Kattentopic #4

Lief dat je ernaar vraagt! Het ging donderdagochtend nog niet heel goed. Nadat ik zijn medicatie die ochtend heb gegeven is hij wel redelijk opgeknapt. Hij heeft niet meer gebraakt en is weer zichzelf gelukkig :relaxed:

8 likes

Vreselijk he hoe we ons soms zo’n zorgen kunnen maken om die beestjes. Gelukkig is alles goed, dan kan je fijn van je vakantie genieten.

Mijn oude besje is sinds vrijdagmiddag niet meer thuis gekomen en ik maak me best wel zorgen. Het is echt een rondom-het-huis kat en slaapt onder de overkapping.
Hij heeft het al eens eerder een paar dagen ergens anders gezocht, een paar jaar geleden, dus ik heb nog wel de hoop dat hij binnenkort weer thuiskomt.
Hij is 15 en word echt oud in doen en laten, misschien heeft ie een plekje gezocht om in stilte te gaan hemelen. Niet leuk dit.

4 likes

Anders even in een buurtapp oid vragen of iedereen in zijn garage/tuinhuisje wil kijken.
Ik spreek uit ervaring dat in warme dagen vaak klussen oid en deze open hebben staan, mijn kan is meerdere keren ergens naar binnen gegaan en zat toen vast

1 like

Meh, mijn kat kreeg 2 weken terug op een maandag de niesziekte (of toen uitte het zich). Ik moest het eerst even aankijken, maar toen die zaterdag ging het echt niet goed. Dus ik in alle haast naar de dierenarts (geen geklaag dit, wat moet dat moet voor dat beestje en ik zal alles doen), want ik belde en moest er een half uur later al zijn. Heeft ze medicatie gehad, kuur afgemaakt, maar nu sniffelt ze nog steeds. Ze voelt zich duidelijk beter, maar haar neus zit nog verstopt. Heb de dierenarts alweer gebeld en die wil het nog eventjes aankijken, maar ik ga nu vanalles in m’n hoofd halen :cry:
Ze wordt alweer 8 aan het einde van de maand en ik ben zo bang dat ze straks iets ernstigs heeft. Mijn katten zijn namelijk nooit echt oud geworden en ben bang dat het ook zo met haar gaat.

1 like

Een van mijn katten van 11 heeft bij een afspraak bij de dierenarts een virus opgelopen waar ze chronisch van is gaan snuffen. Ze is voor wat anders onder behandeling bij een internist en zij vindt het allemaal niet zo spannend. Niet leuk voor je kat, maar het hoeft niet direct iets ernstigs te zijn. Ik haal nu af en toe wat snot weg en dat helpt wel een beetje.

Maak je niet te veel zorgen! Als het erger wordt kun je altijd nog terug voor een uitgebreider onderzoek

Het zal ook wel los lopen, maar ik ben me de laatste tijd zo bewust van de vergankelijkheid van alles en dat vind ik lastig. Ik word ouder, zij wordt ouder. Ik was 24 toen ik haar kreeg en ze is mijn humeurige meisje. Heb haar nog opgehaald met m’n moeder die overleden is een paar jaar terug en zij heeft nog mijn kat gekent. Ik probeer denk ik teveel vast te houden aan dingen.
Sorry, mid life crisis op 32 hier. Kat is er nog en ze loopt alweer te zeuren om het balkon op te mogen (mag niet zonder mij), dus ze is gewoon haarzelf nu.
Ik moet mezelf even bij elkaar rapen, want nu zit ik te janken haha.

13 likes

Dat is ook echt heel lastig, toen de favoriete kat van mijn overleden vader ziek werd en uiteindelijk overleed heb ik misschien wel meer verdriet gehad dan toen mijn eigen kat ziek werd. Ik weet niet waarom maar die kat voelde als soort van enige levende link met m’n vader? Terwijl ik dat zelf natuurlijk ook ben

Ik denk niet dat je te veel probeert vast te houden aan dingen, ik vind het heel logisch dat je dat graag nog even vasthoudt aan de dingen die je lief zijn als je al zoveel bent verloren

1 like

Ik heb via amivedi een poster gekregen en die uitgeprint en uitgedeeld in de straat. Vanavond doe ik de straat achter mijn straat. Ik woon in een dorpje en heb op de Facebook groep ook een oproepje gedaan.

1 like

Ik ben op maandagen op kantoor en dan van 6-18:00 van huis ongeveer. Sinds Dolly zo moeilijk doet met eten, eet ze overdag dan zo weinig :frowning:. Uit de voerautomaat haast niks en brokjes haat ze altijd al.

Ga in september een week op vakantie en heb m’n moeder gevraagd om hier maar gewoon ín huis te komen want anders overleeft Dolly dat denk ik echt niet?? Ze heeft nul vet nog om kwijt te raken. Waarom zijn die diertjes toch soms zo moeilijk :pleading_face::pleading_face:

Voor de mensen met een balkon met kattennet, kan een kat er in gaan hangen en blijft het net dan heel?
In ons nieuwe huis hebben we nog geen hordeur oid en ik wil de katten wel echt binnen houden maar ook een keer m’n deur open kunnen zetten dus dacht er aan tijdelijk een net te spannen voor de open deuren als de deuren open staan. Ik heb nu een hele stevige hordeur waar ze vaak in klimmen dus dat zullen ze in een net ongetwijfeld ook wel doen.

Bij mij klimt mijn huidige kat er niet in en mijn vorige ook niet. De truc is om het een beetje slap op te hangen want dan wordt het enger en wiebeliger als ze het wel proberen.

Edit: als ze er even in hangt voor vliegenjacht ofzo gaat ie ook niet kapot

1 like

Hier klimmen/springen ze niet in het net! Mijn net hangt ook niet super strak

Dolly is er ook nog nooit ingeklommen. Maar volgens mij heb je wel van die netten die met metaaldraad zijn verstevigd. Dus dat zal niet zo snel stuk kunnen gaan?

Het eerste tuigje van Beerus kwam vandaag binnen en het staat zo cuuuute :sob: gelijk ook voor het eerst mee naar buiten geweest net.

35 likes

Deze kattenkop eet mijn balkon kaal als ik niet op pas (en herrie maken als ik haar weghaal!), maar ik kon jullie deze foto’s niet onthouden😬

46 likes

Hoe lang duurde het bij jullie katers voordat ze een beetje in de breedte gingen groeien/kop groter werd? Mijn kater is nu bijna 1 en heeft echt nog een babyface en een dun, lang lichaam dat me aan een worst doet denken :joy: Ben benieuwd of hij nog wat gaat groeien haha

klein koppie

18 likes

Bij mijn kater begon hij pas in de breedte te groeien toen hij 3 was.

3 likes

Mijn kater is 5 en is nog steeds lang en dun. Koppie is iets breder geworden, maar niet heel veel en al helemaal niet als ik het vergelijk met andere katten.

1 like

Mijn andere kater is 7,5 en mensen vragen nog steeds of hij een kitten is :joy:

Inclusief zijn signature cringebutt

23 likes