Nog iets gehoord vandaag?
Nee, ik had gehoopt van wel
Ik heb hier wel eens gepost over mijn katten waarvan er 1 van hen allergisch was, waardoor ze op beiden op dieetvoer van Royal Canin Anallergenic zaten. Nu is helaas de kat die allergisch was, overleden
Nu ben ik opzoek naar een goeie brok voor de andere overgebleven kat. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer… Iemand tips? Ze is een gesteriliseerde binnen kat van 3 jaar.
Is het verstandig om over te gaan op sensitive voer omdat ze van een dieetvoer afkomt?
En zijn deze brokken goed?
Applaws Kip & Zalm Kattenvoer voor discountprijzen | bitiba.nl is deze te hoog in fosfor?
Denk niet dat sensitive per se nodig is als je maar langzaam overgaat naar nieuw voer. Loxodonta heeft meermaals uitleg gegeven over waar je op moet letten, kun je denk ik wel terugvinden met de zoekfunctie.
Dankjewel voor de tip, ik ga het zoeken. Kon het eerst niet vinden, maar zie nu pas dat je geavanceerd kan zoeken. Probeer ik het nog een keer!
Ben ik weer met een vraag
Vanochtend heeft mijn kat wat overgegeven en er zat wat raars in. Het was in 2 segmenten dus dacht aan wormen. Ik heb haar voor de zekerheid vanochtend al een ontwormpil gegeven. Herkent iemand of dit een spoelworm of lintworm is? Ongeveer 1 a 1,5 cm lang.
Het gekke voor een lintworm is dat uitgebraakt is? Ben ook de poep aan het checken, maar nog geen worm ontdekt. Is misschien nog vroeg t.o.v. de ontworming. Ik zal een foto in de spoiler zetten.
Qua spoelworm herken ik het ook niet echt door de dikte en lengte.
En hebben mensen hier ervaring met Milbenax en Credelio tegelijkertijd/kort achter elkaar geven?
Foto wormen
Ik zou bij zoiets denken aan gewoon een stukje van een plant ofzo, kan dat het niet zijn?
Heb (gelukkig) nog nooit wormen gezien dus geen idee hoe die er uit zien hoor
Ik zal vooral de poep in de gaten houden
Raar dat het anders wel in de maag zou zitten maar niet in de poep. In mijn ervaring komen wormen voor in de darmen namelijk en niet in de maag
Heeft ze misschien iets raars gegeten?
Zo te zien wel
Met kat 1 gaat alles goed qua blaasgruis heeft kat 2 opeens besloten geen brokjes meer te willen. En hij was altijd echt degene die vooraan stond als de voerautomaat afging. Blikvoer wil hij nog wel. Hij is de laatste dagen ook wat sloom maar misschien niet zo gek bij weinig eten. (Hij is ook afgevallen.) Man wil wachten en denkt dat het aan de rui kan liggen maar ik vertrouw het niks. Dus maar voor donderdag afspraak bij de dierenarts. (Eerder lukte niet want nog geen spoed.) Maar ik ben bang dat hij last heeft van een afgebroken tandje. Bah, de stress die je toch kan hebben om zo’n beestje.
Zal inderdaad grote kans zijn dat er iets met het gebit is, hopelijk niets ernstig. Laat je weten wat het resultaat is?
Plant kan het niet zijn, want die heb ik niet in huis.
@Mette12 ik ga idd de poep in de gaten houden. Vanochtend zat er niks geks in. Deze kat heeft meer dan 2 jaar geleden spoelwormen gehad, die braakte ze er toen wel uit. Maar dat zag er heel anders uit, slierterig.
Heb ooit 10 jaar geleden wel een kat gehad met een lintworm, toen had die kat ook vlooien dus was daaraan te linken, maar dat zag er meer uit als langwerpige dikke rijstkorrels. dit zag er toch niet helemaal hetzelfde uit en kan me ook niet herinneren dat dat uitgebraakt was, volgens mij vond ik dat toen in de poep. Maarja, lang geleden
Wel ongeveer een half jaar geleden ook een vlo ontdekt weer in huis, vandaar dat ik dacht richting een lintworm?
@Quinn daar zat ik ook aan te denken, maar kan de vinger niet opleggen wat. Ze komt niet buiten, ik loop niet met schoenen aan in huis en doe ze zelfs buiten uit. Ik dacht misschien nog iets van aan een duizendpoot ofzo? Maar kan ik ook niet helemaal plaatsen xD
Ik heb meer het idee dat ze een insect (of 2) opgegeten heeft.
Die kans is idd ook aanwezig
Mijn kater heeft een tumor in zijn lever. Als we niks doen heeft hij nog maanden te leven. Ik ben kapot.
Oh wat een afschuwelijk nieuws. Heel erg veel sterkte.
Wat ontzettend naar zeg… Sterkte… Is er nog een manier om te behandelen?
Van wat ik begreep kunnen we naar een oncoloog om te checken hoe en wat (uitzaaiingen enzo) dat gaan we sowieso doen. Een andere optie is prednison, maar dan haal je het niet weg en word het draaglijker gemaakt voor de kat begreep ik. Het zouden goede tekenen zijn dat hij nog goed eet en niet anders is qua gedrag. Ik ben in ieder geval allang blij dat hij zich nu niet verstopt…
Acuut nierfalen. We gaan nu toch kijken of, met infuus, na 72 uur het beter gaat. Want alle andere waarden waren goed. Maar de dierenarts zag het niet goed in.