Kattentopic #4

Uiteindelijk heb ik om 2 uur 's nachts nog 1 keer geroepen en toen kwam ze meteen door het slaapkamerraam (kijkt uit over de tuin) naar binnen. Dus ze zat waarschijnlijk al een tijd bij het raam te chillen. Meteen het raam gesloten en als een blok in slaap gevallen.

Meteen een bevestiging waarom ik haar 's nachts altijd binnen heb. Ze redt zich echt wel buiten, maar ik kan gewoon niet chillen als ik niet weet waar ze is :joy:

7 likes

Hulp gevraagd! Ik heb sinds een week een herplaatser (niet uit het asiel, via een particulier). Hij woonde daar met andere katten en was niet gelukkig. Eigenlijk gaat alles super goed! Behalve dat hij geen brokjes eet, wat hij voorheen wel deed. Ik heb dezelfde merk die hij daar ook at. Hij eet sowieso niet heel veel, maar natvoer/snoepjes eet hij wel (vooral snoepjes haha). Maar van natvoer bijvoorbeeld ook maar 1/4 blikje per keer, dit lijkt me ook niet genoeg

Dingen die ik al heb geprobeerd:

• verschillende bakjes verspreid door het huis
  • brokjes met natvoer gemengd
  • snoepjes verstoppen onder de brokjes.

Ik heb ook geprobeerd een dag geen natvoer en snoepjes te geven, in de hoop dat hij wel “moet”. Helaas helpt niks. En ik vond het zielig :sweat_smile: omdat ik bonden ook wel belangrijk vindt, door middel van snoepjes. De vorige eigenaar die geeft aan dat het iig goed is dat hij iets eet, maar ik maak me toch zorgen.

Iemand ervaringen hiermee? Ik twijfel om evt. een ander merk brokjes aan te schaffen, alleen deze eet hij al +/- 4 jaar (is ook speciaal graanvrij voer). Of gewoon even afwachten?

Drinken doet hij wel (ligt ook telkens plas) en hij heeft nu 2x gepoept sinds hij hier is. Van m’n vorige kat was ik gewend dat die soms wel 2x per dag poepte, maar die at ook superveel en had ik als kitten.

Hij is er pas een week, zou zorgen dat ie elke dag wel wat eet ivm leververvetting. Al zijn het snoepjes of natvoer en m gewoon nog even de tijd geven, vind dit niet heel vreemd na een week. Zo’n diertje moet sowieso wennen en komt uit een situatie waarin hij ook niet gelukkig was.

5 likes

Oké bedankt! Dan geef ik hem gewoon wat hij wil eten inderdaad :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hoe ziet het gebit/tandvlees eruit? Onze geadopteerde kat wilde ook alleen natvoer eten en bij haar was het bekkie helemaal ontstoken. Ze heeft gebitsbehandeling gehad en daarbij moesten ook vier kiezen getrokken worden. Nu gaat het goed!

En inderdaad, hij is er ook pas een week, dus het zou ook goed kunnen zijn dat ie nog moet wennen. Zolang ie maar iets eet!

Wat ik kan zien gewoon goed! Want in zijn oude huis at hij juist gewoon altijd brokjes en soms natvoer. Harde snoepjes eet hij ook.

Hij deelde wel dezelfde brokjes met de andere katten dus ik denk dan meteen dat hij dat misschien slecht associeert ofzo :joy:

Hij is terug!
Na bijna 4 weken vermist te zijn zat hij opeens aan de tuindeur te janken.
Hij is niet gewond, spint ook direct en wil alleen maar aandacht en eten.

68 likes

Ooh wat fijn :partying_face:

3 likes

Wat een goed nieuws!!

Gelijk nieuw object testen :face_holding_back_tears:

43 likes

Hahaha mijn kat ligt ook heel graag op diezelfde stoel (ik heb de roze variant) en pikt hem vaak in!

1 like

Dolly is echt een vieze stinkerd geworden sinds ze minder kwaliteit voer eet :sob::sob:. Vind het eigenlijk gewoon zielig (ook zeker voor mezelf) maar ze eet iig weer redelijk dus ik moet het er maar mee doen :upside_down_face:

Heb haar overigens echt een grote krabtoren gekocht maar ze kijkt er nog niet naar om haha. Mam zette haar er gisteren zo ineens bovenop dat ze zich een rolberoerte schrok :smiling_face_with_tear:

1 like

Ooooh gelukkig!! Ik dacht er laatst nog aan.
Ook gewoon weer doen dan alsof er niks aan de hand is :sweat_smile:

1 like

Ja, heel typisch weer.

Hij is 3 dagen heel vocaal en aanhankelijk geweest. Wou heel de tijd op schoot ook.
Maar sinds gisteren is hij weer de oude. Hij gaat ook terug naar buiten sinds kort, op zijn eigen verzoek.

2 likes

Zal weer even spannend zijn, dat ie niet weer op wereldreis gaat :sweat_smile: mijn kat is eens 12 uur weggeweest en toen was ik al in paniek.

1 like

Blee, vanochtend vroeg weer met (nier)kat naar het dierenziekenhuis gegaan. Hij was best opgeknapt na z’n opname daar en donderdag was het op controle nog van: ‘hij kan hier oud mee worden’. En gisteren werd hij steeds slomer en ook weer wat afgevallen. Vertrouwde het helemaal niet meer dus met spoed daarheen. Nu heeft hij onderhuids vocht gekregen, waarden waren iets slechter t.o.v. donderdag en hij is nu stadium 3. Dat is nogal een overgang van oud mee worden na 6 maanden tot 2 jaar

En heel veel verschillend niervoer uitproberen want meneer lijkt niks lekker te vinden, brokjes matig en natvoer helemaal niet. (De niet-niervoer kat boeit het niks en eet alles mee. Die is dus nu te dik. Maar we gaan over op voer-automaten met chip als de rust weer even terug is.) Maar wat een achtbaan

Dit is heel herkenbaar, heb ook echt het gevoel gekregen dat ik zelf aan moest dringen op een soort van behandelplan want mijn dierenarts was daar heel terughoudend in. Na de diagnose zeiden ze alleen dat we over moesten gaan op niervoer. Na uitgebreider onderzoek bij een andere dierenarts bleek ze 2 nierstenen en een nierbekkenontsteking te hebben, nogal wiedes dat ze zich dan rot voelt.

Hier was het ook een hoop gedoe met veranderen van kattenbakvulling en 6 soorten voer proberen en inderdaad die voerautomaten en urine opvangen en gezeik met de andere kat en medicatie etc, echt heel veel stress die je er op zo’n moment niet bij kunt hebben. Inmiddels hebben we een soort routine ontwikkeld waar zij zich goed bij voelt maar zorgen voor een chronisch ziek dier vind ik emotioneel nog wel heel zwaar

Ga voor je duimen dat je kat snel opknapt en dat jij ook weer tot rust kunt komen :sparkling_heart:

1 like

Ze hebben hier heel veel onderzocht, hij is bijna een week in het ziekenhuis geweest. Maar het was nogal een contrast met donderdag waarbij gezegd werd dat we ons echt niet teveel zorgen hoefden te maken en dan opeens vandaag. Ik lees dat je eventueel het vocht zelf onderhuids kunnen toedienen, ook iets om met onze eigen dierenarts te bespreken. Maar het is inderdaad het hele chronisch zieke deel wat er nu ook nog bij komt. Dank je wel voor je berichtje.

Ja dat is heel verdrietig aan nierziekte, het kan ineens omslaan. Dat van het vocht zou ik zeker met je dierenarts bespreken! Ik heb het ook besproken maar ik heb besloten om het niet thuis te doen omdat mijn kat daar te veel stress van kreeg, ze verstopte zich als ze mij aan zag komen. Nu ga ik ongeveer een keer per maand naar de dierenarts om daar vocht te laten toedienen. Als het erg warm is ga ik om de twee weken. Niet ideaal, maar goed genoeg voor nu

1 like

Als het bij mijn eigen dierenarts kan zou dat ook een oplossing zijn, die is op 5 minuten rijden. Dierenziekenhuis is een stukje verder weg.
Was de afgelopen 1,5 week echt even een beetje opgelucht omdat hij veel meer zichzelf te worden en dan opeens dit. Maar goed, 9 levens dus hij heeft er nog wel een paar over!

1 like

Bij mijn dierenarts doen zelfs de dierenartsassistenten het dus ik ga voor je duimen dat ze met je mee willen denken! Misschien geef je het al maar soms is een eetlustopwekker ook nog een goed idee

1 like