Kattentopic #4

Een mensenkat :smiling_face_with_three_hearts:

@Bennielava hier was de kat denk ik degene met de allerminste verhuisstress :joy: het inpakken van het oude huis vond ze te gek, want overal stapels dozen :tada: Opgesloten zijn in een zo goed als lege ruimte vond ze duidelijk minder leuk en vooral verwarrend. Zij kwam als laatst naar de nieuwe woning vanwege veiligheid, maar er was niet genoeg tijd om dingen echt uit te pakken of goed neer te zetten ofzo, wel gewoon alle vertrouwde spullen binnen handbereik natuurlijk. Ze vond vrij snel haar favo plekjes terug en ze leek er weinig van op te kijken dat het nu ergens anders stond. Eigenlijk leek ze de hele verhuischaos wel leuk te vinden, lekker klauteren over nog random opgestapelde spullen enzo. Dus kan best verschillen per kat denk ik!

3 likes

Dank jullie wel! Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden. Hij is al wel een paar keer uit logeren geweest toen we op vakantie waren de afgelopen jaren. Vooral het binnen houden zie ik tegenop, bij mijn ouders was hij daar echt niet van gediend, dat liet ie merken door steeds op dingen te plassen (hun bed, in haar tuinschoenen, in de koelbox) echt als een soort statement haha. De keer erna mocht hij wel naar buiten en dat ging goed.

De tips van de website en hem als laatste verhuizen kunnen we denk ik wel toepassen grotendeels.

1 like

Ben gezwicht en heb die peperdure voerbakken met chip herkenning besteld, beide katten zitten op dieetvoer wat ze uiteraard niet van elkaar mogen eten. Hopelijk wennen ze snel aan de bakken. Voorheen voerde ik ze vrij (hadden altijd eten staan), nu krijgen ze 4-6 keer per dag hun eet moment, gaat voor mijzelf ook gedoe en geregel schelen!

3 likes

Heb je van die voerbakken toevallig een linkje?

1 like

Hahaha hoe ze erbij zit ook. :joy:

1 like

Zo zit ze graag, het is een bijzonder beestje :woman_shrugging: Maar ik vind het gezellig haha

3 likes

Het is deze! SureFeed Microchip Voerautomaat voordelig online bestellen | zooplus

1 like

Mijn kat is weer getrimd 🥹

21 likes

Ahww ziet er echt heel grappig uit.

Toevallig ben ik vandaag ook voor het eerst naar een trimsalon geweest met mijn kat. Ze had een paar vervilte plekken bij haar buik en ik vond het zo erg, had helemaal het gevoel alsof ik haar verwaarloost had. Maar ik mag er niet bij en trimsalons zaten helemaal vol. Nouja, vanochtend geweest en qua vacht viel het reuze mee voor een senioren kat, aldus de trimster.
Maar Roxy was zo bang, ze kroop helemaal tegen me aan en kroop helemaal weg. Ik moest haar optillen zodat de trimster bij haar buikje kwam en ze draaide zich om en klom in mijn nek 🥹

Zo zielig, maar wel weer een mooi glad vachtje!

2 likes

Ahh klinkt wel alsof ze zich makkelijk liet trimmen! Ik had nu een trimmer aan huis (schijnt ook wat lastiger te zijn omdat de kat dan op zijn terrein is) en mijn rustige kat was nu wel echt aan het krabben om te ontsnappen:( Maargoed het is voor zn eigen bestwil.

1 like

De linker bak is nieuw haha had er een andere staan die lekte bij de overgang van boven- naar onderkant. En internet zei eigenlijk dat je bak grooot moet zijn. Dus heb deze nu gekocht maar het ziet er zo bizar uit hahaha

4 likes

Dankje!

1 like

We hebben vandaag een condoleancekaartje gehad van de dierenarts waar Effie ingeslapen is. Weet niet of het een standaard iets is voor dierenartsen, maar we waarderen het zeer.

Ondertussen krijgen we op dagelijkse basis foto’s en filmpjes van ons kitten (hij heet Miep) toegestuurd. Zo leuk, zo’n klein beestje.

11 likes

Ik kreeg inderdaad ook een heel lief kaartje toen ik mijn kat had laten inslapen. Maar ik had ook een bloemetje gestuurd dus misschien was het een reactie daar op

Ik had ook eerst de kleine en snel overgeschakeld naar de grote en dat verschil is echt zo groot :joy:, maar mijn kat was er heel blij mee!

Mijn kat kotst altijd zo overdreven en met zooooveel geluid ga er zelf half van over mn gier :joy:

Edit: maar het grassprietje wat denk ik dwars zat is eruit

5 likes

Aaaaaaaaah wat lief dit

Ik ben terug van een weekje vakantie 🥹 Van de oppas hoorde ik dat ze onwijs aan het klieren en spelen waren en dat ze amper geknuffeld hebben. Ik voelde mij toen al schuldig want dat is geen normaal gedrag voor ze. Nu ik thuis ben zijn ze al dagen niet van mij af te slaan en ik vind het heerlijk :heart_eyes:

45 likes

:cloud: of kat?

51 likes

Dit meisje is stabiel en mag nu een jaar wegblijven :heart_eyes:
Ik zag tegen de controle op en ben dus erg blij! De arts die de echo doet, zei toen we binnenkwamen ook enthousiast “ze leeft nog!” :pleading_face: (sorry voor de rommelige poezenmand aka mijn bed :woman_facepalming: :smile:)

@Swelgje heb je al bloeduitslag inmiddels? Met de medicatie is het vaak kiezen uit twee kwaden, ik hoop dat het toedienen een beetje soepel gaat? Het is logisch dat je het moeilijk vind, maar zo te lezen doe je alles wat je kan! En zolang het beestje nog happy is gewoon ervan genieten, en extra extra extra veel kroelen.

37 likes