Kattentopic #4

Misschien moet je ook even helemaal niks behalve dat je verdrietig mag zijn en ook mag rouwen om het verlies van je huisgenoot. Je bent ook zo lang samen geweest met haar dat is nogal wat. En het is snel gegaan en nog nog zo kort geleden.

1 like

Zo lief en je hebt gelijk. En dat is denk ik ook precies wat er gebeurt, ik wil dan gewoon doorgaan met de ā€œordeā€ van de dag (ik werk in de weekenden ook en loop achter omdat ik in zhuis lagen nog niet kan wat ik van mezelf gewend ben).
Door wat jij nu post denk ik, so what ik mag het nu voelen en laten, morgen weer een nieuwe dag! Bedankt dat is wat ik zelf wel weet maar op zulke momenten dus totaal vergeet!

:heart::heart::heart: knuffel

2 likes

Mijn opvangkatje is geadopteerd :sob: Ze zat sinds 23 oktober bij mij en sinds maart stond ze ter adoptie. Ben zo trots op haar. Van super bange getraumatiseerde kat die nooit een veilige thuis heeft gehad naar zo een rustig en gelukkig beestje. Heb mij veel te hard aan haar gehecht maar ben zo zo blij voor haar. Ga echt janken als ze zaterdag vertrekt. :broken_heart:

Nu

57 likes

Wow ze lijkt best op Dave! (Het ā€˜kapsel met de scheiding’ en de vlekken)

Snap dat het vertrek heftig zal zijn. Sterkte!

7 likes

Echt broertjes :smiling_face_with_three_hearts:

45 likes

Lol deze foto is zo cursed

38 likes

Microfoontje erbij en ze kan meedoen met karaoke!

3 likes

11 likes

Nou net weer half jankend de dierenarts gebeld. Dolly heeft alweer 4 dagen bijna niks gegeten… Als ik van huis ben eet ze helemaal nĆ­ks :frowning:. Echt ik ben inmiddels haast wanhopig want ik weet gewoon Ć©cht niet meer wat ik zelf nog kan doen en ook niet wat de dierenarts mss wel of niet kan doen?! Heb letterlijk al het voer geprobeerd wat ik bij de dierenwinkel/supermarkt kan kopen zowel hier als in Duitsland. Als ik het onder d’r koppie duw dan doet ze een paar likjes. Maar afgelopen zondag at ze ineens wel heel veel. En nu vanaf maandag tot nu niet eens dat wat ze op zondag at :sob::sob:

Kan de dierenarts geen eetopwekker geven? WIj hebben dit voor onze nierfaal-kat gekregen omdat hij ook af en toe periodes slecht eet. (Hoort bij nierfalen.) Het heet Mirataz en je moet het in het oor smeren. Het is een anti-depressief middel maar als bijwerking is het ook om eetlust te stimuleren. Werkt hier wel goed.
En je hebt speciaal (nat) voer om katten aan te laten sterken wat ze ā€˜meestal’ heel lekker vinden. Dit spul is het. Dus misschien is dat ook nog iets om te proberen?

(Wij krijgen vandaag weer bloeduitslag van nierfalen kat en ik heb de neiging om de zelf ook zelf maar in mijn oor te smeren!)

3 likes

Ik ga woensdag weer naar de dierenarts met haar. Ga er wel naar vragen, thanks! Ze krijgt nu een paar weken schildkliermedicatie en dat onderdrukt volgens mij weer eetlust maar zou die niet tot 0-10% moeten terugbrengen lijkt mij…

Dolly eet sowieso niks wat op basis van vlees is 🄹🄹. En in principe weinig/geen brokken :upside_down_face:. Dus dat hoef ik niet eens te proberen bij haar :smiling_face_with_tear:

1 like

Hier ook goede ervaring met Mirataz gehad! Zou er naast een onderzoek zeker om vragen. Hopelijk knapt Dolly weer op!

2 likes

Hier hoeven beide katten ook niks van standaard natvoer te hebben. (Alleen de tonijn. En kip van Almo nature wel maar dat mag nu niet meer.) Jus likken ze op en ik prak het heel fijn dat kat nog wat ervan binnenkrijgt. Heb hier nu heel buffet staan van 2 soorten brokjes die worden afgewisseld.
Wat kan je toch zorgen hebben om je beestje. Hopelijk gaat Dolly snel weer eten!

1 like

Oh dat is echt zo frustretend. Is ze al oud? Hopelijk helpt eetlustopwekker. Herken het heel erg, elke dag stress in de hoop dat ze genoeg gaan eten. :pensive:

1 like

Ze is net 14 geworden dus wel redelijk oud. Heb haar vandaag paar keer het voerbakje voorgehouden en zo heeft ze een half blikje op :upside_down_face:. Maar dat is ook geen houdbare situatie. Hoop echt dat ze dit weekend meer eet of dat de feliway iets gaat doen en anders toch de dierenarts… Collega tipte al iets alternatiefs met opsturen van haar. Ben bijna zo desperate dat ik dat zou doen terwijl ik helemaal niet in die alternatieve dingen geloof šŸ„¹ā€¦

1 like

Twee van mijn bejaarde katten hebben soortgelijke klachten gehad en de dierenarts kon zelfs met tig onderzoeken (ook een echo) niks vinden, maar toen ik bij een internist kwam heeft ze met zo’n zelfde echo direct gezien dat ze een chronische darmontsteking in een bepaalde darmlaag hadden. Dat is vaak niet ernstig en kan jaren op de achtergrond spelen en werd heel eenvoudig opgelost met medicatie. Ik was vooraf sceptisch, maar mijn bejaarde kat met chronisch nierfalen die niet meer kon eten zonder eetlustopwekker eet me nu arm. Een probleem waar de katjes jaren last van hebben gehad was in een ochtend opgelost :upside_down_face:

Ik weet niet of het een optie voor je is en wat er mogelijk is bij jou in de buurt, maar een internist heeft me al met meerdere katten uit de brand geholpen. Voor mijn gevoel hebben zij meer middelen om uitgebreider onderzoek te doen

1 like

Kans bestaat idd dat ik verwezen word naar de zuster kliniek voor een echo als ze nu weer niks vinden (naast die schildklier). Deze hou ik ook in m’n achterhoofd. Weet alleen niet of ze een internist hebben. Hadden die van jou geen last met gebruik van de bak oid of dat je daar iets aan merkte?

1 like

Een van de twee had af en toe last van diarree, de ander leek soms geconstipeerd maar dat kan ook door de nieren komen. Ik merkte aan beiden dat ze meer op dozen en plastic gingen kauwen en heel ongemakkelijk werden als ik voer onder hun koppie hield, soms moesten ze braken maar niet dagenlang zeg maar

Is echt lastig als ze al op leeftijd zijn en iets mankeren hĆØ, ga dan maar eens achterhalen welke klachten bij welke ziekte horen

1 like

Precies dat. Dolly heeft ook wel vaker dunne ontlasting. Vaker dat dan vast. Misschien moet ik woensdag maar wat uit de bak meenemen :smiling_face_with_tear:.

1 like