Kattentopic #4

Gadver :joy: onze katten hebben nog geen diarree gehad dus gelukkig geen ervaring mee haha, maar kan me wel voorstellen dat alles dan onder zit. Zodra je weet dat een kat diarree heeft kun je ook instellen dat de bak niet automatisch draait of pas na langere periode dan normaal. Geen ervaring mee dus weet niet of dat helpt :grimacing:

Een van mijn katten eet ook vrijwel alle planten die we hebben, maar sinds ik kattengras op 2 plekken heb staan eet ze dat meer en de kamerplanten iets minder.

Haha wat erg dat je ze hebt moeten verplaatsen zeg! Mijn palm en een andere plant zijn continu de dupe van zijn aanvallen. Laatst heeft hij van mijn andere grotere mooie plant letterlijk 2 hele takken afgebroken omdat hij het een goed idee vond om erin te springen. De andere kat blijft er gelukkig wel af, dus hopelijk blijft dit gewoon bij een wilde kittenfase :grimacing:

3 likes

Dacht dat ik in wjekw zw/k zat :rofl:
Dat las een beetje raar.

Hopelijk voelt hij zich snel beter. Wel heel sneu dat je nu niet iets van metacam kan geven voor de pijn.

8 likes

In mijn ervaring zijn katten ook extra gek op palmen. Ook katten die geen andere planten eten zitten constant aan mijn palm, ik zit al aan mijn 3e plant omdat ze al dat geknaag niet overleven :smiling_face_with_tear:

@Friemel dat zou ik niet zomaar doen zonder ok van de dierenarts

3 likes

Einde graslelie

13 likes

Hoe gaat het nu?

2 likes

Ahh gelukkig maar. Wat een schatje trouwens :heart_eyes:

Die gek van mij deed dit ook. Hele dag een hangend oor, krabben en schudden. Gaan we naar de dierenarts is er niks meer aan de hand. Altijd hetzelfde verhaal.

3 likes

Word.

1 like

Vraag me dit echt al tijden af. Maar 1 van onze katten moet ALTIJD schijten als mijn vriend thuis komt. Dat kan om 18:00 uur zijn, of zoals vandaag om 23:00 uur. Standaard als we de deur open doen zit de 1 klaar om ons te begroeten, en de ander hoor je d’r drol begraven in de kattenbak.

Net zoals een ander favoriet moment is als we net gaan zitten om te eten.

Wat is de logica hier achter??

1 like

Lijkt haast gedrag om zijn terretorium te verdedigen

Ja of hij voelt zich dan eindelijk veilig genoeg haha

1 like

Hier doen ze dat ook, ik verdenk ze ervan dat ze het gewoon gezellig vinden om te poepen met gezelschap.

1 like

Mijn kat doet dit ook :sweat_smile: ik ga weer vaker naar kantoor en ben dan altijd tussen 18:09/19:00 thuis. Eerst is hij heel nerveus aan het rond sprinten en dan tadaaaaam.

4 likes

Heeft iemand de nieuwe korrels van de appie al geprobeerd?

@boonie

Mwah dit lijkt me dus niet. Want ze is wel heel blij (mijn vriend is haar soul mate) en helemaal enthousiast. Ze doet het nl ook als ik wel thuis ben en dan kan ze daarvoor gewoon spelen, bij mij kroelen en knuffelen. Maar dan hoort ze aan de voetstappen buiten ofzo al m’n vriend en zoefff :poop:

Ze poepen beiden 2 x per dag, dus die andere x poepen ze ook als wij er niet zijn of slapen. En dat eten vind ik al helemaal raar haha (ze gaan daarna ook aan tafel zitten ?).

2 likes

Ooehhh deze lijkt op de blue signal die ik al zo lang zoek en bij hun uit assortiment is gegaan. Hopelijk dezelfde of verbeterde formule maar andere verpakking ofzo
@Amarens

1 like

Ja ik denk dus dat dit de vervanger is van de viervoudige hygiëne kattengrind die er net uit is. Ik heb toen op aanraden van iemand hier (@mikselke dacht ik) redelijk wat dozen met korting gekocht. Maar daarna wil ik idd deze proberen. Ze lijken iig heel erg op elkaar qua tekst en uiterlijk.

1 like

Thanks voor de tag! Hoop dat het een goeie opvolger is!!