Kattentopic #4

Soms plast een poes ook best wel recht achteruit. Ik zie mijn poes dit ook wel eens doen

Mijn toenmalige gecastreerde kater die ook rond die leeftijd was, heeft een keer in mijn gordijn gesproeid omdat hij de kattenbakkorrels niks vond die ik toen had. Grond was bij mij toen ook droog. Dus het kan wel :see_no_evil:

Hoe ben je erachter gekomen dat het daardoor kwam? Lijkt me nog best een puzzel :joy:

Nou, ik had die korrels net. Was van die korrels op basis van maĆÆs wat bij het GFT in kan.
Hij kwam toen uit de bak zetten (hij groef er ook niet zo enthousiast in als anders) en toen sproeide die zo in mijn gordijn :melting_face:
Toen heb ik zo snel mogelijk weer de klontvormend bentoniet in gedaan en toen heeft hij het nooit meer gedaan.
Dus denk dat dat het probleem was :stuck_out_tongue:

Wat zijn jullie ervaringen met de eerste krolsheid? Mijn poes is nu 9 maanden, ligt veel op de grond te rollen (maar dat doen ragdolls), is behoorlijk vocaal, randje verlatingsangst. Likt veel aan private parts. Ik heb haar nog maar bijna 2 maanden dus ik weet haar gedrag nog niet zo goed te duiden. Als ik erover lees lijkt het alsof het nu bezig is, maar geen idee eigenlijk? Kunnen ze bij de dierenarts zien of ze al krols is geweest? :joy:

Klinkt wel alsof ze krols is! Toen Emma voor het eerst krols werd was ze ook heel vocaal, ze was onrustig/liep veel te drentelen en te rollen. Arme ding viel van uitputting op de gekste plekken in slaap haha. Vroeg ook veel aandacht en ik heb nog een poes en die greep Emma in de nek (dekhouding) dus dat was ook wel duidelijk

2 likes

Thanks! Ik wil haar laten steriliseren maar weet niet zo goed wanneer. Ze is nu 9 maanden dus het zou mogen, maar tegelijk is ze nog geen 2 maanden hier dus dat vind ik ook wel snel voor zoveel stress…

Hoe jonger hoe beter dus ik zou het zsm laten doen.

3 likes

Is ze thuis al helemaal gewend? Want dan zou ik dat wel aandurven hoor, niet als ze in huis ook nog erg moeten wennen en stress heeft van de nieuwe omgeving.

Ik heb twee katers en die heb ik echt op de eerste dag dat t mocht meteen naar de dierenarts gebracht voor hun castratie (waar ik overigens moest huilen toen ik zonder hun twee terug naar huis reed :joy: vond het zo erg om ze daar achter te laten). Had trouwens aan de dierenarts gevraagd vanaf wanneer het kon/wat zij adviseerden. Dat was vanaf een halfjaar oud met advies het zsm te doen. Verder echt 0 issues gehad, niet opeens banger oid. Ze waren vooral heel blij dat ze thuis waren en tegen mij aan hun roes konden uitslapen.

Ja? Niet teveel stress? Ik ga me er even in verdiepen wat er allemaal bij komt kijken (hoeveel dagen ik bij haar moet zijn etc) en dan kijken wanneer het kan :blush:

@Druppels dat klinkt goed. Ja ze is wel heel relaxed, niet schrikachtig, goed aan mij gehecht en volgens mij voelt ze zich wel veilig. Nooit een dikke staart, alleen maar spinnen, spelen en slapen. Alleen veel gemiauw als ik wegga.

1 like

Ik zou je dierenarts vragen hoe ze steriliseren, sommige doen dit door een soort kijkoperatie waardoor je slechts 2 kleine gaatjes hebt en volgens mij ook zeker geen dagen erbij hoeft te zijn. Dag zelf wel ivm nasleep narcose. Weet niet hoe dat precies zit bij de traditionele manier maar kan me niet voorstellen dat dan het advies is dagen erbij te zijn.

2 likes

Kan direct nadat de krolsheid klaar is hoor! Hier twee poezen gecastreerd met acht en negen maanden, op de narcosedag waren ze beetje groggy maar dag erna ging prima. Alhoewel ik het geloof ik eind van de week liet doen, dus met weekenddagen erbij zijn was sowieso makkelijk (maar niet nodig). Kijk of je poes zo vroeg mogelijk in de ochtend kan, dan heb je nog een hele dag om bij haar te zijn en te steunen mocht het nodig zijn!

2 likes

Mijn poes was vooral boos dat ze een romper aan moest en zat daarom grumpy op de grond, maar zodra die uit ging (na 3 dagen volgens mij, op aanraden van de dierenarts en de wond was mooi aan het genezen en ze likte er niet aan) was ze ineens weer relaxt.

2 likes

Wat een afschuwelijke kutmensen zijn er toch :rage:. Onze lieve familiekat (kat van mijn ouderlijke huis, zelf heb ik er geen ) was zich al een aantal dagen aan het terugtrekken. Mijn zus is al een paar keer deze week bij de dierenarts geweest en vandaag wilden ze toch een scan maken, blijkt hij beschoten te zijn geweest! Na de scan zagen ze een buksballetje, dus hij is gewoon gvd beschoten met een luchtbuks. Echt een nachtmerrie dit. Ik heb de scanfoto ook gekregen, je ziet gewoon een balletje in zijn lichaampje. Op een paar cm na zou hij het niet gered hebben, op de scan is te zien dat dit balletje net naast een belangrijk orgaan terecht is gekomen. Ze hopen dat deze gewoon in wordt gekapseld door zijn lijfje, te riskant om dat balletje te verwijderen :slightly_frowning_face: vind het zo zo zo zielig. Hij zal wel zo geschrokken zijn. Wil echt niet dat hem iets overkomt.

2 likes

omg ik word hier echt misselijk van wtffffff waarom zou je dat doen, ik hoop dat het snel goed komt met hem!

4 likes

Geen woorden voor, wat ziek en diep triest. Hopelijk komt het verder goed met jullie kat :pensive:

2 likes

Mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Heel veel sterkte, ik hoop dat er geen blijvende problemen gaan opkomen. Vooral goed in de gaten houden.
Ik zal nooit begrijpen hoe mensen zo iets kunnen doen, voor het zelfde geld was het fataal geweest

2 likes

Het nieuwste advies is tussen de 2 en 5 maanden. Hoe jonger ze zijn hoe sneller de operatie is en hoe sneller ze herstellen.

Over het algemeen stelt het niet veel voor ik zie zelf dat het merendeel van de katten binnen een paar uur alweer de oude zijn en af en toe duurt het ongeveer 24 uur :blush:

2 likes

Weet iemand een goede borstel voor langharige katten (Ragdoll) met veel klitten?:blush:

Voor mijn langharige kat werkt een kam het beste, met een borstel kreeg ik de klitten er niet goed uit.

Ik heb ook een keer m’n tangle teezer gebruikt, dat werkte wel goed haha.

2 likes