Vanmiddag met de kat bij de dierenarts geweest, hij heeft een wond aan zijn kussentje. Hij heeft vanmiddag pijnstilling gekregen en een voor de komende dagen antibiotica en pijnstillers dus hopelijk knapt hij snel op.
Heeft iemand ervaring met een kat/kitten die met zijn poep en ook plasballen speelt? Kitten is 4 a 5 maand en net een paar weekjes bij haar nieuwe eigenaren. Enige kat in een gezin met (kleine) kinderen. Iemand een idee waarom een kat dat doet en wat je er tegen kan doen misschien?
Wat vervelend! Ik heb ook in deze situatie gezeten met mijn kat en het is zo stresserend. Je kan altijd eens navragen wat het beleid rond straatkatten is in jouw dorp/stad. Bij ons kwam een vrijwilliger van de stad de straatkat vangen, dan werdt het dier gecheckt door een dierenarts op bepaalde ziektes en gecastreerd/gesteriliseerd. Nadien wordt het dier terug vrij gezet of naar een asiel gebracht als het adopteerbaar lijkt. Dit heeft bij ons de situatie wel opgelost.
Heeft iemand al een chill alternatief gevonden voor de AH schep en schoon 4 voudige hygiĂ«ne die laatst is vervangen met ander spul? Ik ben bijna door mân voorraad heen .
Jij al andere geprobeerd @Bunnyslippers en tips?
Ik koop gewoon de vervanger van de AH en heb niet het idee dat hij heel anders is. Hij poft hoogstens een heel klein beetje meer, maar vind hem nog steeds fijn (de kat ook)
Deze
Iemand tipte hier eens die van de aldi. Wij gebruiken die nu ook sinds een paar maanden. Stuift minder en ook nog eens een stuk goedkoper!
Die heb ik wel eens vaker gebruikt maar toch ging ik altijd terug naar die van AH, vond ik net iets fijner. Maar ik ga die zakken eens proberen dan .
Misschien verveling of aandacht willen?
Ja dat verveling zit ik ook aan te denken. Maar lees ook van de kleine aantal verhalen die ik online kan vinden dat soms ook voorkomt bij enkele katten die samen leven of wel naar buiten gaan.
Er wordt wel veel meegespeeld, maar het is een binnenkat en qua soort ook wel een die veel nodig heeft (B.engaal). Soortgenoot is toch altijd anders dan mensen die met een kat spelenâŠ
Oh daar ben ik ook benieuwd naar!
Ik heb nu deze en vind m ook wel fijn, weet nog niet of het fijner is dan AH.
Ik ging nu inderdaad in de AH app kijken en daar staat ie nog. Ik ga op jacht in de winkel
Hebben die mensen zich totaal niet ingelezen in het ras ofzo? vind het gewoon zielig eigenlijk. Bengalen zijn hele actieve en intelligente katten, met 1x keer Google zoeken vind ik al meerdere sites die zeggen dat ze beter niet alleen gehouden worden en ook niet super geschikt zijn als binnenkat⊠maar goed daar kun jij niks aan doen natuurlijk!
Staan die mensen open voor een jonge Bengaal erbij? En kunnen ze hun tuin/balkon afzetten/een ren maken? Of bijvoorbeeld een heel klimparcours door het huis heen?
Ik ben het met je eens hoor. En heb zelf ook gezegd dat je katten van die leeftijd met zijn tweeën moet nemen, zodat ze met elkaar alles kunnen doen (ras daar nog buiten gelaten).
Er waren een aantal redenen dat het een B.engaal moest zijn, maar dan treed ik wel erg in detail en dan wordt het wel erg herkenbaar. Wil het best in een pb sturen hoor.
Ik heb ook gezegd dat het verveling kan zijn omdat ze veel nodig hebben, maar nog een Bengaal was geen optie. Zijn ook persoonlijke omstandigheden waardoor ze nu er in vast gaan lopen.
Binnenkat is ivm dat een Bengaal snel gestolen kan worden. Er is nog geen ren, en een heel klim parcour door het huis weet ik niet, wel een grote krabpaal. Ik zal het wel allemaal doorgeven, maar ben bang dat het katje op MP belandâŠ
Ik heb zelf 1 kat op het moment, omdat mijn andere kat onverwachts is overleden op 10 jarige leeftijd, dus ben nog in twijfel of ik nog een katje bij de overgebleven kat van mij zoek.
Zij is bijna 3 jaar en ze was wel echt maatjes met mijn overleden kat. Maar zou dan zelf nooit voor een soort gaan die bekend staat om heel actief en veel nodig te hebben⊠Dan zou ik via kittenopvang eentje zoeken die qua karakter bij mij kat past.
En dan twijfel ik, moet ik hun katje dan overnemen? Het is een heel lief en zacht beestje, maar zou ik zelf van te voren nooit voor kiezen⊠Ik woon klein en heb maar een kleine buitenruimte. En eigenlijk haal je dan ook meteen een âprobleemâ in huis met poep gebeuren, waarvan ik weet dat mij ook heel veel energie gaat kosten ivm mijn eigen chronische ziekte.
Dat is ook de reden dat ik twijfel voor sowieso een katje erbij, omdat de overgebleven kat van mij het eigenlijk best goed doet.
En ik weet, problemen kunnen altijd ontstaan (al verschillende dingen meegemaakt met katten) en daar zorg ik dan ook goed voor, maar dit voelt dan als kat op het spek binden?
Maar ik vind het sneu als dat katje op MP komt met alle gevolgen van dien. Ze is nog niet gesteriliseerd en kan zo ook in verkeerde handen komen. Is al gezegd, als je het katje wegdoet, doe haar dan naar het asiel. Dan wordt er ook echt voor een goed plekje gekeken.
Is deze geur heel aanwezig of niet zo? Wij hebben de classic fresh hiervan, maar die geur blijft heel lang om onze katten heen hangen Vooral niet zo lekker als ze gelijk na de bak komen kuffelen.
Ja hĂš, had per ongeluk eentje van dit merk met geur gekocht en baal nog steeds dat ik meteen twee zakken heb gehaald. Heb nu telkens âlentefrisâ in mân neus als iemand flink door de kattenbak heeft lopen roeren.
Net bij mijn appie gekeken of ze die oude kattenbakvulling hadden, maar helaas niet. Nieuwe van de Appie stoft bij mij heel erg, dus ik ben nog op zoek naar een goede vervanger.
Mensen zijn zo eigenwijs. Een bengaal alleen lief dat je je zo bekommert om het beestje!
Mevrouw had geen zin in dâr dierenarts afspraak.
Naast ons kwam een vrouw zitten met een kat in dâr rugtas, zat super chill om zich heen te kijken. Lijkt me echt leuk als je gewoon zo op pad kan met je kat haha
Ik kan wel janken. Na 5 maanden met traphekjes in huis geleefd te hebben liggen mn twee katten voor het eerst samen op bed te slapen. Ik dacht echt dat mn ene kat de nieuwe nooit zou gaan accepteren, maar ze worden steeds betere vriendjes. Zo zo zo fijn!
Pff. Muis had vorig jaar een plastic dopje gegeten en moest daarna geopereerd worden. Heeft meer dan 3000 euro gekost en hij had het anders echt niet gehaald. Ik merk nu dat ik mij telkens zoân zorgen maak als hij overgeeft, terwijl het ook normaal is dat katten wel eens overgeven. Hij lag al de hele ochtend relaxed bij mij en ineens moest hij overgeven. Vervolgens had ik net snoepjes gegeven en moest hij weer overgeven. Ik heb 2 maanden geleden voor de zekerheid wel een verzekering afgesloten aangezien hij nog steeds continu aan alles knabbelt of dingen op eet. Ik ga zaterdag op vakantie en hoop echt dat er nu niet weer wat ernstigs is.