Kattentopic #4

Jaaa hier ook een grote hit!

21 likes

Kunnen jullie ook altijd zo rustig je serietje kijken? :joy:

31 likes

Ja, ik kijk op mijn laptop en mijn kat gaat dan regelmatig op dat toetsenbord ervan zitten en drukt dan de laptop uit.

1 like

Haha, mijn computer wordt ook regelmatig uitgedrukt inderdaad :joy:

Haha ik ga stuk om de foto van deze kat aan het uitpakken tegen een wolf. Succes ermee meid!

6 likes

Onze nieuwe rescue baby’s :heart_eyes:

Moederpoes is zwanger weggehaald bij een Poolse man die bang was voor oorlog in Europa en halsoverkop vertrokken is. Waren nog 7 andere katten in het huis.

Deze 2 gaan bij ons wonen over 2 weken :smiling_face_with_three_hearts:

53 likes

Aaaaah die vlekjes op hun snuitjes :sob:

3 likes

Echt hè :heart_eyes: Daar hebben we ze samen op uitgekozen haha

1 like

Snap ik wel. Ben plaatsvervangend verliefd gewoon haha. Skeetjes!

1 like

Mijn kat brengt slakken mee naar binnen om vervolgens met het huisje te voetballen :skull:

6 likes

Evil eyes 🥹

15 likes

Geen tip maar ik zoek ook zoiets voor als ik een nieuwe bank heb…

Ik heb deze maar ben niet enorm enthousiast. Enorme citroengeur waar ik zelf ook misselijk van word :joy: en het helpt maar kort dus telkens herhalen

Wij hebben van dat plakfolie op de plekken waar ze krabben. Als je het netjes plakt zie je het amper zitten. Kan zijn dat je het na een tijd wel moet vervangen omdat de hoekjes wat sneller kunnen loslaten (hangt ook af van de stof), maar ze leren het bij ons langzaam af hierdoor

1 like

Ik ga morgen met Dolly naar de dermatoloog omdat ze nog steeds jeuk en kale plekjes heeft.
Ik heb er nu al stress van, ook al ga ik haar gabapentine geven vooraf om haar normaal in t mandje te krijgen.

1 like

Ik ben net met dolly terug van de dermatoloog, was een hele lieve arts en assistente, dolly deed het geel goed!
Ze hebben een kweek genomen en bloed geprikt en over ongeveer 4 weken hoor ik of daar iets is uitgekomen.
Tot die tijd moet ik medicijnen gaan geven met een spuitje, zo in dr bekkie. Heeft iemand daar nog tips voor?

12 likes

Soort van tip. Ik doe het samen met mijn man, hij houdt de kat vast en zet zijn vingers aan de voorkant van de kaken. Ik zit er dan voor met het spuitje en duw het tegen de lip van de kat. En dan zodra de bek heel even open gaat direct erin spuiten. Het duurde ons echt even voordat we er handigheid in krijgen maar nu gaat het behoorlijk snel. Kat vind het niet leuk, het medicatie die ook vies smaakt maar het is helaas niet anders.
Er zijn ook wel youtube filmpjes voor de vinden, ik vond deze wel handig. Zij dienen het langzaam toe, ik doe het heel snel maar heb ook maar een heel klein beetje vloeistof wat erin moet. (Het is officieel een tablet wat ik moet toe dienen maar dat gaat echt niet dus daarom is het tot poeder vermalen met een beetje water.)
Succes! Het is echt ook even handigheid erin krijgen.

1 like

Ik heb die van mij weleens antibiotica moeten geven die ze vies vond en ik moest het in m’n eentje doen haha. Helaas ging het enkel met de kat in een doek wikkelen (anders klauwde ze met haar nagels mijn handen en benen kapot) en vastklemmen tussen m’n benen op de grond. Dan de bek openen, of van de voorkant of via de zijkant beetje duwen, uiteindelijk deed ze m wel open. En dan snel die spuit erin en beetje achter in de keel mikken zodat ze het doorslikte en niet uitspuugde.

Vond het echt een vreselijke methode om te doen maar bij haar gaat het helaas niet anders en binnen een minuut liep ze weer vrij (en komt ze ook weer knuffelen gelukkig)

3 likes

Thanks @Swelgje en @Wolf! Ik ben ook alleen, dus zal denk ik ook met een handdoek aan de slag moeten haha.
Net zat ze rustig naast me toen ik de eerste spuit aan t klaarmaken was, en kon ik het zo in dr bek spuiten. Ze verwachtte denk ik niet dat er vloeistof aankwam want ze sprong weg. Morgen maar weer kijken hoe t dan gaat!

3 likes

Ja ik heb dit gebruikt voor onze nieuwe bank en werkte goed icm streng en consequent zijn. Op oude meubels (waar de krabferomonen ?? al op zitten) werkte het niet super.

Zal even zoeken welk spul het was

Edit