Kattentopic #4

Ik heb zo veel vragen bij (preventieve) tandverzorging… Een echte tandenborstel (of mijn vinger) met (poezen)tandpasta in haar bek is hier helaas vooralsnog mission impossible. Omdat ik wel m’n best wil doen om tandplak zo veel mogelijk te voorkomen gebruiken we nu van dat poeder dat over d’r eten gaat, maar, ik heb echt vragen over hoe dit werkt, ze slobbert die hap zo naar binnen, dan raakt dat spul haar tanden toch niet eens? En hetzelfde bij van die ‘snacks’ die zogenaamd tandverzorgend zijn. Ze zijn hartstikke mini waardoor m’n kat ze bijna nooit doormidden hoeft te bijten, hoe heeft dit dan ooit invloed op tandplakvorming?
Wat zijn jullie ervaringen en/of hebben jullie tips wat echt helpt?

Een van m’n katten is eeeeecht een mega knuffeldier/aandachtvrager maar sinds onze verhuizing twee/drie maanden geleden en de komst van een hond had ze nog helemaal niet met mij op de bank gelegen zoals voorheen altijd

Maaaarrrr net kwam ze eindelijk weer heerlijk in mn armen kroelen terwijl ik een boek lees :heart_eyes:

6 likes

Mijn kat haalt de zomer niet. We kunnen niets meer voor hem doen behalve palliatieve zorg.

2 likes

Wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte :two_hearts:

1 like

Wat verdrietig:( heel veel sterkte

1 like

Wat klote zeg :pensive: sterkte en ‘geniet’ van de tijd die jullie nog hebben :heart:

2 likes

Oh wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte :heart:

2 likes

:broken_heart:heel veel sterkte

2 likes

:pensive: Heel veel sterkte, extra veel knuffels voor elkaar

2 likes

Wat naar, sterkte… Dat je nog een “fijne” tijd met elkaar mag hebben.

1 like

Oh nee wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte :heart:. Het allergrootste nadeel aan huisdieren is dat je echt altijd te vroeg afscheid van ze moet nemen

1 like

Wij gebruikten voor onze hond altijd dit:

Hielp heel goed tegen tandplak en vieze adem in ieder geval, heeft verder ook nooit tandproblemen gehad. Er zijn overigens ook doekjes die je eerst kunt gebruiken zodat je kat langzaam er aan kan wennen dat je aan zijn bakje zit.

@kaworu wat een rotnieuws, sterkte!

1 like

Deze vrouw is moe geloof ik

Bolletje pluis :heart:

26 likes

Dit is inderdaad wat ik gebruik! Maar hoe werkt dit dan precies, haha ik snap het gewoon niet goed want als ik dit op haar natvoer (krijgt ze een beetje van) leg dan slobbert ze dat toch gewoon naar binnen zonder dat het een tandenschuurproces aflegt :sweat_smile:

De dierenarts adviseerde gewoon “tandenpoetsen” namelijk, maar dat is nog een work in progress (slow, slow progress lol)
Kan zo’n doekje ook eens proberen, kende ik nog niet. 99% zeker dat ze zich zeer succesvol gaat verzetten haha! Heb al eens een beetje poezentandpasta op dr pootje gedaan en ze moest nog net niet kokhalzen :joy:

Heel veel sterkte! Je beestje zien aftakelen is vreselijk. Dikke knuffel!

1 like

Volgens mij gaat het er meer om dat ze de juiste enzymen in het speeksel krijgen, althans dat vermoed ik. Het werkt in ieder geval wel, toen hij 2 of 3 jaar was hebben we 1 keer tandsteen moeten laten verwijderen, toen zijn we op aanraden van de dierenarts dit gaan gebruiken en we hebben daarna nooit weer tandsteen hoeven laten verwijderen (en hij heeft ook nooit uit zn bek gestonken)

2 likes

Muis is heeelemaal zen vanavond :heart_eyes:

47 likes

Nouuu die beentjes :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Mijn kat is naar buiten geglipt toen ik om 23:00 nog even wat in de kliko ging gooien. Ze komt nooit in het donker buiten en is nu al 2,5 uur weg. Heb haar net nog wel rond zien lopen dus ze is niet kwijt, maar ze vindt het gewoon veel te leuk en weigert naar binnen te komen.

Ik wil slapen :smiling_face_with_tear:

En? Heb je nog geslapen? Of is ze niet meer binnen gekomen?