Kattentopic #4

Ik zou het de volgende keer weer zo doen, omdat een andere ruimte niet te doen was.
Komt natuurlijk ook dat de oudere kat al een andere kat gewend was en de kitten qua karakter bij de oudere kat goed gematcht. Een te drukke eigenwijze kitten had niet gepast bij hem.

Ze heeft al met al bijna een week in de tent gezeten, waarvan de eerste 2 of 3 dagen volgens mij alleen in de tent, en daarna dus kleine poosjes eruit zodat ze alles kon verkennen. Elkaar en de ruimte en geuren zegmaar.

Proberen om het niet tot conflicten te laten komen en allebei paaien met wat lekkers om positieve associatie te creëren/ afleiden wanneer spanning opbouwt.

Ik gebruikte ook een Feliway stekker, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

De oudere kat heeft wel een poosje moeten wennen hoor, incl. grenzen aan geven en laten weten dat hij de baas was, maar dat ging al wel vrij snel steeds beter en uiteindelijk beste matties.

Nadat we totaal onverwacht slechte bloeduitslag bij ‘nierfalen-kat’ hadden gekregen toch nog een ego van z’n nieren laten maken. Hoopte op een urineweginfectie maar 'n nieren zitten vol stenen. Toen hij 2 maanden geleden werd opgenomen met nierfalen waren dat een paar kleintjes. Dus dat was het dan, geen gesleep meer met kat naar dierenziekenhuis en van hem genieten zolang het duurt. En hopelijk nog heel lang. Wel een verschil met dierenziekenhuis (keten) en eigen dierenarts. Die laatste zag geen meerwaarde in testen van broer van deze kat of regelmatige controle. Zolang het goed gaat met de kat ervan genieten. Ben beetje verdoofd nu geloof ik. Maar kat zelf heeft nergens last van op dit moment dus daar hou ik me maar aan vast.

5 likes

Mam is vandaag met Dolly naar de dierenarts geweest (ik moest op kantoor zijn vandaag
) en ze bleek echt superhoge schildklierwaarden te hebben :sob:. Andere waarden ook meehh maar te herleiden naar de schildklier. Ze vonden haar ook erg smal, weinig spier en beetje uitgedroogd. Ben best boos nu want ik ben een week of 6/8 ook al met precies dezelfde zorgen naar de dierenarts geweest maar toen kon ik alleen door de arts geholpen worden die normaal koeien enzo ziet. Toen vond hij dat er niks aan de hand was en wilde geen bloed prikken. Daar dus voor jan lul heen geweest terwijl het toen al niet lekker gig. Ik ga er de volgende keer denk ik wel wat van zeggen.

2 likes

Ah dat is schrikken. Weten ze ook waar de hoge waarden vandaan komen?
En ik zou er zeker wat van zeggen want het klinkt alsof die arts gewoon niet geschikt is voor huisdieren i.p.v. vee.

Ze is oud, bijna 14. Het lijkt iets van het laatste jaar te zijn want eerst was ze best dikkig in het eerste jaar dat ik haar had (4,5 kg) maar nu nog maar 3,3 kg en echt zo’n smal kontje :frowning:. Schijnt wel vaker voor te komen bij oudere beestjes. Kat van m’n moeder heeft er ook last van. Heb nu medicijnen gekregen om te reguleren en moet die 2 maanden in deze dosis geven en dan weer op controle om te zien of de dosis goed is.

Jaaa hier ook een grote hit!

21 likes

Kunnen jullie ook altijd zo rustig je serietje kijken? :joy:

31 likes

Ja, ik kijk op mijn laptop en mijn kat gaat dan regelmatig op dat toetsenbord ervan zitten en drukt dan de laptop uit.

1 like

Haha, mijn computer wordt ook regelmatig uitgedrukt inderdaad :joy:

Haha ik ga stuk om de foto van deze kat aan het uitpakken tegen een wolf. Succes ermee meid!

6 likes

Onze nieuwe rescue baby’s :heart_eyes:

Moederpoes is zwanger weggehaald bij een Poolse man die bang was voor oorlog in Europa en halsoverkop vertrokken is. Waren nog 7 andere katten in het huis.

Deze 2 gaan bij ons wonen over 2 weken :smiling_face_with_three_hearts:

53 likes

Aaaaah die vlekjes op hun snuitjes :sob:

3 likes

Echt hĂš :heart_eyes: Daar hebben we ze samen op uitgekozen haha

1 like

Snap ik wel. Ben plaatsvervangend verliefd gewoon haha. Skeetjes!

1 like

Mijn kat brengt slakken mee naar binnen om vervolgens met het huisje te voetballen :skull:

6 likes

Evil eyes đŸ„č

15 likes

Geen tip maar ik zoek ook zoiets voor als ik een nieuwe bank heb

Ik heb deze maar ben niet enorm enthousiast. Enorme citroengeur waar ik zelf ook misselijk van word :joy: en het helpt maar kort dus telkens herhalen

Wij hebben van dat plakfolie op de plekken waar ze krabben. Als je het netjes plakt zie je het amper zitten. Kan zijn dat je het na een tijd wel moet vervangen omdat de hoekjes wat sneller kunnen loslaten (hangt ook af van de stof), maar ze leren het bij ons langzaam af hierdoor

1 like

Ik ga morgen met Dolly naar de dermatoloog omdat ze nog steeds jeuk en kale plekjes heeft.
Ik heb er nu al stress van, ook al ga ik haar gabapentine geven vooraf om haar normaal in t mandje te krijgen.

1 like