Kattentopic #4

Wat een knapperds allebei :heart_eyes:

1 like

Ik heb een half jaar niet gewerkt door verschillende redenen, dus was veel thuis bij mijn kat. Nu ben ik sinds een week weer gaan werken en is ze daardoor twee dagen per week alleen. Ze heeft deze week 4 keer op ons bed geplast en ik ben echt ten einde raad. De slaapkamer is haar favo plek, dus ik vind het ook zielig om de deur dicht te houden voor dr. Heeft iemand hier dé tip? Ben echt moedeloos.

Lief dat je het vraagt! Ja, het gaat wel beter met het eten, hij eet soms brokken die hij kauwt met de twee kiezen die hij nog heeft en krijgt gekookte vis en gekookte kip (wat hij en m’n andere kat allebei wel opeten uiteindelijk, maar ze worden er ook niet wild van? :thinking:), en een heeeeel klein beetje natvoer op een lepeltje ‘s ochtends en ‘s avonds omdat het mij anders niet lukt z’n medicijnen te geven :sweat_smile:

Hij leek nog wel echt moe/suf vrijdag en gisteren maar vannacht hoorde ik ‘m als een maniak door het huis rennen dus ik denk dat het wel beter gaat :grimacing:

5 likes

Ah fijn, gaat weer mooi de goeie kant op!

2 likes

Ik heb sinds juli dit jaar twee poezen in huis en mijn leven voelt nu echt compleet🫶🏼🐈

29 likes

Bij ons in de straat woont een oud ijzer boer en die gebruikt de parkeerplaats als opslagplaats…
Maar mijn kat zat dus gister tussen de spulletjes te snuffelen haha. Toen ik haar riep ging ze schattig zo zitten.

29 likes

Een extra kattenbak in je slaapkamer?
Klinkt niet zo fris, maar dit is echt😭

2 likes

Misschien een feliway stekker proberen? Het klinkt als stres. Of (tijdelijk) een kattenbak in de slaapkamer.

2 likes

She’s beauty, she’s grace

En poging tot met borduurgaren spelen wat ze niet mag. Iemand anders met een kat die dingen voor elkaar probeert te krijgen door lief te liggen en steeds dichterbij te komen?

39 likes

Haha, die boze kop in die eerste foto!

@Troepje @chiren We hebben niet zo’n groot huis, dus de keuken (en dus kattenbak) is echt naast de slaapkamer. Ik heb echt het gevoel dat ze plast doordat ze boos of in paniek is ofzo. Felliway ga ik wel weer weer proberen, goeie.

2 likes

Ik heb een tip voor degenen die misschien op zoek zijn naar (andere) kattenbakvulling. Ik kocht eerst altijd die groene doos van de Albert Heijn maar die vond ik echt te duur geworden (6 euro voor 1 doos). Mijn moeder kwam toen met de tip om het grit van de Aldi te gebruiken. Ik was voor 6 dozen zo’n 23 euro kwijt en het is heel fijn. Het klontert goed en mijn katten vinden het ook heel fijn en het scheelt toch weer iets in prijs als je net als ik vaak meerdere dozen koopt. Ik kan met 6 dozen (2 katten, 2 kattenbakken) ongeveer een maand vooruit!

6 likes

Bedankt voor de tip, ik gebruik nu ook nog die van de AH maar zal die van Aldi eens halen.

Maandag heeft onze kitten zijn tweede vaccinatie gehad. Vanmiddag had ie ineens heel erg diarree en na het avondeten liep hij helemaal mank en sleepte met zijn pootje. Ben heel erg geschrokken maar blijkbaar kan dit komen door de vaccinatie. Ben wel direct naar de spoedarts gegaan, hij heeft een injectie gehad want hij had ook koorts. Arm beestje.

Iemand anders dit ook gehad? Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Ik koop ook nog altijd die van AH, ze waren laatst op en heb toen van Lidl meegenomen. Die stuift tegenwoordig blijkbaar enorm, die van Aldi niet zo erg?

2 likes

Ik heb een tijdje in een Whatsapp groep gezeten van pleeggezinnen voor as moederpoezen en/of kittens. Daar las ik een paar keer dat kittens verlammingsverschijnselen hadden na de vaccinatie. De ene keer wat heftiger dan de andere keer. Ik had daarvoor er nooit van gehoord maar het schijnt dus best regelmatig voor te komen.
Beterschap voor je kleintje!

2 likes

Wat ligt hij er weer knus bij

35 likes

Nee ik vind van niet! Tuurlijk stuift het wel als je in een keer zo’n doos in de bak flikkert, maar verder niet. Hij laat wel veel rotzooi achter omdat de korrels wat fijner zijn, dus als je dat niet fijn vindt is dat wel iets om rekening mee te houden!

1 like

Zijn jullie katten ook zo onrustig met dit weer?
Ik heb 2 oudjes die normaal de dag grotendeels slapend doorbrengen, maar nu zijn ze erg onrustig, rennen de hele tijd rond en hebben platte oortjes.
Aan de omstandigheden in huis is niets veranderd en ze hebben gewoon water en brokjes tot hun beschikking dus ik denk dat het door de wind komt?

2 likes

Ja! Er staat een boom voor mijn huis en die waait dus grondig heen en weer, en dat volgt ze op de voet :pleading_face:

4 likes

Hier inderdaad ook! Vooral leuk als het 5 uur in de ochtend is :sob: