Ik ben geen deskundige maar ik zou denk ik kijken of je kat wil spelen om een beetje de irritatie kwijt te raken en daarna een snoepje geven.
Ik denk dat opsluiten in een ruimte ook niet heel erg helpt, kan je haar niet gewoon haar eigen gang laten gaan? Niet actief opzoeken ook even.
Ja is ook zo maar ze was zo agressief en liet ons niet uit de woonkamer, zat hier namelijk ook met kleine baby.
De rust lijkt nu wedergekeerd trouwens maar man man man wat was dat naar zeg.
Mijn katten zijn zo dol op m’n honden hahaha. Vooral mn rode kater moet altijd met m’n Lab knuffelen.
Ik heb zelf twee katten en eentje is echt een allemansvriend (de ander is vreselijk lief ook maar veel schuwer), als in hij woont parttime bij de buren en hij wordt door zo ongeveer de hele straat geaaid. Gaat gewoon bij mensen voor de deur miauwen en dan doen ze open om hem te aaien, postbezorgers die hier op hun hurken voor de deur zitten met mijn pakket én die aandachtstrekker.
Maar hij maakt dus ook kattenvriendjes die hem gewoon komen ophalen of met hem mee naar huis komen 🥹 dan roep ik hem binnen en wil er opeens een kat mee naar binnen of zitten ze samen hier in de tuin. Had net één van zijn favo vriendinnetjes die met mij mee naar de tuin liep toen ik de container ging wegzetten om vervolgens op hem te wachten tot ie buiten kwam spelen.
Hebben jullie tips voor dieetvoer?
Hahahahaha
Wat heerlijk als dieren zo bevriend zijn
Wat voor dieetvoer zoek je?
Het is een gecastreerde kater van 9 (britse langhaar).
Maar wat voor dieet bedoel je precies, ivm gewicht of een aandoening? Zeker in geval van dat laatste, zou ik eerder advies van een dierenarts inwinnen.
Maar komt hij te veel aan of wat is het issue? Zou je in eerste instantie houden aan de hoeveelheid op de zak en kijken hoe dat gaat en evt aanpassen indien nodig.
@Nicci Sorry, bedoelde voor gewicht!
De dierenarts raadde aan om met zijn normale brokjes te minderen (40 gram geven). Hij woog 7kg en is een grote Britse korthaar. Nu, een half jaar later, weegt ie 6kg. Alleen hij went niet aan die 40gram brokjes… (ik geef hem vaak ook wel iets meer). En nu zei de trimmer laatst dat katten van dieetvoer voller zitten omdat er meer vezels in zitten.
Niet wennen als in hij blijft zeuren om eten?
Ja, hij miauwt veel en gaat dan bij zn bakje staan. In de ochtend komt ie ook al vroeg om eten vragen en als ik thuis kom van werk rent ie meteen mauwend naar zn bakje.
Een kilo in een half jaar is best prima volgens mij! Een kilo is ongeveer op een mensenlichaam 15 kilo. Als het te snel gaat is er kans op leververvetting ook. Zou gewoon je vaste momenten aanhouden (niet overgaan op minder eetmomenten iig) en lekker actief spelen haha. Hoevaak geef nu eten?
Mijn kat miauwt om eten als ze net haar bakje leeg heeft gegeten. En dan op zo’n manier dat je denkt dat het beestje al 3 dagen niets gegeten heeft. Denk dat het soms ook gewoon een beetje bij de kat hoort en dat je als baasje daar mee moet leren dealen haha. Een voermachine kan ook heel veel helpen tegen dat zeuren!
Wij geven 60 gr Royal Canin Sterilized. Maar zou je sowieso niet iets meer moeten geven weer inmiddels? Voor een Brits Korthaar is 6 kg volgens mij gewoon een prima gewicht, dus neem aan dat ie niet nog meer hoeft af te vallen?