Ik heb verschillende camera’s opgehangen in huis. Niet omdat ik bang ben voor inbrekers, maar zodat ik m’n katten in de gaten kan houden.
Ik ben echt gestoord maar word er echt blij van op vakantie
Ik heb verschillende camera’s opgehangen in huis. Niet omdat ik bang ben voor inbrekers, maar zodat ik m’n katten in de gaten kan houden.
Ik ben echt gestoord maar word er echt blij van op vakantie
Haha ik heb ook camera’s voor een veilig gevoel maar ook mede voor dit doel. Ik kan er ook door spreken en dan zie je als het donker is ineens allemaal paren felle lichtjes opkijken (hun ogen)
Oh wat een goed nieuws! En een jaar, dat is ook echt lang. Super.
Vandaag hebben we de uitslag gehad. Hebben niet alles laten testen, alleen fosfaat en nog wat zaken en die waren goed! Fosfaat is gedaald. Moeten wel naar andere fosfaatremmers gaan kijken want dit verhoogd de calcium. Dus nu ook maar iets uit de US besteld. Volgende maand wel weer alle onderzoeken (inclusief creatine-waarde) maar voor nu even opgelucht zijn. Want het valt me heel zwaar dit hele traject.
Heb ik ook gedaan toen ik op vakantie ging! Maar iedere keer als ik keek waren ze aan het slapen ook echt uren op dezelfde plek
Ik heb nu dus voor het eerst 2 katten (5 en bijna 3, altijd samen geweest) en ik weet niet zo goed of ze soms strijd hebben of dat het toch spelen is . Ingewikkeld. Er wordt weinig tot niet geblazen maar de oudere is wel best territoriaal als het gaat om mijn slaapkamer. De kleine zoekt áltijd interactie met de grotere en die lijkt daar niet altijd zin in te hebben. Soms rennen ze echt als een stel gekken achter elkaar aan.
Ik heb een broer en zus en die kunnen spelen maar ook flink ruzie maken. Kan soms ook van spelen naar ruziemaken gaan in een seconde of van elkaars hoofd likken naar elkaars nek bijten. De broer is ook jaloerser / meer territoriaal maar volgens mij heb je dat bijna altijd met twee katten. Ze laten elkaar wel altijd rustig eten en drinken, dat vind ik wel een teken dat ze elkaar accepteren als niet professioneel katten deskundige haha.
De kleine is wel heel voedselminded maar de grotere krijgt alsnog genoeg. Ze laten elkaar op zich wel gewoon eten (snoepjes ander verhaal haha) en bijv. ook op de kattenbak laten ze elkaar
Ja dat laatste is ook belangrijk maar klinkt gewoon als twee normale katten haha. Ze zijn ook nog wel jong, als ze ouder worden gaat dat speelse er ook nog wel een beetje vanaf maar ik denk dat je je in ieder geval geen zorgen hoeft te maken.
@mikselke zelfde bij die van mij! Niet officieel broer en zus, maar zo leven ze wel samen. Knuffelen, elkaar wassen en leuk spelen. En dan ineens even mot, met jagen en soms ook blazen. Komt altijd goed. Daarna liggen ze weer innig met elkaar te slapen.
Altijd goed om in de gaten te houden, maar zolang er eentje niet altijd het onderspit delft en ze daarna gewoon met elkaar door één deur kunnen zou ik me geen zorgen maken.
@mikselke Ik heb geleerd dat zodra katten geluid gaan maken tijdens het spelen het spelen dus geen spelen meer is. Mijn kater kan af en toe echt enorm grof zijn met de poes en zodra zij begint te grommen en blazen, kom ik er wel tussen ja (gebeurt elke dag wel een keer). Gewoon goed in de gaten houden dus!
Goedemiddag, over enige tijd komen hier twee kittens. De woning is een appartement waar op termijn de balkon wil afgezet gaat worden. Maar ik zoek leuke ideeën voor in de hoogte, klim mogelijkheden en rustplekken op de muren. Hebben jullie foto’s van iets bij jullie thuis wat aan te raden is voor katten ?!
Wat een cutie. Hoe oud is Miep?
Hij is nu 4 weekjes. Het is de kleinste kitten uit het nestje. Hij moet voorlopig nog even lekker groeien bij z’n mams.
Laten je vrienden de moederpoes wel steriliseren?
Jep!
Ik moet zo weer naar de dermatoloog met Dolly. Omdat t elke keer een gevecht is om haar in het mandje te krijgen, gaf ik haar vorige keer gabapentine en wilde ik nu weer doen.
Ik had het door een churu gemixt die ze weigerde te eten. Daarna in een bakje gezet in de hoop dat ze het nog zou eten, maar toen ik even niet keek heeft Dave het opgegeten.
En nu ligt hij in het reismandje te slapen waar ik over een half uur dolly in moet proberen te proppen.
Wish me luck!
Update: ik kreeg dave met moeite in het reismandje, dolly zat onder de bank en kreeg ik er niet onder uit.
Toen ze er uiteindelijk onder vandaan kwam probeerde ik haar te vangen, maar terwijl ik dat deed zag ik mn tafel over het hoofd en stootte ik keihard mn tenen. Daar schrok ze van en kroop weer onder de bank.
Ik heb de dermatoloog gebeld en ik probeer het volgende week weer.