Omdat onze kattenbakken enorm stinken na weer een diaree-aanval (dierenarts heeft nu eindelijk ontlasting opgestuurd voor verder onderzoek) wil ik ze morgen extra goed schoonmaken met azijn (lappen azijn op de binnenkant leggen en een uurtje er op laten liggen in de hoop dat de geur weggaat), is dat een goed idee of doe ik de katten daar geen plezier mee?
Volgens mij hebben ze een hekel aan die geur dus misschien willen ze daarna de bak niet meer gebruiken? Ik maak ze altijd goed schoon met een papje van biotex en laat dat dan een tijdje weken.
Ik doe het met bleek af en toe. Was ook op aanraden van de dierenarts toen ze Giardia hadden, dus mocht er zoiets aan de hand zijn heb je het gelijk ontsmet haha
Dank je, biotex is een goeie, niet aan gedacht!
@Bunnyslippers gaan ze dan nog wel in de bak? Ruikt die niet enorm naar bleek daarna?
Nee, gewoon verdunnen en spoelen, dan is de geur niet sterk. Plus bleek/ chloor schijnt juist aantrekkelijk te werken voor katten.
Niet mijn dierenarts, maar deze benoemt het ook:
Van welk materiaal zijn je bakken? RVS schijnt goed te zijn omdat er niet zoân geur intrekt als bij plastic. Zelf heb ik wel plastic maar doe er zakken in dus wat er Ă©cht op de bak zelf komt is minimaal (ja als de zak beetje open is geklauwd wel wat maar dat is haast niks).
Wij maken onze bak altijd schoon met een doekje met azijn. De katten gebruiken de bak daarna gelijk, dus niets aan de hand. Weet niet of het anders is als je het een tijdje laat weken. Zie na de reacties hier pas dat de meningen over schoonmaken met azijn verdeeld zijn
Heb een fauteuil van de woonkamer verplaatst naar mân werkkamer. Een van dâr nieuwe lievelingsplekjes
Heb net mijn kleine aapje weggebracht om te laten castreren, vind het maar spannend altijd dit soort dingen
Nou, hij is thuis en alles is uiteraard helemaal prima gegaan haha. Alleen nog een beetje wobbly van de narcose. En de dierenarts vond het een mooi katertje dus die kan 'ie weer in zân zak steken
Hier kreeg de mijne te horen dat hij enorme ballen had en dat was ook zo. Vind hem er nog steeds heel âleegâ uitzien zonder zijn schattige fluffy ballen haha
Die van mij is een Sphynx en ik krijg voornamelijk van iedereen commentaar dat zijn ballen âweerâ op de foto staan, omdat ze zo zichtbaar zijn hahaha.
Hij heeft ze nog steeds, alleen ligt er nu een knoopje in. Dus nu zijn het zichtbare verschrompelde balletjes hahaha. In zijn dossier hebben ze het ook over âtestikeltjesâ dus denk dat de grootte tegenviel
Met mij gaat het niet ideaal, maar met mijn kat lijkt het nog goed te gaan. Hij eet, drinkt, groet en lijkt verder " normaal" qua gedrag.
Azijn kan prima en is juist een veilig schoonmaakmiddel als je katten hebt maar als je denkt dat ze bijv Giardia hebben kan je beter een schoonmaakmiddel waar chloor in zit gebruiken.
Dank je! 2 maanden geleden was hij negatief dus zou eigenlijk niet kunnen, ik ga het eerst met azijn proberen en mocht toch blijken dat hij Giardia heeft dan doe ik het alsnog met chloor.
Je kat heeft ook geen idee, die is gewoon in het moment. Voor hen makkelijk maar voor jou ook weer misschien niet.
Weet iemand of er automatische kattenvoerbakken bestaan waarmee je hele kleine porties (4/5 gram) kan geven? Ik heb er nu één die minimaal 10/12 gram per keer geeft. Ik wil graag meer voermomenten op de dag introduceren, maar bij deze voerbak krijgt mijn kat dan veel te veel eten.
Ik heb deze van Petkit en die kan je vanaf 5 gram per keer instellen! PETKITÂź Element Pro - Voerautomaat - Automatische Voerbak Kat - Vershoudend - met App | bol
Oh dit is top! Dankjewel Werkt deze verder fijn? En maakt hij veel geluid?
Ja hij is fijn! Hij maakt geen geluid. Hij weegt de brokjes alleen niet super precies af, het is ongeveer 5 gram of ongeveer 10 gram. Verder issie heel fijn!