Ja dat laatste is ook belangrijk maar klinkt gewoon als twee normale katten haha. Ze zijn ook nog wel jong, als ze ouder worden gaat dat speelse er ook nog wel een beetje vanaf maar ik denk dat je je in ieder geval geen zorgen hoeft te maken.
@mikselke zelfde bij die van mij! Niet officieel broer en zus, maar zo leven ze wel samen. Knuffelen, elkaar wassen en leuk spelen. En dan ineens even mot, met jagen en soms ook blazen. Komt altijd goed. Daarna liggen ze weer innig met elkaar te slapen.
Altijd goed om in de gaten te houden, maar zolang er eentje niet altijd het onderspit delft en ze daarna gewoon met elkaar door één deur kunnen zou ik me geen zorgen maken.
@mikselke Ik heb geleerd dat zodra katten geluid gaan maken tijdens het spelen het spelen dus geen spelen meer is. Mijn kater kan af en toe echt enorm grof zijn met de poes en zodra zij begint te grommen en blazen, kom ik er wel tussen ja (gebeurt elke dag wel een keer). Gewoon goed in de gaten houden dus!
Goedemiddag, over enige tijd komen hier twee kittens. De woning is een appartement waar op termijn de balkon wil afgezet gaat worden. Maar ik zoek leuke ideeën voor in de hoogte, klim mogelijkheden en rustplekken op de muren. Hebben jullie foto’s van iets bij jullie thuis wat aan te raden is voor katten ?!
Wat een cutie. Hoe oud is Miep?
Hij is nu 4 weekjes. Het is de kleinste kitten uit het nestje. Hij moet voorlopig nog even lekker groeien bij z’n mams.
Laten je vrienden de moederpoes wel steriliseren?
Jep!
Ik moet zo weer naar de dermatoloog met Dolly. Omdat t elke keer een gevecht is om haar in het mandje te krijgen, gaf ik haar vorige keer gabapentine en wilde ik nu weer doen.
Ik had het door een churu gemixt die ze weigerde te eten. Daarna in een bakje gezet in de hoop dat ze het nog zou eten, maar toen ik even niet keek heeft Dave het opgegeten.
En nu ligt hij in het reismandje te slapen waar ik over een half uur dolly in moet proberen te proppen.
Wish me luck!
Update: ik kreeg dave met moeite in het reismandje, dolly zat onder de bank en kreeg ik er niet onder uit.
Toen ze er uiteindelijk onder vandaan kwam probeerde ik haar te vangen, maar terwijl ik dat deed zag ik mn tafel over het hoofd en stootte ik keihard mn tenen. Daar schrok ze van en kroop weer onder de bank.
Ik heb de dermatoloog gebeld en ik probeer het volgende week weer.
Ik ben geen deskundige maar ik zou denk ik kijken of je kat wil spelen om een beetje de irritatie kwijt te raken en daarna een snoepje geven.
Ik denk dat opsluiten in een ruimte ook niet heel erg helpt, kan je haar niet gewoon haar eigen gang laten gaan? Niet actief opzoeken ook even.
Ja is ook zo maar ze was zo agressief en liet ons niet uit de woonkamer, zat hier namelijk ook met kleine baby.
De rust lijkt nu wedergekeerd trouwens maar man man man wat was dat naar zeg.
Mijn katten zijn zo dol op m’n honden hahaha. Vooral mn rode kater moet altijd met m’n Lab knuffelen.
Ik heb zelf twee katten en eentje is echt een allemansvriend (de ander is vreselijk lief ook maar veel schuwer), als in hij woont parttime bij de buren en hij wordt door zo ongeveer de hele straat geaaid. Gaat gewoon bij mensen voor de deur miauwen en dan doen ze open om hem te aaien, postbezorgers die hier op hun hurken voor de deur zitten met mijn pakket én die aandachtstrekker.
Maar hij maakt dus ook kattenvriendjes die hem gewoon komen ophalen of met hem mee naar huis komen 🥹 dan roep ik hem binnen en wil er opeens een kat mee naar binnen of zitten ze samen hier in de tuin. Had net één van zijn favo vriendinnetjes die met mij mee naar de tuin liep toen ik de container ging wegzetten om vervolgens op hem te wachten tot ie buiten kwam spelen.
Hebben jullie tips voor dieetvoer?