Kattentopic #4

Ik doe dit ook, maar mijn katten denken nu elke keer als ik in de keuken sta, dat zij dan nat voer krijgen :joy:
Ook associëren ze nat voer met de oven die aanstaat, dus als ik nu random midden in de nacht kaassoufflés aan het bakken ben, staan mijn katten klaar voor ontvangst

7 likes

Toen ze kitten waren, kregen ze iedere ochtend en avond natvoer. Daar hingen ze zich echt voor op, zo lekker vonden ze het haha. Maar toen ze bijna een jaar waren, sloeg dat compleet om en aten ze het niet meer. Nu eten ze alleen de vis varianten van wellness core, dus dat krijgen ze in het weekend als treat. Vindt het zelf wel jammer, want natvoer is wel belangrijk voor hun vochtinname.

1 like

Ja idd, dat vocht ik de reden dat ik het iig eens per dag wil blijven aanbieden. Maar had al het idee dat vocht en voer echt bij elke kat verschillend zijn wat werkt, dus het wordt sowieso een beetje proberen denk ik. Als je tiktok moet geloven is droogvoer de vijand en moet je honderden toppings en toevoegingen gebruiken dus ik ga me daar even niet door laten influencen haha

1 like

Ja mijn katten drinken zelf gewoon echt veel water ook, dus maak mij niet zo druk om vochtinname

3 likes

Ik voer alleen maar droogvoer, maar ze drinken hier genoeg uit hun waterfonteintjes (en mijn glas
)

1 like

Mijn katten hebben onbeperkt toegang tot droogvoer en krijgen 's avonds natvoer. Met beide soorten eten ze tot ze vol zitten, dus soms staat er de volgende ochtend zelfs nog wat natvoer.

Mijn ervaring is dat katten die onbeperkt toegang tot voer hebben van jongs af aan veel minder gefocust zijn op eten en dus ook niet snel zullen overeten. En ze bedelen dus ook een stuk minder daardoor.

Ik vind het wel belangrijk om graanvrij te voeren en zorg dat er altijd voldoende water is (icm een waterfontein).

2 likes

Nee dat is echt geen beginnen aan haha. Met poedertjes, vitamines en kwarteleieren en weet ik het allemaal haha

Mij kat eet ook kleine beetjes verspreid over de dag. Maar om natvoer geeft hij niks. Van die liquid snacks vindt ie wel lekker.

1 like

Ja mijn kat denkt ook dat er in de koelkast niks anders staat dan blikjes kattenvoer. (Terwijl de keren dat ze echt iets krijgt uit die koelkast zo’n 10% van het geheel beslaat, maargoed.) (En love haar beteuterde hoofd als ze zich realiseert dat het blikje dat ik opentrok mais is voor mijn mensenmaaltijd.)

8 likes

Mijn ene kater heeft een tijd terug dus ontdekt hoe die vuilnisbakken werken met zo’n klikmechaniek. En nu moet ik dus altijd iets zwaars bovenop de vuilnisbak leggen. Laatst heeft hij toen ik niet thuis was heerlijk genoten van een kant-en-klaar-maaltijd die eigenlijk over datum was. :upside_down_face:

4 likes

Dit is de reden waarom ik mijn Brabantia prullenbak moest verkopen, ook met zo’n kliksysteem. Er was geen beginnen meer aan toen een van de Siamezen eenmaal wist hoe het werkte. Dus heb nu een pedaalprullenbak haha. Ze was verrast dat haar trucje niet meer werkte om de prullenbak te openen.

4 likes

Mijn katten kon ik t Ă©cht niet meteen onbeperkt droogvoer aanbieden en al helemaal niet na hun castratie want die vraten zichzelf helemaal rond. Die konden dat doseren echt pas een stuk later zelf. Tegenwoordig gaat dat wel goed, maar ze eten wel uit anti schrokbakken anders eten ze gewoon te snel. Daarnaast half zakje natvoer ‘s avonds en gewoon blijven opletten dat ze niet plots veel aankomen of gaan afvallen.

1 like

Een van mijn katten is geobsedeerd met de douchefilter :skull: Ik snap er niks van maar het is zo irritant, want het rooster dat erboven ligt maakt superveel lawaai als ie 's nachts probeert om deze te verwijderen. Laatst vond ik het filter terug in de gang??? De deur van de badkamer dichtdoen heeft geen zin, want hij kan deuren gewoon openen :roll_eyes: De klinken van alle andere deuren zijn al omhoog gezet, dus deze gaat binnenkort ook omhoog hahaha godsamme. Beest heeft elke week weer iets nieuws.

3 likes

Om een vergelijkbare reden moet ik nieuwe lampen voor op de nachtkastjes kopen. De huidige kunnen aan door er gewoon op te tikken. Heel handig dat je met je slaaphoofd dan geen knopje hoeft te zoeken, maar de kat heeft dus ook door dat die lampen aan kunnen met haar pootje en dat ik dan wakker word. Doet ze dus als ze eten/aandacht wil, soms meerdere keren per nacht :skull: Die beestjes zijn echt te slim soms.

28 likes

Ik ben echt verbaasd over de intelligentie van jullie katten, mijn kat snapt niet eens hoe speelgoed werkt wat ze in principe alleen maar hoeft aan te raken??

9 likes

Het enige waar mijn kat mee speelt zijn stokjes van appels
De rest kijkt hij niet naar om

1 like

Vanmiddag heb ik mijjn andere poes van 18 laten inslapen. Ik zag haar gedrag veranderen en wilde niet wachten tot ze echt nog meer last kreeg (zij kreeg al jaren medicatie voor astma waarvan duidelijk is dat het de organen aantast).
Ik was anderhalve maand geleden nog voor een check up geweest en de DA was nog zo lovend over oa haar gebit.
Maar sinds ik eeer thuis ben zag ik het aan haar dat ze niet meer wilde, gezien mijn eigen situatie de DA thuis laten komen voor euthanasie en dat was een weloverwogen beslissing, maar wat doet het pijn, 3 maanden geleden haar zusje, mijn hart is gebroken :broken_heart:

22 likes

Dat is ook ontzettend verdrietig. Je hebt wel het allerbeste voor haar gedaan. Heel erg veel sterkte.

3 likes

Wat verdrietig. Heel veel sterkte :heart:

1 like

Bedankt voor de “likes” en reacties dat doet me goed. Ik besloot gister het nog drie dagen aan te kijken, maar het werd per uur slechter.
Het is opnieuw zo snel gegaan, maar het moest en dus zo snel in haar belang gehandeld. Alleen nu wil ik nog steeds niet naar bed want zij lag altijd naast mijn kussen :broken_heart:
Ze heeft me al die 18 jaren zoveel onvoorwaardelijjke liefde gegeven dus nu weet ik even niet wat ik moet doen.

11 likes