Ik heb afgelopen weekend compleet onverwachts afscheid moeten nemen van een van mijn katten. Echt binnen twee uur, van niets aan de hand naar overleden. Het is allemaal zo snel gegaan dat het besef er nog niet helemaal is. Ik loop er ook echt bij als een zombie en qua werk ben ik ook totaal niet productief.
Wat verschrikkelijk, productiviteit komt later wel weer. Sterkte
Och wat verschrikkelijk. Heel erg veel sterkte! Is er op je werk een beetje begrip voor? Want toch zo logisch dat je er helemaal kapot van bent.
Ja mijn werk is zeker begrip vol. Maar niks doen voelt ook niet goed. Ik werk dus een beetje op halve kracht.
Bezig blijven helpt dan ook wel, het is toch wat afleiding.
Ik ben vrijdag met mijn kat naar de dierenarts geweest. Omdat hij al wat ouder is (bijna 12) gingen ze kijken of zijn nieren in orde zijn dmv een bloedtest. Hier kwam uit dat alles er qua waarden goed uit zag. Ook heeft hij z’n vaccinatie gehad en heeft hij een algehele controle gehad.
Vandaag voelt hij zich niet zo lekker zie ik aan hem. Hij eet geen kattensnoepjes en wilde niet naar buiten toen ik thuis kwam van mijn werk.
Kan dat 4 dagen later nog door de inenting komen?
Ik ben geen expert, maar kan me wel voorstellen dat dat kan. Of een ander virusje wat ze al onder de leden had of heeft gekregen?
Mijn kat kreeg altijd last van zn oogjes na een enting en dat was ook niet meteen, maar dat was ook zijn zwakke plek.
Ah zielig voor jouw kat ook.
En voor mijn kat ook, arme Bram. Hopelijk voelt hij zich znel weer de oude, ik hou hem maar goed in de gaten. Heb net overal aan hem gevoeld, ik denk niet dat hij pijn heeft.
Beterschap voor Bram, als je het niet vertrouwt of hij wordt zieker kun je natuurlijk altijd de dierenarts bellen. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Ah wat naar, veel sterkte… Zo abrupt, moeilijk om te verwerken
Mijn kat is geen enorme knuffelkat. Ongeveer 1 keer per dag mag ik echt met haar knuffelen en dat is of heel vroeg in de ochtend of wanneer ik het licht uitgedaan heb om te gaan slapen.
Alleen gisteravond begon het dus keihard te onweren en ik denk dat ze het spannend vond, want die kleine meid had me toch behoefte aan knuffels! Constant kopjes geven, in de buurt zijn en spinnen zodra ik haar aanraakte. Wel zielig dat ze het eng vond, maar het ging echt keihard buiten, dus ik snap haar wel. Maar ik heb natuurlijk met alle liefde haar knuffels en cheek scratches gegeven. Ik zal nooit klagen om een extra knuffelmoment
Ben slim, haal alle stof eraf en niet er kippengaas vast! Ze gaan in die stof liggen chillen, lijkt net een hangmatje, maar krabben ook aan de onderkant van je bank. Als ik ooit een nieuwe bank ga kopen doe ik er meteen kippengaas onder.
Mijn kat had dit ook gedaan met onze vorige bank ze ging dan ook steeds IN de bank en dan van onder je aanvallen omg
Bij de nieuwe bank wilde ik dus perse eentje die laag genoeg was zodat ze er niet onder kan
@Spaarlamp ze kan niet onder de bank denk dat het komt doordat haar speelmuizen wel onder de bank gaan en ze die dan probeert te pakken. Heb het dus ook gewoon zo laten zitten, ik zie het toch niet.
Sparen voor een nieuwe bank
Of nog beter: niet er krabmatten op vast! Mijn kat doet niks met krabpalen en andere krabvoorwerpen, maar bevestig een krabmat op de kop ergens tegenaan en het is een blij ei En mijn probleem met de kapotte bank is ook gelijk opgelost!
Ik heb dit laatst ook gehad met een net nieuwe bank ik heb alle stof er maar afgehaald zodat het helemaal open is, maar kippengaas en krabmatten zijn ook een goed idee! @Spaarlamp @1103
Zo zonde wel
De kat van mn moeder is dit jaar zooo fluffy. Hij is nu 3, maar hij is nog nooit zo’n enorme bol geweest. Moet binnenkort ook naar de trimmer.
Mijn kat geeft ineens over in 3 uur 2x overgegeven en net weer aan het kokken. Ze is 10 dagen geleden gesteriliseerd en alles verliep juist heel voorspoedig.
Morgen moet ik voor controle van de wond dus ik hoop het tot die tijd met haar uit te kunnen zingen. Ze eet en drinkt, is levendig. Alleen wat knuffeliger/aanhankelijker dan normaal.
Spoiler met beschrijving en foto’s van overgeefsel
Iemand een idee of ik iets kan doen?