Dank jullie wel!
@5HT , het is nu iets meer dan 3 maanden geleden dat Frits is opgenomen met hele hoge waarden. Die waren bij ontslag heel erg gedaald en daarna zitten ze al rond dit niveau. Dus ik hoop echt dat hij het nog even volhoudt. Het is alleen creatinine die hoog is, rest is allemaal goed. Maar het onvoorspelbare is zo eng.
@mikselke, ik denk dat ik ook zoiets wil. In de tuin begraven wil mijn man waarschijnlijk niet. Pootje en plukje haar is wel mooi.
En wat een geweldige namen hebben die twee die je hier poste. Die gaan het zo goed bij je krijgen.
Wat verdrietig voor jullie beiden dat jullie daar niet samen over kunnen praten. Ik heb mijn kat ook laten resomeren en een beeldje van gips van zijn pootje laten maken. Hij staat nu in een mooie urn. Het crematorium heeft aangegeven dat mijn andere katten daar ook nog makkelijk bij gaan passen dus die wil ik er op termijn bij (5 urnen zou me toch wat te veel worden ) Ik herken helemaal wat jij zegt, zulke dingen op tijd uitzoeken kan echt wat rust geven
Man probeert het echt wel maar het gaat niet echt. (Maar dat hoort in een ander topic.) Wel goed komt weten dat er mogelijk meer katten in kunnen. Frits heeft een broer dus het zou misschien (over heel veel jaar) mooi zijn om ze samen daarin te hebben.
Ik houd zielsveel van mijn katten maar mijn god, alsof ik in een bejaardenhuis woon met die twee 15-jarigen. Er ligt altijd als ik thuis kom wel ergens kots, stront of eten
Miep is al op de bak geweest, Mientje heeft al gegeten. Er wordt uitgebreid gespeeld met de speeltjes die ik heb liggen, ze springen overal op, Miep geeft af en toe al een heel hard kopje . Ik ben blij
De kleine van me heeft last van de warmte en ze ligt er al de hele dag zo lief bij. Ook wel een voordeel, want normaal als ik thuiswerk schreeuwt ze de hele dag naar me. Nu is het een lekkere rustige dag haha
Misschien is zo een koelkussen een optie
Dacht ik ook, maar een beetje kat gaat er altijd precies naast liggen want waarom zou je iets doen wat goed voor je is
Ik heb nog nooit een kat meegemaakt die daar op ging liggen⊠hier zijn ze ook veeeeel rustiger met dit weer maar zoeken niet per se de koelste plekken op.
Zorg altijd maar dat ze ergens kunnen liggen waar geen zon komt, en als het binnen ook warm wordt de deur van het toilet of de badkamer open. Die tegels voelen altijd lekker koel.
Oh ze red zich wel, maar ik merk gewoon dat ze slomer is Voor de rest vind ik haar gewoon zo schattig liggen
Mijn kat
Mijn snoetel kan maar geen lekker plekje vinden met deze warmte. De slaapkamers zijn donker en relatief koel (lang leve rolluiken), maar ook daar houdt ze het niet lang uit. Ik hoor haar nu mopperen vanaf een eetkamerstoel. Ze heeft ook helemaal geen honger lijkt wel, alles blijft onaangeroerd staan. Maar extra waterbakjes en poezenmelk neerzetten, dan komt ze iig aan haar vocht.
Mijne ook
Ik word echt gek. Ik woon in een appartement dus de kattenbakken moeten helaas in de woonkamer staan. Het zijn twee robot kattenbakken. Fucking duurder dan mijn eigen plee. Daarnaast staat een luchtreiniger. Ik heb de kattenbakken vrijdag nog helemaal uitgespoeld en âgedeepcleanedâ en gister de zakken verschoond. Dat doe ik sowieso elke twee/drie dagen.
MAAR DIE LUCHT BLIJFT. Echt, ik schaam me kapot. Zodra ik âs ochtends mijn woonkamer opendoe wil ik mijn eigen nek omdraaien. Ik heb elk kattengrit voor mijn gevoel geprobeerd, taffes dure bakken aangeschaft in de hoop dat dat zou helpen, van die geursabsobeerende parels erin.
Ik weet het niet meer. Ik voel me er echt ranzig door maar ik maak het écht goed en vaak schoon, ben altijd met die pleuris dingen in de weer.
Heeft iemand nog een idee? đ„č 1 kat heeft ook nog astma dus ik zit ook altijd te kloten met grit dat niet teveel stuift, anders stikt hij weer de moord.
Ik weet niet of dit kan met een kat met astma maar werkt geweldig:
https://www.petsplace.nl/beaphar-geurvreter-kattenbakreinigingsmiddelen-8711231152308-pps?_gl=11u2202k_up*MQâŠ&gclid=CjwKCAjwm_SzBhAsEiwAXE2Cv3Qti-ogEECUAyffu6Z5IDmSmDoXmA0wFtxFAhOyrLjRxDmKzN7PMhoCw4AQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Andere voeding proberen? Kattenpoep zal altijd blijven stinken maar voer kan daar best een rol in spelen! Mits ze niet op speciale dieet voeding staan natuurlijk, dan wordt het lastig om te wisselen
Heel vervelend! Kattenbak staat bij mij ook in de huiskamer.
Heb je toevallig al Catâs best original al geprobeerd? Ik zweer bij die grit!
Verder merk ik, nu ze ander voer hebben, ze veel minder stinken.
Ja! Heel het bio/natuurlijke schap ook al gehad. Zelfs die vreselijk dure van Almo.
@PrincessPeach thanks! Die heb ik wel eens eerder gehad, maar die deed wel iéts geloof ik. Gelijk weer besteld!
@Wolf voor het gemak hebben ze ook nog eens hypoallergeen dieetvoer. dus dat kan ik niet zomaar wisselen. Het is ook niet per se de ontlasting maar de urine, er hangt echt zoân muffe lucht. De urine heb ik overigens laten testen en dat is goed.
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ik niets voor die krengen over heb toch?
Ahja dat maakt het extra lastig! Maak je de bakken schoon met biotex? Dat breekt de eiwitten af in urine. En het klinkt suf maar misschien plassen ze wel ergens naast de bak, dat je daarom die lucht blijft ruiken?