Kattentopic #4

Klein leed vergeleken bij het grote leed momenteel in dit topic maar mijn poes is vandaag gesteriliseerd en ik vind haar zo zielig. Ze HAAT het rompertje dus ze blijft maar over de grond rollen, is zichtbaar heel moe maar veel te onrustig om te slapen. Ze ligt nu wel naast me in bed. Ik vind het zo sneu!

Edit: ik moest gewoon huilen toen ze thuis uit haar mandje kwam. Zo slecht lopen en zo onrustig! Wat kunnen het toch baby’s zijn die je hart kunnen breken als ze zielig zijn

14 likes

Oh dat ziet er ook zo sneu uit. En je kan ze niet vertellen wat eraan de hand is. Hoe lang moet ze het rompertje dragen?

1 like

Volgende week zaterdag… dan is de wondcontrole. Lastige is dat ik 'm wel elke dag los moet maken en eronder moet kammen en de wond moet bekijken, maar dan moet ik haar elke keer weer opsluiten in dat ding. Maar goed dat gaan we wel zien, hopelijk is ze er vanavond een beetje aan gewend. Ze heeft al wel een paar brokjes op! :muscle:t2: (die ik op de grond gelegd had want haar proprioceptie is nog niet alles :joy:)

Dubbelpost sorry: maar weet iemand hoe snel een kat weer geplast moet hebben na sterilisatie? Ze is rond 10u vanochtend geholpen, en vanaf half 2 thuis maar de kattenbak is nog niet gebruikt…

Soms vervloek ik echt de dag dat we net onze katten hadden geadopteerd en ik tegen mijn vriend zei: ‘Jammer hè, dat het geen schootkatten zijn’. Waarop mijn 2 dachten Challenge accepted. Mijn kont hoeft de bank nog geeneens te raken of ze zitten al op schoot. Maakt niet uit dat ze scheef op 1 been hangen terwijl ze wegglijden op mijn badjas en ik probeer mijn haar te doen, of dat ik met opgetrokken knieën zit voor rust want je kan ook gewoon op mijn buik of volle blaas gaan zitten.

Ik ben meer in het leven dan een stoel/ bed voor katten, maar die boodschap lijkt niet echt te landen. :rage:

13 likes

Kan me voorstellen dat er weinig te plassen is na zo’n dag, of heeft ze wel gewoon gedronken sinds ze thuis is?
Hier kwamen ze thuis, deden eerst nog even stoer met rondlopen maar hebben daarna tot een uur of 10 in coma gelegen. Hoefden ook nog geen eten daarvoor. Daarna kwamen ze op alle fronten weer tot leven inclusief eten/drinken/kattenbak maar dat was dus wel laat op de avond.

1 like

Paar slokjes, en ik had in mijn hoofd dat ze ook nog vocht via het infuus zou krijgen maar ik weet eigenlijk niet of dat zo is. Maar dan wacht ik nog even met me zorgen maken :joy: thanks voor je reactie!

1 like

Ik had vanavond zo’n leuke ervaring samen met mijn kat :heart_eyes:

Mijn kat was altijd een enorme buitengek, maar sinds onze verhuizing 10 weken terug is dat helemaal over. Na 6 weken binnen zitten vond hij de gang en voordeur nog steeds heel eng, dus toen heb ik hem maar een keer naar buiten getild. Dat was gelukkig wel een positieve ervaring voor hem.

Sindsdien heb ik regelmatig de deur openstaan, maar overdag geeft hij sowieso niks om buiten zijn. Het is allemaal nog steeds eng, indrukwekkend en dus energievretend. 's Avonds komt zijn jachtinstinct naar boven en spurt hij dus wel naar buiten, maar dat zijn altijd korte momenten.

Ik merkte al dat mijn kat buiten meer op zijn gemak is als ik erbij ben. Dus vanavond ben ik een rondje met hem gaan wandelen. En hij volgde mij overal naartoe :joy: We zijn in de straat gebleven. Aan de overkant van mijn huis staan wat bomen met wat groen en verderop in de straat is een minuscuul parkje, dus dat hebben we samen verkend. Was zo leuk om te doen!

34 likes

Oh heeerlijk :sparkling_heart:

2 likes

Dit klinkt idd echt fantastisch! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Mijn katten hebben een drinkfontein gekregen van mijn moeder. Kat 1 heeft ooit al een drinkfontein gehad en dat vond ze toen geweldig. Voor kat 2 is het nieuw en dat is te merken ook. Hij haalt de hele tijd de bovenkant (zo’n bloem waar het water dan uit komt) eraf??? Dan loopt hij weg, want dan is ie blijkbaar tevreden. Ik word hier zo moe van want alles wordt daardoor zeiknat. Ik wil 'm niet weghalen, want kat 1 vindt het dus helemaal fijn en geweldig en ik zie haar meer drinken sinds dat ding er staat :sob: Hopelijk is dit gewoon kittengedrag haha en houdt het volgende maand op, want dan wordt kat 2 1 jaar (alsof het dan ineens op miraculeuze wijze stopt haha).

2 likes

Mn kat heeft mijn kant van het bed in beslag genomen, dus ik ben aan de andere kant gaan liggen. Mn vriend moet dan maar op de bank ofzo. Jammer joh, you snooze you lose!!

8 likes

Ah, morgen is ze weer de oude! Op mijn werk zorg ik voor de katten na hun castratie/sterilisatie en ze herstellen (normaal gesproken) echt zo snel. Het stelt niet zoveel voor!

Ze krijgen inderdaad wel vocht toegediend maar het kan zijn dat ze in de kliniek al geplast had. Ze blijven daar meestal een paar uur voor observatie.

Als ze niet aan de wond likt hoeft ze het rompertje niet per se aan, of hooguit als je niet thuis bent. Of je kan een zachte kraag omdoen (zo’n donut) die zitten wat fijner.

2 likes

Ze lijkt het rompertje nu een beetje te accepteren dus ik denk dat ik 'm maar om laat. Het wordt vrees ik helemaal een gevecht als 'ie toch weer aan moet mocht ze er veel aan likken. Ik heb gisteren de wond bekeken en zag er volgens mij vrij rustig uit.
Ze krijgt 5 dagen pijnstilling en ontstekingsremmer en ik hoop dat het gewoon zo goed blijft gaan. Ze is wel een beetje makjes maar eet, drinkt en is alert. Dus ik denk so far so good.

1 like

Mijn kat heeft plots kale plekken op haar zij en haar buikje. Ik lees online dat het door stress kan komen, maar het lijkt niet dat ze ander gedrag vertoont. Er is ook geen verandering in haar leefsituatie of voeding wat ik aan stress zou kunnen linken. Ik denk dat ik best even langs de dierenarts ga, maar dat vind ze helemaal niet leuk.

Mijn kat had dit laatst ook, ook zonder aanwijsbare stress of verandering in de situatie. Bleek een bacteriële infectie te zijn en toen heeft ze antibiotica gekregen en toen is het over gegaan!

1 like

Wat interessant! Ik heb laatst juist bedacht om regelmatig een laagje water in het bakje te doen waar mijn kat brokjes uit krijgt. Ook dat werkt top! Al het water is weg zodra de brokjes op zijn.

Maar ik doe dit niet bij iedere keer voeren, omdat ik niet weet of dat een negatief effect op de darmen kan hebben (omdat ze dan minder vast voedsel te verwerken hebben).

1 like

Oh dat stelt me ook ergens gerust! Naar de dierenarts it is

Ik moet over een week twee weken uit huis ivm verbouwing badkamer en vind nu al spannend hoe mijn kat erop gaat reageren dat we ergens anders gaan logeren. Ze is best een zenuwachtige bange poes dus vind wel heel moeilijk :sob:

Toen we hiernaar verhuisden heeft ze echt 2 dagen niet gegeten.

1 like

@Nysmn,Misschien helpt Feliway? Ik weet nooit zeker of dat echt helpt of maar een fabeltje is. Kan je daar een ruimte inrichten voor haar vertrouwde spulletjes? Hopelijk valt het een beetje mee voor haar.

@kaworu, hoe gaat het nu met je en met je kat?

Kat is weer thuis, kat was echt helemaal verstopt en daardoor voelde hij zo beroerd dat hij niet meer wilde eten en drinken. Stomme is dat ze dat bij de eerste keer niet hebben gecheckt en alleen vocht hebben gegeven. Had ze arts dat al gecheckt had hij niet 2 nachten hoeven blijven. Maar goed, hij is weer thuis. En nu gaan wennen aan de nieuwe situatie van kat met nierproblemen. Dat komt wel maar voor nu is het allemaal nog heel erg eng.

2 likes