Water naast hun drinken is niet wat ze het liefst willen, kun je mss nog even googlen maar fijn dat ze zich al zo vrij voelt!
Ik heb het idee dat ik het topic een beetje overneem, maar ben gewoon erg gelukkig met mijn kat.
Ik ben gisteravond een avondje uit geweest, denk dat ik zo een 5-6 uurtjes van huis ben geweest. Alleen is de kat het er niet mee eens blijkbaar want ze heeft vannacht hier de tent afgebroken inclusief spullen om- en kapotgegooid. Ik hou wel al heel veel van haar dus dat is okƩ maar toen ik om 04:45 stond te stofzuigen omdat ze mijn kandelaar had stuk gegooid dacht ik wel van goh was dit nou nodig
Ik denk hier al heel lang over na maar ik begrijp gewoon echt niet wat je bedoelt hier haha
Water naast hun eten, typo denk ik.
Maar de kat is toch pas net bij jou? Ik zou het proberen iets rustiger op te bouwen met hoe lang je weg bentā¦
Hmmm, ik ben al die tijd thuis geweest sinds ze hier is op twee uurtjes na afgelopen donderdag. Zou dat misschien het probleem zijn geweest? Dat 5-6 uurtjes te lang is? Als dat inderdaad zo is voel ik me nu wel vet schuldig
We zijn gisteren verhuisd en ik had echt wat stress om mān katten, maar ze zijn zo chill en lopen gewoon lekker het hele huis door te snuffelen. Lijkt ze echt niks te boeien.
Zoals gewoonlijk vind ik het weer erger dan dat zij het vinden.
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik bouwde het echt met een uurtje op. En meestal pas als de kat zich chill voelde in het huis. Jouw kat was volgens mij best wel angstig.
Wat gebeurd is is gebeurd en je hebt niets verpest. Schuldig voelen heeft weinig zin, maar ik zou proberen het wat rustiger aan te doen en je kat het vertrouwen te geven dat je ook weer terug komt.
Maar misschien ben ik te voorzichtig.
Oh ja eten haha. Ze drinken niet graag waar ook eten is, dat bedoelde ik. En drinken het liefst op meerdere plekken aanbieden
Wij gingen meteen de 3e dag gewoon naar werk (8 uur van huis dus) bij kittens en niks aan de hand. Kan ie zelf op ontdekkingstocht waar er ook wel eens dingen kapot gingen. Laat je niet afschrikken hoor, je kan het nooit perfect doen en het komt echt wel goed.
Het blijft een kat. Ik zou spullen die breekbaar zijn misschien op een andere plek zetten. Mijn kat krijgt ook extreme zoomies als ik thuis ben en als er iets in haar āvaste renrouteā zou staan wat breekbaar is maakt het echt niet uit of ik er ben of niet. Voor mij valt dat onder normaal kattengedrag. Er zijn niet voor niets zoveel filmpjes op socials van katten die allerlei shit van kastjes en tafels duwen/meppen
Thanks allemaal!! Ik had ook moeten nadenken dat katten idd dingen gooien
Ja joh katten zijn nou eenmaal assholes soms. Mijn kitten heeft ook ooit om half 5 's nachts een vaas uit de kast geduwd en laatst tijdens het proberen te vangen van een vlieg een bloempot omgegooid. Gebeurt nou eenmaal soms. Merk wel dat het minder wordt tot stopt als ze ouder worden
Het duurt nog een even maar over een tijdje komt hier een nieuwe kitten in huis. Mijn huidige kat (net 3) heeft altijd samengewoond met een kat maar helaas is deze onlangs overleden. Nu zit ik alvast na te denken over de introductie. Aangeraden wordt te starten in verschillende, eigen ruimtes. Nu wordt dat best lastig want dat zou dan of de badkamer of mijn kleedkamer betekenen. Beiden niet echt ideaal. Nu zie ik op internet verschillende soorten kittententen (denk aan zoiets: Voorbeeld kittentent) Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere tips voor een goede introductie?
Soms scheelt het ook echt waar iets staat. Zetten wij een kamerplant op een bepaalde plek dan graaft ze alle aarde uit de pot. Nu staat āie op een andere plek en kijkt ze er niet meer naar om.
Komende tijd gewoon elkaar leren kennen en eventueel wat aanpassingen doen in huis. Heeft bij ons ook even geduurd, hebben wat compromissen moeten doen en er is wel eens wat gesneuveld maar nu is iedereen blij
Dit kartonnen speel ding van de Action is echt een hit hier. Ze krabben er niet aan, maar liggen er wel steeds in te slapen. (Je kunt hem in verschillende vormen neerzetten)
Jaaaa die heb ik ook gekocht maar ga er een voorraadje aanleggen, hier krabben ze er wel aan
Ik heb hier ervaring mee! Bij mij kwam er toen ook een kitten van 5,5 maand oud bij mijn toenmalige 7 jarige kat. Ik woon ook niet groot en had ook dus geen kamer over.
De kitten heeft daar een aantal dagen in geleefd. Zo kon de oudere kat en de kitten aan elkaar wennen. Kitten ook met korte pozen uit de tent laten gaan om later weer in de tent weer te doen.
Zo konden ze goed aan elkaar wennen en het waren echt snel maatjes. Kitten was ook heel onderdanig en heel graag vriendjes met andere katten en niet de drukste, dus dat hielp ook. De oudere kat was ook al een andere kat gewend, die helaas vroeg is overleden (en inmiddels helaas deze kat ook).
Maar al met al vond ik die tent ideaal!
Dat klinkt positief. Ik ga eens kijken of ik zoān tent voor een schappelijke prijs kan vinden.