Kattentopic #4

Wat een nare berichten hier vandaag. Sterkte :heart:

1 like

Wat ontzettend naar… Ik ga duimen voor je kat dat het spoelen gaat helpen en ook voor jouw kat @kaworu dat ze het kunnen behandelen.

4 likes

Vreselijk om meerdere slechte berichten achter elkaar te lezen hier… Ontzettend veel sterkte allemaal :pensive:

3 likes

Van de dierenarts met ‘willen jullie door behandelen’ naar het dierenziekenhuis gegaan. Gisteren kat daar achtergelaten en we mochten vanavond op bezoek komen. Hij heeft chronisch nierfalen maar reageer goed op de medicatie. Nu is het afwachten welk stadium en dan weten we hoe erg de schade is. Volgens de dierenarts hadden we het echt niet eerder kunnen opmerken maar toch had ik wel steeds het idee dat hij meer dronk. Plus ze hebben wat aan zn hart gevonden maar dat is nu nog voor ’ in de gaten houden’. Dus ik duim nu heel hard dat de schade aan nieren niet te groot is.

3 likes

Nou ze was nog niet krols maar nu duidelijk wel en ik vind het zo sneu. Ze is onrustig, miauwt 24/7, ligt op de grond in krolse houdingen. Ik kan dit niet!! Jullie nog tips hoe je een krolse kat kunt ondersteunen?:heart:

Extra spelen om haar af te leiden, weg houden van andere katten (ook bijv via een raam) feliway spray kan ook helpen om te kalmeren of catnip als ze daar van houdt. En zsm laten steriliseren.

3 likes

9 april staat ze op! Spelen wil ze weinig, en ze komt alleen op een afgeschermd balkon. Ze miauwt zo klaaglijk en ik wil zo graag iets doen! Ik moet vanavond helaas weg, maar daarna kan ze nog wel een tijdje bij me liggen❤️

1 like

He, wat een rotnieuws…:disappointed_relieved:

2 likes

Ja… volgende week horen we eindelijk het behandelplan en komt er wederom een echo. Maar het duurt me veel en veel te lang.

@PrincessPeach Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar ik zag alleen nog urnen die duidelijk “urn” zijn als je snapt wat ik bedoel, of dan toch duidelijk voor een hond zijn met bepaalde plaatjes er op gedrukt. Ik vind die jij laat zien wel mooi, zou dan moeten weten of die dan ook geschikt zou zijn voor 4 katten, echt gek om over na te denken, maar zij weten het vast wel! Dankjewel in ieder geval voor het meedenken en je reactie ik hou dit zeker in mijn hoofd!

@Gatenplant Dit vind ik ook een mooi idee, alleen moet ik dan wel een beetje weten wat ik ongeveer wil natuurlijk. Het hoeft niet perse vakken te hebben, ik denk dat ik eigenlijk meer de kant van glaswerk op wil maar die zijn vaak voor 1. Aan de andere kant ken ik ook iemand die dat heeft gedaan met het as van haar moeder dus dat zou dan ook mogelijk moeten zijn…

Ik ben er nog niet uit dus maar ik neem wel de tijd…sorry voor de late reactie maar als ik niet aan haar denk, wil ik dat ook niet gaan doen, en als ik wel aan haar denk wil ik het niet nog erger maken. Kreeg natuurlijk ook het kaartje van de dierenarts heel lief natuurlijk maar weer helemaal overstuur ervan. Ik denk dan maar, ze is elke traan ook waard en het moet er uit…

@Swelgje oh nee dat zo plotseling, veel sterkte en duimen :hugs:

@kaworu dat wachten is zo killing helemaal als je weet dat het beestje last heeft, ook voor jou veel sterkte en duim ik mee :hugs:

Ja, rot is dat, zeker als je nog zo’n kaart krijg, heel veel sterkte! Ik wil me niet al te plastisch en bot uitdrukken, maar onze hond was een Friese stabij dus dat zou moeten passen, volgens mij hadden ze ook verschillende maten.

1 like

Ja nou ik snap je hoor, daarom zei ik raar om over na te denken, in praktische zin en hoeveelheid! Maar ik kan nu wel steeds een beetje meer bedenken wat mogelijk is en uiteindelijk iets moois bedenken, het gaat nu gewoon langzaam omdat ik zo graag wilde dat het niet waar was, moet nog plekje krijgen, dankjewel :heart:

1 like

Heeft er iemand tips voor een kattenluik?

Ik wil in mijn buitendeur én in de deur naar mijn berging een kattenluik gaan plaatsen. In de buitendeur, omdat mijn kat dan zelf kan beslissen of hij binnen of buiten wil zijn en in de deur naar mijn berging omdat daar de kattenbak staat.

Ik heb een paar wensen:

• het luik mag niet teveel geluiden van buiten en vanuit mijn berging (omdat ik daar letterlijk iedere voetstap van mijn mede-flatbewoners hoor) doorlaten.
  • ik wil dat het luik zelf niet al teveel lawaai maakt. Mijn kat kan niet zo goed tegen harde geluiden en ik zelf wordt ook niet zo blij van een hard klepperend mechanisme.
  • voor de buitendeur ben ik er nog niet over uit of ik een kattenluik wil dat de chip van mijn kat leest. Tot nu toe heb ik nog weinig last van andere katten in mijn tuin, maar mijn kat gaat hier nog maar sinds kort naar buiten en ik weet niet of “het verkeer in mijn tuin” nog verandert.

Het liefst schaf ik twee kattenluiken van Tomsgates aan. En omdat die van hout zijn, kan ik ze ook nog eens meeverven in de kleur van mijn deur. Maar dat is een veel te duur grapje helaas…

Ik heb een kattenluik van PetSafe. Niet het allermooiste maar wel redelijk stil. Je hoort wel wat geluid als de kat er doorheen komt maar niet zo hard als een luikje wat hiervoor in de deur zat. (Zit in de deur van de keuken naar de gang.)

1 like

Weekendmodus!

65 likes

Awh zo fluffyy :heart_eyes: lief! Dat pootje ook op de deken zo van, laat die borrelplank maar op tafel komen haha

8 likes

Wilde net mn boek gaan lezen

32 likes

Helaas. Knuffelen it will be!

1 like

Hoe gaat het met jouw kat @Hippe_kikker?

1 like

Goed! Krolsheid lijkt weer voorbij. Ze heeft al haar energie weer terug :joy: ben blij dat we er doorheen lijken te zijn.
Zie wel tegen de sterilisatie op, maar ik gun het haar dat ze dit niet nog een keer mee hoeft te maken want ze had er zichtbaar last van.

2 likes