Kattentopic #4

Groene zeep en ongeveer de hele lijn van CSI. 1 kat is er in het verleden wel eens naast gegaan. Maar ik leg nu óók nog preventief een puppypad neer waar hij dan héél sporadisch opgaat omdat hij (denk ik) de bak ook vindt stinken. Maar als dat zo is ben ik altijd gelijk aan de gang met die CSI en groene zeep.

Biotex kan ik nog proberen! Dank :pray:t2:

2 likes

Hier helpt groene zeep of biotex het allerbest voor kat die weleens naast de bak plast. Geur is er dan direct weg. (En dankzij een goddelijke interventie… namelijk de jevoha getuige die aan deur kwam… is de oorzaak ook gevonden. Een andere kat die aan de buitenkant van de deur plast. Mijn man betrapte de kat toen de jehova aanbelde.)

1 like

Dit moet echt werken, maak ik ze altijd mee schoon en heb daarna geen last meer van luchtjes!

1 like

Oké bioltex it is, welke gebruiken jullie? In die verschillende soorten @Swelgje

Alleen de groene breekt die enzymen af!

3 likes

Dank! Ik fiets zo gelijk even naar de appie.

Ben zo wanhopig dat ik vanochtend zelfs dit dubieuze (wss Aliexpress) ding heb besteld bij Bol:

@Friemel is de geur niet ook in het kunststof getrokken, dat je het er sowieso moeilijk nog goed uit krijgt? Al die robot kattenbakken zijn van kunststof, dus dat kun je sowieso dan niet echt ontlopen, maar ik heb nu een rvs kattenbak gekocht omdat geuren daar niet in kunnen trekken. Mijn katten stinken nog niet echt omdat het kittens zijn, dus nog geen ervaringen met volwassen-kat-poep-geur, maar ik hoop dat het daarmee ook een beetje binnen de perken blijft. Snap dat je eerst alles wil proberen met de dure robots, maar anders is dat ook nog te proberen.

Ik heb nu ook die cat’s best vulling gekocht in de hoop de kattenbakkorrels niet meer door het hele huis te vinden haha

1 like

Ik gebruik deze kattenbakkorrels en daar vind ik het niet mee stinken. Heb zelf 2 bakken in een kleine woonkamer, beide zonder luikje.
Het heeft zelf wel een geur, maar ik ruik dat niet door de kamer, wel met plas en poep scheppen. Met ander grit ga ik het wel ruiken met de urine, ook al schep ik het er meerdere keren per dag uit.
Weet niet of het teveel stuift voor een astmakat, ik vind al dat grit stuiven, ook als erop staat stuift niet.
Het is wel fijn grit, daardoor meer uitloop, maar tot nu toe vind ik dit de fijnste die ik heb gehad.
Maar misschien heb je die ook al geprobeerd en vond je het niks :see_no_evil:

2 likes

Ieder jaar verbaas ik me er weer over dat een van mijn katten met deze temperaturen het liefst op zolder gaat liggen. Heb daar een keer 38 graden gemeten en ze wilde absoluut niet mee naar beneden :joy: Is dat bij jullie ook zo?

Oh ja die van mij ligt soms vol in de zon op een zwarte tuintafel te bakken. Ik snap daar echt niks van! Komt wel af en toe naar binnen om op de koude tegels af te koelen, maar ze is het liefste de hele dag buiten met dit weer terwijl het binnen 20 graden is.

Haha ja ze zullen zichzelf dan wel een stuk beter koel kunnen houden dan wij of zo. Kan me niet voorstellen dat je comfortabel ligt te loungen op een zwarte tuintafel :scream:

2 likes

Heb geen zolder maar waar ik mijn kat de laatste dagen aantref: slapend in de warmste hoek van de kamer in het bloedhete reismandje waar ze absoluut met geen mogelijkheid in te krijgen is als er een ritje dierenarts op het programma staat.

7 likes

Haha love it! En dan koop je allemaal dure mandjes en dekentjes voor ze en daar kijken ze niet eens naar om.:rofl:

1 like

Ik zou je kamer checken met een blacklight, het klinkt echt alsof er buiten de bak wordt geplast, die lucht blijft dan echt hangen inderdaad.

Ik heb ook een kattenbak in de woonkamer en ik ruik die normaal gesproken niet. Als hij helemaal schoongemaakt is dan is het niet normaal dat je nog urine ruikt.

Sommige katten markeren met een klein beetje urine wat lastig te vinden kan zijn. Zijn het mannetjes?

5 likes

Beetje spuitelf, maar waar heb jij je rvs bak gekocht? Was er laatst naar op zoek maar kon alleen temu-achtige linkjes vinden.

2 likes

Ja :sob:

Maar als ik hem heb schoongemaakt ruik ik dus 2-3 dagen niks. Dan begint de ellende. Ik hoop echt niet dat ze er ergens naast gaan. Ik heb best een grote woonkamer en de lucht komt echt uit de hoek waar ze staan. Maar wel een goede tip, ik ga het gewooon proberen en dan heel hard huilen denk ik. :joy:

1 like

Nou, de kat heeft gister in nieuwe de tunnel gekotst :+1: Kon er ook zo slecht bij, hopelijk heb ik het een beetje schoongekregen. Het ding ligt nu te drogen op het balkon :’) Kotst ze niet op het vloerkleed, doet ze het daar wel, overal behalve op de vloer waar je iets makkelijk kan schoonmaken

2 likes

Dan ligt het echt aan het kattengrind. Reinigt de bak echt goed genoeg? Of is het gedeelte waar de ‘brokken’ komen niet helemaal luchtdicht?

Want ik vind 9 van de 10 kattengrind pakken ook gewoon stinken na 2-3 dagen. Ik heb zelf ook een kunststof bak die we elke week met bleek etc schoonmaken, en met het grind van de AH wat eruit is kon dat prima een week. Die van Aldi etc vind ik echt slecht, nu eentje van Jumbo aan het proberen en die lijkt veelbelovend.

1 like

Oeh welke van de jumbo?
Ben van AH overgestapt op best kat’s en vond die in het begin heel fijn en nu denk ik hm, ruik m toch wel al na een paar dagen.

Deze

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-kattenbakvulling-hygiene-klontvormend-6l-149304DS

Maar zit nog in de testfase hoor, zijn wat fijnere korrels dan die van AH en hebben een licht babypoederachtig geurtje. Dus iets meer witte voetjes buiten de bak. Qua geur moet ik het nog even aankijken, want wil even zeker weten dat deze echt goed is en niet gewoon goed lijkt na de horror van dat Aldi pak.

2 likes