Hulp gevraagd! Ik heb sinds een week een herplaatser (niet uit het asiel, via een particulier). Hij woonde daar met andere katten en was niet gelukkig. Eigenlijk gaat alles super goed! Behalve dat hij geen brokjes eet, wat hij voorheen wel deed. Ik heb dezelfde merk die hij daar ook at. Hij eet sowieso niet heel veel, maar natvoer/snoepjes eet hij wel (vooral snoepjes haha). Maar van natvoer bijvoorbeeld ook maar 1/4 blikje per keer, dit lijkt me ook niet genoegâŠ
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- verschillende bakjes verspreid door het huis
- brokjes met natvoer gemengd
- snoepjes verstoppen onder de brokjes.
Ik heb ook geprobeerd een dag geen natvoer en snoepjes te geven, in de hoop dat hij wel âmoetâ. Helaas helpt niks. En ik vond het zielig
omdat ik bonden ook wel belangrijk vindt, door middel van snoepjes. De vorige eigenaar die geeft aan dat het iig goed is dat hij iets eet, maar ik maak me toch zorgen.
Iemand ervaringen hiermee? Ik twijfel om evt. een ander merk brokjes aan te schaffen, alleen deze eet hij al +/- 4 jaar (is ook speciaal graanvrij voer). Of gewoon even afwachten?
Drinken doet hij wel (ligt ook telkens plas) en hij heeft nu 2x gepoept sinds hij hier is. Van mân vorige kat was ik gewend dat die soms wel 2x per dag poepte, maar die at ook superveel en had ik als kitten.