop meer dus :frowning: M’n vriend heeft zelfs al het woord kunstplanten laten vallen, moet er eigenlijk niet aan denken maar dit is ook niks.

Ik had een stekje van een graslelie meegenomen om hem in de vensterbank te laten wortelen in een shotglaasje. Iedere ochtend is het weer een raadsel waar dat graslelietje nu weer is. Vanochtend in een voerbakje :sweat_smile:

6 likes

Heb je nog geen problemen gehad met deze bak icm katten met diarree?
M’n zus had dat en alles zat helemaal verspreid door die bak omdat die draaide met de diarree ertussen :sweat_smile:

1 like

Hier werd zelfs aan kunstplanten geknaagd :grimacing:

1 like

Jaa dit is dus de plant van mijn kat haha, hier wordt ze zo blij van! Stekjes van deze plant moet ik ook echt buiten haar bereik houden want anders worden ze nooit groot.

1 like

Ja mijn katten zijn ook echt gek op graslelie, heb er 3 staan en elke keer als ik denk oh ze groeien weer een beetje, dan is er de volgende morgen weer een hap uit. Denk dat ik er 1 als ga ophangen om te laten groeien.

1 like