Kattentopic #4

We hebben onze katten nu ruim een jaar, en sinds 2 maanden trilt de staart van één van de twee als je zijn naam roept of als je thuis komt. Gewoon een superblije staart, hij sproeit niet. Het voelt als ~achievement unlocked: trilstaart.~ :grinning:

20 likes

Er is iets gevoeld bij mijn kat zijn maagje en ik hoop.zo.dat het niks ernstigs is. :cry:

4 likes

Wanneer krijg je de uitslag? Sterkte met wachten❤️

Ik heb net een afspraak gemaakt voor sterilisatie. 9 april :blush: ik ben heel benieuwd. Ze moet 10-14 dagen een kap of romper. Ik kan die romper bij de dierenarts kopen, of zelf op zoek. Wat hebben jullie gedaan?

2 likes

Mijn kat heeft ook verstopte traanbuizen omdat hij in het asiel maar niet van zijn niesziekte af kwam.

Hier zeiden ze dat hij er geen last van had en dat het ‘probleem’ enkel cosmetisch is. Ze zouden de traanbuizen alleen doorspoelen als hij een x ergens anders voor onder narcose moest en hem niet alleen hiervoor onder narcose brengen.

Dat heeft nog best veel jaren geduurd. Uiteindelijk had hij een gebitsbehandeling nodig en hebben ze toen ook geprobeerd de traanbuizen door te spoelen. Zonder resultaat, waarschijnlijk omdat het al zo lang dicht zat.

1 like

Dank je, ik ben nog niet gebeld maar ik vind het ook eigenlijk niet nodig om hem door een narcose te laten gaan voor iets wat eigenlijk helemaal niet nodig is.

1 like

Oooh ja, toen onze kat dat voor het eerst deed dacht ik ook: oh shit gaat er nu gesproeid worden? Maar het is idd gewoon een superblij staart!

1 like

Ik heb inmiddels een verkreukelde knuffelige kat terug. Hij bleek onder narcose te moeten en de arts vond een verdikking bij zijn lever ipv zoals bij zijn maag wat de andere arts zei. We horen hopelijk asap wat het is, maar ik ben zo bang om mijn liefste vriendje te verliezen. :cry:

Oh nee, wat naar, sterkte!

3 likes

Oh nee wat naar. Heel veel sterkte

2 likes

Ah wat naar :pensive: ik duim voor jou en je kat :four_leaf_clover:

2 likes

Lief is dat he!

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een tweede kat en ze gingen de laatste tijd al steeds vaker tegen elkaar aan liggen. Net lagen ze samen op bed en toen ik ze ging aaien ging de een voor het eerst het koppie van de ander wassen. :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Na een minuut of 2 was de kat die gewassen werd het wel zat en ging ze ergens anders op bed liggen maar toch haha.

16 likes

Zo verliefd op deze knapperd :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Mijn kat kan mij altijd héél lang ongegeneerd aanstaren en dat doet ze verder bij niemand. Een beetje obsessief, hebben meer mensen dit bij hun kat? Ze is gelukkig wel heel lief. En die ogen :heart:

hier nog een slechte foto van vanochtend toen ik nog in bed lag. Creepy

40 likes

Als je naar haar knippert knippert ze dan terug? In kattengedrag is aanstaren een teken van agressie (vaak, niet altijd) maar ze spiegelen wel vaak. Knipperen is ‘ik houd van jou’! Maar misschien wist je dat al wel :joy:

De flex dat mijn kat kan knipogen is hoe ik mijn vriend versierd heb :joy:

7 likes

Haha ja ik wilde ook eens komen posten over of het normaal is dat een van m’n katten mij of m’n partner ALTIJD aanstaart. Behalve als hij slaapt.

29 likes

Haha gelukkig gebeurt het vaker. Wat een mooierd met zn pluishaartjes.

@Hippe_kikker ik zal het straks eens uitproberen. Had altijd het idee dat ze het vaak doet als ze aandacht wil en geaaid wil worden, dus hopelijk knippert ze terug 🥹

2 likes

Mijn (inmiddels helaas overleden) kat deed dit altijd als ik sliep. Die zat me dan heel lang aan te staren en als ik wakker werd keek ik recht in de ogen van die creep :joy:

10 likes

Als de mijne dit doet ben ik echt bang ieder moment besprongen te worden. Zeker als zijn pupillen groot zijn: doodeng.

Gelukkig is het meestal meer dit:

37 likes