Kattentopic #4

Zo het voor nu even afwachten. Ik denk dan altijd “katten hebben ook wel is (buik)griep”. Weet niet of dat waar is, maar als je morgen naar de DA gaat lijkt het me prima om ff te wachten.

Als je je er zorgen over maakt kan je altijd even de assistentes bellen, zijn bij mij altijd heel aardig en behulpzaam!

1 like

Thanks! Ze zijn nu al dicht en dan wordt het het spoed dieren ziekenhuis. Ik heb morgen om 11.00 de afspraak dus denk zelf dat het inderdaad kan wachten. Ze ligt op schoot en is zich uitgebreid aan het wassen dus ze komt verder ook echt niet ziek over.
Wat kun je je toch zorgen maken over je baby :joy:

1 like

Denk inderdaad dat je prima kan afwachten hoor. Zo lang ze eet, drinkt en op haar gemak lijkt is het wel in orde.
Soms hebben ze gewoon te snel gegeten of is het even verkeerd gevallen. Zeker als je morgen al naar de dierenarts gaat, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Wel in de gaten houden natuurlijk, maar dat doe je al zo te lezen haha :blush:

4 likes

Mijn kat heeft ook een hele tijd met regelmaat overgegeven toen ze klein was, maar mijn dierenarts zei altijd dat zolang ze gewoon eet en drinkt en zich niet echt anders gedraagt, ik mij geen zorgen hoef te maken. Ze is inmiddels al zes jaar helemaal in orde :slight_smile:

1 like

Ik zou me echt geen zorgen maken als je kat een paar keer overgeeft en verder wel normaal doet en eet/drinkt en energie heeft :hugs: 10 dagen geleden gesteriliseerd is ook te lang om daar aan te kunnen liggen.

Ik zou daar niet eens voor naar de dierenarts gaan eigenlijk en zeker niet naar de spoed dierenarts!

3 likes

Oh wat heerlijk, die pootjes ook :heart::heart:

1 like

Ja @Hippe_kikker mijn kat geeft ook wel eens zo over, soms wat meer, soms minder. Eet en drinkt verder goed, heb het idee dat het vaak idd een kwestie is van te snel eten. Naar de dierenarts gaan lijkt me niet nodig hoor :slightly_smiling_face:

1 like

Misschien door haarbal nog geïrriteerd icm schrokken? Mijn kat geeft daardoor ook weleens over.

1 like

Mijn kat heeft vannacht twee keer overgegeven en voelt zich duidelijk niet lekker. Hij ligt er alleen maar een beetje bij en eet en drinkt niet. Is wel al een paar keer naar de kattenbak geweest sinds ik wakker ben. Maak me een beetje zorgen om hem. Denk dat hij misselijk is door de combinatie kotsen + veel slikken, maar hij is wel echt anders dan anders :pleading_face: Normaal heel druk, speels, veel eten en drinken en altijd in de weer met de andere kat. Zelfs zijn favoriete speeltje doet niks met hem, terwijl hij normaal meteen aan staat als ik dat ding al aanraak :sob:

Edit: ik had nog wat aanmaakmelk voor kittens waar hij toen hij klein was goed op ging, maar ook dat wil hij niet. Ik kijk het nog even aan, hopelijk knapt hij wat op nu hij veel slaapt…

Om je gerust te stellen: onze katten hebben dit sinds dinsdag en zijn inmiddels weer aan het opknappen. We zijn gisteren wel even bij de dierenarts langs geweest, volgens hem kon het geen kwaad dat katten een paar dagen niet eten en drinken. Waarschijnlijk hebben onze katten gewoon een virusje. Maar sneu is het wel :pleading_face:

Het is toch juist link wanneer een kat 24 uur niet eet? Ik ga daarom altijd meteen naar de dierenarts wanneer mijn kat futloos is en bijna een dag niet eet. Tot nu toe was het dan altijd een infectie en had ze antibiotica nodig.

Ik zou dus wel bellen @MeGusta

2 likes

Ik zou sowieso voor alle zekerheid de dierenarts even bellen! Vinden ze volgens mij helemaal niet erg ook, beter te veel dan te qeinig.

Ik heb voor begin juni (dan helaas pas plek) een afspraak bij de dermatoloog voor Dolly. Ben al sinds november aan t tobben met haar jeuk en kale plekken. Dieetvoer werkt niet dus nu krijgt ze medicatie om de jeuk te onderdrukken tot eind mei en hopelijk komt er iets uit de onderzoeken.

Dat had ik inderdaad ook gelezen en ik maakte me ook zorgen, vandaar dat we ook bij de dierenarts zijn geweest. Hij gaf inderdaad aan dat er een hele kleine kans is op lever vervetting door het niet eten, maar dat dat niet zo snel ontstaat. Als je je zorgen maakt gewoon bellen dus @MeGusta

1 like

@Pluk @Hiphopopotamus @MazKanata Vertrouwde het niet, dus heb gebeld en ben inmiddels bij de dierenarts geweest! Hij had 40 graden koorts en was extreem misselijk, dus voor beide klachten heeft hij een spuit gekregen :money_mouth_face: Hij heeft inmiddels een paar slokjes kittenmelk op en is wat meer zichzelf, dus het gaat de goede kant op!

10 likes

Onze kat heeft een kattenvriendje in de straat, ze zijn buiten heel vaak samen en liggen bij elkaar in de buurt te chillen in de zon. De liggen niet tegen elkaar aan of zijn knuffelig ofzo, maar gewoon maatjes lijkt het. Sinds kort is de buurtkat ook steeds in onze schuur ( daar kan onze kat in snachts of als het slecht weer is en wij er niet zijn, we hebben geen kattenluikje in huis)
Maar nu gaan we over een paar maanden verhuizen en vind het idee zo sneu voor onze kat, iedereen heeft het over vriendjes voor de kinderen maar die redden zich wel denk ik dan. Ben benieuwd of onze kat zn maatje gaat missen :frowning:

10 likes

@Swelgje Hoe gaat het met je kat?

Wel goed denk ik? We hebben over 2/3 weken weer controle dus zien hoe dan z’n waarden zijn. Maar voor nu, hij eet z’n nierbrokjes goed, natvoer nier wil hij niet hebben en hij is levendig. We hebben nog paar merken natvoer te proberen.
Hij krijgt nu extra vezels en pompoen om verstopping te voorkomen. Vind het nog beetje spannend omdat we hem tonijn geven maar dat is het natvoer wat hij wel wil eten en ik weet niet hoe goed dat precies is. Maar hij komt weer aan in gewicht dus dit is dan even voor de korte termijn. Langzaam word ik wat rustiger met alles (ben paar dagen weg geweest, mijn man was wel thuis, en die afstand hielp ook.)
Lief dat je het vraagt.

3 likes

Onze kat is gisteren in de tuin aangevallen door een terror-buurkat :sob:
Die kat loopt hier sinds een paar maanden, sproeit er vrolijk op los door de halve wijk, meerdere buren hebben op Facebook al oproepen geplaatst van wie die kat is maar daar wordt niet op gereageerd en nu moest onze ouwe goedzak het ontgelden. Die komt alleen in de achtertuin en lag lekker op de tuinstoel te slapen. Ik hoor ineens een hoop lawaai en zag nog net hoe die andere kat uithaalt naar de onze, plukken haar in het rond en de onze springt uit angst tegen het hek op. Echt zo sneu, hij heeft zich daarmee echt goed pijn gedaan want hij wil een poot niet belasten dus vanmiddag staat er een bezoekje aan de dierenarts gepland. Ik hoop echt dat het meevalt voor hem maar ik maak me wel zorgen, ik ken hem niet terug, zo angstig :disappointed_relieved:

Oh wauw, wat goed! Las in een ander topic dat het lastig voor je is om weg te gaan geloof ik dus dat maakt het extra knap van je dat het nu goed gaat. Fijn dat de situatie stabiel is, ga voor je duimen dat zijn waarden bij de volgende controle niet zijn gestegen

Mijn kat wil absoluut geen natvoer en eet soms brokken die niet geschikt zijn voor nierkatten, maar het is belangrijk dat ze blijven eten dus probeer je inderdaad niet te druk te maken om de tonijn. Zonder eten gaat het veel sneller bergafwaarts. Jullie doen het goed!!

1 like

Ja dat weggaan is wel een ding. Maar ik weet dat mijn man ook heel goed voor ze zorgt dus dat maakte het iets makkelijker dan dat we met z’n 2en zouden gaan. En hij stuurde me heel veel foto’s (o.a. dat de kat weer uit de waterfontein dronk, dat wilde hij ook niet meer, alleen uit bakjes met natvoer) dus toen ben ik tijdens de fietsrondleiding in huilen uitgebarsten :joy:)
Dank je wel om dit te zeggen, doet me echt goed!

1 like