Kattentopic #4

Ahww ziet er echt heel grappig uit.

Toevallig ben ik vandaag ook voor het eerst naar een trimsalon geweest met mijn kat. Ze had een paar vervilte plekken bij haar buik en ik vond het zo erg, had helemaal het gevoel alsof ik haar verwaarloost had. Maar ik mag er niet bij en trimsalons zaten helemaal vol. Nouja, vanochtend geweest en qua vacht viel het reuze mee voor een senioren kat, aldus de trimster.
Maar Roxy was zo bang, ze kroop helemaal tegen me aan en kroop helemaal weg. Ik moest haar optillen zodat de trimster bij haar buikje kwam en ze draaide zich om en klom in mijn nek 🥹

Zo zielig, maar wel weer een mooi glad vachtje!

2 likes

Ahh klinkt wel alsof ze zich makkelijk liet trimmen! Ik had nu een trimmer aan huis (schijnt ook wat lastiger te zijn omdat de kat dan op zijn terrein is) en mijn rustige kat was nu wel echt aan het krabben om te ontsnappen:( Maargoed het is voor zn eigen bestwil.

1 like

De linker bak is nieuw haha had er een andere staan die lekte bij de overgang van boven- naar onderkant. En internet zei eigenlijk dat je bak grooot moet zijn. Dus heb deze nu gekocht maar het ziet er zo bizar uit hahaha

4 likes

Dankje!

1 like

We hebben vandaag een condoleancekaartje gehad van de dierenarts waar Effie ingeslapen is. Weet niet of het een standaard iets is voor dierenartsen, maar we waarderen het zeer.

Ondertussen krijgen we op dagelijkse basis foto’s en filmpjes van ons kitten (hij heet Miep) toegestuurd. Zo leuk, zo’n klein beestje.

11 likes

Ik kreeg inderdaad ook een heel lief kaartje toen ik mijn kat had laten inslapen. Maar ik had ook een bloemetje gestuurd dus misschien was het een reactie daar op

Ik had ook eerst de kleine en snel overgeschakeld naar de grote en dat verschil is echt zo groot :joy:, maar mijn kat was er heel blij mee!

Mijn kat kotst altijd zo overdreven en met zooooveel geluid ga er zelf half van over mn gier :joy:

Edit: maar het grassprietje wat denk ik dwars zat is eruit

5 likes

Aaaaaaaaah wat lief dit

Ik ben terug van een weekje vakantie 🥹 Van de oppas hoorde ik dat ze onwijs aan het klieren en spelen waren en dat ze amper geknuffeld hebben. Ik voelde mij toen al schuldig want dat is geen normaal gedrag voor ze. Nu ik thuis ben zijn ze al dagen niet van mij af te slaan en ik vind het heerlijk :heart_eyes:

45 likes

:cloud: of kat?

51 likes

Dit meisje is stabiel en mag nu een jaar wegblijven :heart_eyes:
Ik zag tegen de controle op en ben dus erg blij! De arts die de echo doet, zei toen we binnenkwamen ook enthousiast “ze leeft nog!” :pleading_face: (sorry voor de rommelige poezenmand aka mijn bed :woman_facepalming: :smile:)

@Swelgje heb je al bloeduitslag inmiddels? Met de medicatie is het vaak kiezen uit twee kwaden, ik hoop dat het toedienen een beetje soepel gaat? Het is logisch dat je het moeilijk vind, maar zo te lezen doe je alles wat je kan! En zolang het beestje nog happy is gewoon ervan genieten, en extra extra extra veel kroelen.

37 likes

Ik heb verschillende camera’s opgehangen in huis. Niet omdat ik bang ben voor inbrekers, maar zodat ik m’n katten in de gaten kan houden.

Ik ben echt gestoord maar word er echt blij van op vakantie :sob:

14 likes

Ik lach me trouwens dood want hij heeft de voetbal ontdekt:

21 likes

Haha ik heb ook camera’s voor een veilig gevoel maar ook mede voor dit doel. Ik kan er ook door spreken en dan zie je als het donker is ineens allemaal paren felle lichtjes opkijken (hun ogen)

1 like

Oh wat een goed nieuws! En een jaar, dat is ook echt lang. Super.

Vandaag hebben we de uitslag gehad. Hebben niet alles laten testen, alleen fosfaat en nog wat zaken en die waren goed! Fosfaat is gedaald. Moeten wel naar andere fosfaatremmers gaan kijken want dit verhoogd de calcium. Dus nu ook maar iets uit de US besteld. Volgende maand wel weer alle onderzoeken (inclusief creatine-waarde) maar voor nu even opgelucht zijn. Want het valt me heel zwaar dit hele traject.

4 likes

Heb ik ook gedaan toen ik op vakantie ging! Maar iedere keer als ik keek waren ze aan het slapen :joy: ook echt uren op dezelfde plek

1 like

Ik heb nu dus voor het eerst 2 katten (5 en bijna 3, altijd samen geweest) en ik weet niet zo goed of ze soms strijd hebben of dat het toch spelen is :upside_down_face:. Ingewikkeld. Er wordt weinig tot niet geblazen maar de oudere is wel best territoriaal als het gaat om mijn slaapkamer. De kleine zoekt áltijd interactie met de grotere en die lijkt daar niet altijd zin in te hebben. Soms rennen ze echt als een stel gekken achter elkaar aan.

Ik heb een broer en zus en die kunnen spelen maar ook flink ruzie maken. Kan soms ook van spelen naar ruziemaken gaan in een seconde of van elkaars hoofd likken naar elkaars nek bijten. De broer is ook jaloerser / meer territoriaal maar volgens mij heb je dat bijna altijd met twee katten. Ze laten elkaar wel altijd rustig eten en drinken, dat vind ik wel een teken dat ze elkaar accepteren als niet professioneel katten deskundige haha.

1 like

De kleine is wel heel voedselminded maar de grotere krijgt alsnog genoeg. Ze laten elkaar op zich wel gewoon eten (snoepjes ander verhaal haha) en bijv. ook op de kattenbak laten ze elkaar

1 like