Ze eet nu felix wel redelijk en gisteren nieuwe brokjes. Maar ga vrijdag langs de dierenarts!
Nou, hopen dat het door zet! Succes vrijdag bij de dierenarts.
Ah dankjewel! Naar zoiets was ik inderdaad op zoek, nu nog een kleur kiezen haha
Dat levenslang was dus niet zo lang meer
Zij is ineens nog meer afgevallen waarop ik naar de DA nen gegaan in de hoop dat ze meer schildkliermedicatie nodig had, ze woog nog 1,95 kilo moest een dag wachten op bloeduitslag en ze ging met het uur achteruit. Lever en ijzer waardes er nog bij gekomen dus de enige keus die de DA nog gaf was, vandaag of morgen.
Ik heb haar gister nog rosbief gegeven en meteen laten inslapen.
Nog nooit afscheid hoeven nemen van een dier dat ik zo lang bij me heb gehad. Bah.
Wat verdrietig dat het opeens zo snel is gegaan. Veel sterkte!
Oh nee wat verschrikkelijk als het dan ineens in zo’n stroomversnelling gaat Heel veel sterkte
Heel erg veel sterkte
Zouden jullie je kat op een niet-catproof balkon durven laten op de 1e verdieping? Hij zit er nu wel eens op met mij samen en dan hou ik hem in de gaten en hij lijkt het wel heel leuk te vinden om buiten te zitten. Hij zit vaak gewoon een beetje te chillen en om zich heen te kijken en te snuffen. Hij lijkt niet echt interesse te hebben om op de smalle reling te springen, maar goed zeker weten doe je het natuurlijk nooit. In theorie zou ie tussen de spijlen van het balkonhek door kunnen vallen of op de reling kunnen springen en er dan af vallen. Hij zou dan terecht komen in een afgesloten binnentuin. Aan de ene kant vind ik het toch wel een beetje gevaarlijk, katten kunnen zich natuurlijk ook flink bezeren als ze van 1 verdieping vallen. Aan de andere kant denk ik ook wel van ja zoveel mensen laten hun katten naar buiten, dan kunnen ze ook op iets hoogs klimmen en eraf vallen. Ik zou evt nog gaas tussen de spijlen kunnen spannen maar het balkon helemaal catproof maken met een net gaat niet lukken. Wat zouden jullie doen?
- Kat helemaal niet op het balkon laten
- Kat alleen op het balkon laten als ik erbij ben
- Deur open laten staan zodat kat ook alleen op het balkon kan
- Gaas tussen de spijlen doen
0 stemmers
Oh wat een verlies, heel veel sterkte
Toen mijn balkon nog niet afgesloten was (wel met van dat gaas bij de spijlen) deed ik ze ook wel eens aan een tuigje met een korte lijn en dan altijd onder toezicht vasthouden. Zo kon ik voorkomen dat ze op (of over) de reling konden komen. Maar ik woon vier hoog dus als het fout gaat, gaat het goed fout
Foto van de meisjes op een niet afgeschermd balkon maar wel dubbel aangelijnd!
Ik vind spijlen wel een beetje naar voor de nek dus die zou ik afdekken, maar als je kat niet op straat kan springen/vallen zou ik het verder wel aandurven. Mijn kat komt buiten en klimt dagelijks op mijn plat dak en zit dan dus ook 1 hoog.
Ik ben zo verdrietig, onze kat is sinds zondag al niet meer thuis gekomen.
Als ik opsta loop ik direct naar de glazen achterdeur om te kijken of hij er toch niet opeens zit. Ik mis ook gewoon de extra aanwezigheid in huis.
Een buitenkat vind ik ook heel anders. Die kunnen vaak dat soort dingen veel beter inschatten. Mijn balkon is op de 2e verdieping en is aan een waterkant, dus no way dat ik dat risico durf te nemen. Zit er nog wel aan te denken om een x een net oid te laten spannen, zodat ze daar toch kunnen chillen.
Waarom zou een net niet lukken? Ik dacht dat het bij mijn balkon ook vrij onmogelijk was maar is toch goed gelukt met klemstangen namelijk. Mijn kat is echt te lomp met dingen inschatten en was veel te bang dat ze er uit klunzigheid gewoon vanaf kon vallen en dan kan ze ook niet meer terug klimmen.
Of wil je het niet? Dat kan natuurlijk ook.
He wat naar. Hopelijk is hij snel weer thuis!
Kan je het echt niet helemaal catproof maken? Mijn dierenarts waarschuwde dat katten ook juist van 1 hoog bijvoorbeeld naar kunnen vallen omdat ze te weinig tijd hebben om zich om te draaien/vaak alsnog met hun kaak op de grond komen.
Maar goed ik had m’n balkon op drie hoog helemaal catproof gemaakt maar in het nieuwe huis hebben we een vide en dat kan/ga ik niet catproof maken terwijl dat net zo gevaarlijk is
wat een verdriet. Heel veel sterkte.
Een van mijn katten heeft IN het gordijn geplast maar de grond eronder is kurkdroog, vraag me echt af hoe ze dat doen hoor. Dacht er ook aan dat het misschien sproeien kan zijn, maar ze zijn beide gecastreerd/gesteriliseerd al 5+ jaar dus zou dat dan kunnen? En dat ruikt anders dan urine toch?
Mijn kater is al 13 jaar gecastreerd maar sproeien kan hij nog steeds, in mijn ervaring ruikt het sproeien vooral sterker dan de normale urine geur