Ik zie het iedere dag maar het blijft zo schattig: mijn kat gaat ook altijd eten als wij eten! Hij gaat dan kijken of we eten en dan loopt hij naar zijn voer en gaat eten.
Ik ben speciaal naar dit topic gekomen om vervanging te zoeken want bij mij stuift het als een malle, veel meer dan de 4-voudige hygiëne. Korrels leken ook erg vergruisd, dus het kan aan het vervoer liggen maar met die zakken ga je dat dan denk ik snel hebben.
@MeGusta kwam toen met het grit van de Aldi als tip, zelf nog niet kunnen proberen omdat het schap hier altijd leeg is
Die zit wat verder van mij vandaan dus dat is net onhandiger dan de dierenwinkel
Waarom zijn katten zulke klieren af en toe.
Maakte mij een beetje zorgen om mijn kat die bijna niks at. Dit duurde al ongeveer 2 dagen. En net op het moment dat ik dacht dit is toch wel erg vreemd gaat mevrouw rustig lopen eten…
Heeft iemand nog tips voor leuke keramiek waterfonteintjes?
Weet niet wat je onder leuk verstaat, maar hier wordt die van Miaustore al een paar jaar goed gebruikt en hij komt in veel kleuren! Makkelijk schoon te maken ook.
Hoe maak jij hem schoon dan als ik vragen mag? Bij mij zit er kalk op dat ik er met geen mogelijkheid meer af krijg.
Ik doe hem in de vaatwasser maar toen ik nog geen vaatwasser had gewoon met de hand met een spons.
Als er kalk op zit leg ik alle onderdelen in een badje met schoonmaakazijn. Even laten weken en dan zacht met een schuursponsje verwijderen. Doe dat max 1 keer per jaar denk ik. Het gaat er dan echt wel makkelijk af.
Misschien met een puimsteen?
En @Spaarlamp ik ga het beide eens proberen. Ik doe wel met azijn, maar zal het eens langer laten weken en evt. puimsteen gebruiken.
Dolly eet nu al een paar weken meh. Haar vaste wellness core voer moet ze niet meer en vrijwel alles wat ik heb geprobeerd (alles visbasis, geen gelei want dat vreet ze sowieso niet) eet ze 1 of een handvol keren en dan weer niet. Ze heeft wel honger en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen of nog aan kan bieden . Ik ga wel de dierenarts bellen deze week. Ze springt wel tegen het aanrecht als een zakje sheba opentrek maar slobbert het nat eruit en laat de stukjes liggen. Heb ‘t nu net gestaafmixerd, kijken hoe dat gaat
Hopelijk kan de dierenarts een oorzaak vinden. Zou het misschien iets met het gebit kunnen zijn? Ik duim dat het meevalt en dat het pureren misschien geholpen heeft.
Zo stressvol wanneer je kat ineens zo weinig eet. Bij mijn kat heeft dat laatst een maand geduurd en ik werd gek.
Dier heeft al maar 3 ondertandjes, de rest is ooit getrokken wegens gebitsproblemen (voor ik haar had). Maar krijg hier inderdaad zo’n stress van .
Snap dat dit stress geeft, arm dier Ik heb ook een kat die overal super moeilijk over doet maar die wel goed gaat op paté van SmØlke, kun je gewoon bij Pets Place krijgen. Misschien is dit nog een optie? Dat is ook zacht, hoeft ze nauwelijks te kauwen als je het een beetje goed ‘plet’ met een vork.
Die vond ze walgelijk gestaafmixerd is vannacht ook niet gegeten… Ben benieuwd als ik straks thuis kom van werk…
Pff, vervelend! Dat divagedrag is altijd grappig tot ze niks eten. Misschien niet de meest ideale optie, maar supermarktvoer zoals Whiskas ofzo al geprobeerd? Mijn ervaring met katten is dat ze die merken meestal wel gewoon eten.
Mijn kat heeft ook gebitsproblemen en eet daarom kitten brokjes, die zijn kleiner en daardoor makkelijker te eten, en zijn blijkbaar voedzamer waardoor hij minder nodig heeft.
Afgezien van letterlijk whiskas heb ik alles al aangeboden, vandaag voor het eerst felix. Brokjes eet ze normaliter dus al helemaal niet 🥹 waarom zijn dieren zo?!
Is het met het eten nog steeds zo?
Al een afspraak met de dierenarts gemaakt? Denk dat het goed is om hem te laten nakijken en onderzoek te laten doen.