Ja tegen mij is ook gezegd dat hij vooral morgenochtend moet eten! Maar het is zo zielig want hij probeert het wel heel de tijd… alleen het lukt dus niet zo goed.
Ja is dus normaal maar zielig he.
Vond het ook zo sneu dat ze alles probeerde (op de bank en eraf springen) maar half omviel steeds
Dat blijven lopen komt denk ik door de narcose. Zielig gezicht hè… Veel beterschap voor je kat! Kan natuurlijk ook misselijk zijn door de narcose. Hopelijk gaat het eten morgen weer beter! Misschien iets van natvoer of liquid snack nog een optie?
Ja ik vind het zo zielig dat hij dus wel wil eten maar dat het niet lukt maar goed, morgen hopelijk beter. De vis eet hij ook niet. Natvoer werd afgeraden omdat dat in z’n hechtingen kan blijven hangen. Voorkeur was gekookte vis of kip de komende tijd, anders brokken, en als hij echt niet eet dan natvoer. Dus als hij morgenochtend niet eet ga ik hem wel een beetje natvoer geven denk ik.
Ah sorry dat klinkt idd logisch. Ik hoop het ook voor jou en je kat!
Ik kwam vanmiddag rond half 6 thuis (was om 8 uur weggegaan van huis) en normaal komen mijn katten me allebei begroeten bij de voordeur maar eentje miste, dus ik overal roepen en zoeken. Hoor ik ineens een heel klein miauwtje vanaf het toilet komen, dus ik trek de deur open; is mijn poes de hele dag opgesloten geweest op de wc
voelde en voel me ZO schuldig. Ik had vanochtend haast en heb niet achter me gekeken toen ik de deur van de wc dicht deed… Ze heeft daar dus gewoon bijna 10 uur doorgebracht. Ze heeft ook heel de plinten kapotgemaakt, wc rollen aan gort gekrabd etc. Snap het wel, arm ding
Volgende keer ga ik NOOIT meer weg zonder eerst achter me te kijken.
Soms word ik zo moe van mijn katten Ik kwam gisteren thuis en zag rode vlekken in de hal, dus ik maakte mij zorgen dat het bloed was. Loop ik naar boven, zit heeeel mijn vloer door het hele huis onder de lippenstift. Blijkbaar van mijn bureau gepakt en open geknaagd. Echt alles was rood. Gelukkig kon ik de schuldige wel makkelijk vinden aangezien Mango zijn pootje ook helemaal rood was.
Hahaha dit is echt mijn nachtmerrie
Ik kreeg vanochtend voor het eerst spontaan kopjes van Senne Hij was zo schuw toen hij hier kwam, je hoefde maar naar hem te wijzen of hij rende al weg. Herman krijgt iedere ochtend standaard een dikke knuffel en dat ziet hij natuurlijk, maandag kwam Senne al steeds bij me voor een spontane aai, vanochtend krulde hij helemaal om mn benen en mocht ik hem zomaar optillen
Sinds ik verhuisd ben heb ik een kattenluikje in mijn woonkamerdeur naar de gang, omdat mijn katten anders 100x aan de deur krabben en ik elke minuut twee keer mag rechtstaan om de deur te openen en te sluiten. Ze weten perfect hoe het werkt.
Toch krabt een van de katten telkens aan het luik, zonder er door te gaan. Hij staat dan op zijn achterpoten en krabt met zijn voorpoten als een bezetene minutenlang aan de bovenkant van het luikje (aan de bovenkant gaat het luik natuurlijk niet open, ze moeten met hun kopje aan de onderkant duwen).
Iemand enig idee waarom hij dat doet en wat ik hieraan kan doen?
Het is soms om gek van te worden.
Hij blijft het doen, ook als ik roep dat hij moet stoppen (anders luistert hij wel maar bij dit niet ). Ook neem ik hem vaak vast en duw ik hem dan zachtjes door het luikje om te tonen hoe het werkt (hoewel hij dat wel weet) maar dan komt ie gewoon terug, of als hij me ziet afkomen dan verstopt hij zich snel. Ik heb verder genoeg krabgelegenheid in de buurt dat hij ook gewoon gebruikt.
Checken verzekeringen eerst het dossier voor ze je kat aannemen? afgelopen weken weer allemaal onderzoeken gedaan en als hij weer een beetje is opgeknapt gaan we zijn gebit aanpakken…
Sommige wel dacht ik, boven een bepaalde leeftijd zijn sommige dingen ook niet meer verzekerd, volgens mij valt bij sommigen het gebit daar ook onder
Hmm ja klinkt logisch. Mijn haarbal behoort ook al tot de senioren dus ik denk niet dat iemand hem nog wil verzekeren haha.
Hopelijk is die als alles achter de rug is weer helemaal kwiek en wordt hij gewoon 25
Oh haha blijkbaar kunnen ze tot 7 maar verzekerd worden. Gelukkig gaat er elke maand wel een tientje naar zijn eigen spaarrekening
Dadht dat ik even naar de DA ging voor nagels knippen en een controle. Uiteindelijk ook ontwormd, toch maar even bloedonderzoek gedaan als onderdeel van de seniorencheck, bleek ze verhoogde ontstekingswaarden te hebben dus metacam meegekregen. €230 armer maarja. Zo zielig ook hoe bang ze daar is, niet normaal. Ze verstijft helemaal en laat alles maar gebeuren. Voor de DA op zich wel chill.
Ik heb mijn hele keukenvloer volliggen met stukjes vlees, kaas en twee afgelebberde halfjes ontwormingstablet. Groot succes
Toen ik mijn kat uit het asiel haalde kreeg ik daar de tip om de pil in stukjes in natvoer te doen en dat op een handdoek aan te bieden. Omdat die handdoek al een rare structuur heeft merkt hij dan niet dat er iets in het voer zit blijkbaar. Werkt top!
Edit: heel ongevraagd advies trouwens sorry als je daar niet op zit te wachten
Ik kan élke tip ooit gegeven proberen maar die van mij eten het gewoon niet. Eentje kokhalst zelfs als ik het door natvoer meng heb alleen de smeerkaastip die hier is gegeven nog niet geprobeerd (mengen door smeerkaas en dat aan de poot smeren, willen ze per se schoonmaken).
Heb nu speciale druppels die je in de nek doet waarmee je ze ontwormt, ideaal en scheelt hier echt zoveel stress en gedoe
Haha wat een grappige! Uiteindelijk was zijn drang naar worst groter dan zijn principes dus hij zit er in
We hebben vanmiddag de kitten opgehaald. Onze huidige kat heeft 1 keer even geblazen maar daarna was het oke. Hij bekijkt het drukke, spelende gevaarte relaxt van een afstandje.
Heb er toch voor gekozen ze direct bij elkaar te zetten en tot nu toe nog geen problemen.