Kattentopic #4

We zijn vandaag wezen kijken bij het nieuwe (Sphynx) vriendje voor m’n Bengaal :heart_eyes: hij is blauw gevlekt en met een beetje geluk heeft 'ie ook blauwe ogen (mink).

Ze zijn nu iets ouder dan twee weken en als het meezit mag hij tussen kerst en oud en nieuw verhuizen :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Oh alle katten hier zijn zo snoezig. Ze lijken door te hebben dat de herfst begonnen is.

Ik ga dit weekend kennismaken met twee adoptiekatjes. Een rosse kater en een zwarte kater die niet meer zonder elkaar kunnen. Mijn vorige kat overleed in januari en voel me nu weer klaar voor nieuw leven in huis. Heel veel zin in. Als ‘t een match is ga ik hier zeker vaker meeposten.

34 likes

Ik heb een nieuwe collega vandaag. Hij is zo knuffelig en aanhankelijk sinds de herfst is begonnen. Vanochtend heeftbhuj zelfs 1,5 uur op mijn kussen mijn hand liggen spionnen en heel de tijd spinnen en knorren. Wel jammer dat hij al om 5.00 langs kwam hiervoor.

58 likes

Ze zijn hier inderdaad ook mega knuffelig. Eerder kon ik nog wel in mijn uppie slapen, maar nu kruipt er altijd een kat bij🥰

59 likes

Heeft iemand van die lampen met kleuren?

Ik ben echt benieuwd of dit echt effect heeft, maar als dat zo is koop ik meteeeeeen blauwe lampen want m’n ene kat is zó zacht maar niet heel knuffelig en dit is echt m’n droom :pleading_face::pleading_face:

Volgens mij raden ze een kat op een babykamer niet aan omdat de haren best wel hard kunnen zijn en baby’s erin kunnen stikken en katten toch wel onvoorspelbaar zijn en ineens op de baby’s hoofd gaan liggen (of dit is een fabel van mijn moeder, dat kan ook)

Maar ik denk de kat er zoveel mogelijk proberen bij te betrekken? Als de baby er net is zorgen voor dekentjes enz met geur van de baby zodat de geur bekend wordt, als jullie met de baby op schoot zitten, de kat er gewoon bij laten en laten ruiken enzo. Misschien nu ook al beginnen met het afspelen van babygeluiden en belonen met snoepjes als hij niet wegrent?

Weet je waarom hij in paniek is in de woonkamer ‘‘s nachts? Heeft ie geen fijne plekjes om te liggen oid?

Ik ga dit vanavond meteen proberen!! Hoe fantastisch als dit werkt😂

Ik ben op vakantie en had de eerste dag een lief katje gespot en even mee gekroeld, maar we zouden net uit eten gaan. Vanochtend was ze er weer en huppelde ze naar me toe toen ik er aan kwam. Ik zit nu al bijna twee uur buiten met dit schatje op m’n schoot haha. Volgens mij is ze wel van iemand hier maargoed :see_no_evil: Helpt erg goed tegen de heimwee naar m’n eigen katjes haha.

45 likes

Dit herken ik van mijn kat, maar zij heeft het niet bij deuren waar ze doorheen kan kijken, dus met helder glas. Weet je hoe ie daar mee is en is dat eventueel een optie? Als jullie het lelijk vinden is het wellicht een hele opoffering en als je het op maat moet laten maken is het niet goedkoop, maar ik kan me voorstellen dat je een ander huis zoeken inderdaad ook niet zomaar doet.

Ik word helemaal GEK. Ik had laatst al gepost dat er een vrouw langskwam met is dit jouw kat heb hem gevoerd maar zal het niet meer doen.
Maar guess what die oude heks voert hem stiekem steeds nog. En ze komt dan elke week langs met oeps ja toch gevoerd. Maar het is jullie kat ja eh komt hij nog wel thuis… oh ja eh nja zijn jullie zelf ook wel thuis want wij zijn altijd thuis. En elke x beloofd ze dat ze hem niet meer voert enzo.
Nou van het weelend had ze hem de hele nacht en halve dag opgesloten want ze vond het zielig dat hij buiten nat zou worden… Hij is graag buiten en als hij de regen stom vind komt hij heus wel naar huis. Nou oke of we hem dan konden ophalen want ze vond het zielig… NEE LAAT HEM LOS OUWE HEKS.
En telkens gaat het een paar dagen goed en dan pikt zij hem weer. Nu ging het eindelijl helemaal goed en heb hem weer de hele dag niet gezien.

Het is dat ik ongesteld ben dus de vriendelijkheid uit mn tenen moet halen. Maar ik heb echt zin om naar haar toe te gaan en dr verrot te schelden. Mja ze is oud en dr man is dement dus kan dat ook niet maken maar ik word er strondziek van

2 likes

Ik had dit eigenlijk hier gepost om moed te verzamelen zodat jullie dan dingen zouden posten van “Ga dr heen met je hooivork” mja duurde me te lang.
Mn kat zat daar gewoon lekker in hun stoel te snurken. Volgens mij is het een eenzaam stel en op een gegeven moment dacht ik kak nu zit ik hier ook opgesloten. Maar goed zowel ik als mn kat zijn braaf thuis nu.

9 likes

Ach, die man is toch weer snel vergeten dat je hebt gescholden

4 likes

@Spaarlamp helaas…:sob:

Ik zou haar het adres van het asiel geven en de suggestie om een eigen kat te regelen😅

2 likes

Mijn katten mogen ‘s nachts niet meer in de slaapkamer omdat ik steeds wakker van ze werd. Het duurde bij mij echt wel 2-3 maanden totdat eentje gewend was en stopte met miauwen. Het is super vervelend maar je moet echt ff doorzetten.

2 likes
dagboekpost

Ben ik weer met m’n zielige dierenarts verhalen, maar ik heb m’n kat net weggebracht naar de dierenarts en waarschijnlijk moeten bijna al z’n tanden er uit :sob: ik vind het echt zo erg en zo zielig. Ben vergeten te vragen of het mijn “schuld” is; twee jaar geleden op controle geweest en toen was er niets aan de hand met z’n gebit. Maar vorig jaar de controle dus overgeslagen. Vraag me af of z’n gebit te redden was geweest als ik er eerder bij was geweest. Weet niet waarom ik het wil weten, hoop denk ik op minder schuldgevoel maar waarschijnlijk wordt het extra schuldgevoel.

Ik moest huilen toen ik ‘m moest achterlaten net. Hij moet zo lang wachten daar en hij is zo bang. :sob:

En ben ook benieuwd naar de rekening, hadden ze vooraf op 800 euro geschat maar ik weet niet of daar het trekken van bijna ál z’n tanden bij inbegrepen zat.

4 likes

Aahww Roxy is zo lief.
Kreeg net een filmpje van mijn man dat hij haar vasthield in zijn armen, gewoon een filmpje van 5 minuten lang dat ze in zijn armen ligt, op een gegeven moment valt ze in slaap. Zo schattig.

En ik ben een boekje aan het lezen, kruipt ze erbij en gaat ze op me liggen.

Heeft ruim een half uur zo bij me gelegen.
Vind het zo’n schatje en ben zo sad dat ze al 10 wordt deze maand.

34 likes

Pootjes :black_heart:

44 likes

Hij is thuis, operatie is goed gegaan maar inderdaad bijna alles getrokken. Hij loopt helemaal moeilijk van de narcose en hij BLIJFT MAAR LOPEN!! In plaats van dat hij even gaat chillen ergens tot hij zich wat beter voelt. Het breekt m’n hart echt om hem te zien zo :frowning: En de andere kat is ook van de leg want hij ruikt natuurlijk helemaal anders. Dus moet ze ook herintroduceren.

En hij heeft dudielijk honger maar eten lukt niet zo goed. Weet niet of het door de narcose komt, dat brokken eten toch pijn doet (? denk het niet, hij heeft als het goed is voldoende pijnstilling in z;n lijf nu) of dat hij gewoon niet weet hoe hij zonder tanden brokken binnen krijgt. Ga zo vis en/of kip koken en aan hem geven, hopelijk lukt dat wel.

M’n moppie :frowning:

12 likes

Aahww toen mijn kat ook een operatie onderging voor haar tandjes (ze hoefden niet allemaal te worden getrokken) at ze daarna ook echt een poosje niet! Pas laat in de avond heel voorzichtig en dat lukte ook moeizaam, weet niet precies hoe dat komt maar DA zei dat het normaal is zolang ze de volgende dag echt maar weer goed eten.

2 likes