Kattentopic #4

Heeft jullie kat ook van die bepaalde maniertjes/gewoontes op bepaalde plekken?

Mijn kat komt bijna nooit op schoot, maar wel als ik buiten zit? Of wanneer ik thuis komt dan gaat hij even op de gezamenlijke gang alles besnuffelen (vooral de voordeur van de buurkat) en op zijn rug liggen, en dan mag ik hem altijd oppakken om naar binnen te gaan, normaal mag ik dat nooit doen!

5 likes

M’n snoes lag er zo kapot lief bij vannacht

88 likes

Mijn nieuwe harige kind opgehaald vandaag Siem :heart_eyes_cat:

Gaat nu al heel goed. Hij is op ontdekking aan het gaan en probeerde net al mijn sushi te jatten :rofl:
Mijn andere kat Sky moet uiteraard nog erg wennen.veel blazen maar geen vechten nog of iets. Ze zoekt het ook op dus is wel nieuwsgierig ook.

55 likes

Wat een heerlijke kittenfoto :smiling_face_with_three_hearts: geniet ervan!

1 like

Heb vanmiddag weer een uurtje met Miep geknuffeld. Hij wilde ook echt niet meer van m’n borst af, zo fijn! Kan niet wachten tot hij eindelijk bij ons komt wonen.

3 likes

Haha, grappig dat het dan wel mag dat oppakken en dat is er klaar voor gaat liggen xD

Mijn kat rent altijd hard naar een bepaald mandje waar ze dan een knuffel sessie wil. Dan laat ze zich ook er hard in vallen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een probleem. De poezels doen alles netjes op de bak maar er loopt steeds urine tussen het onder en bovenstuk door precies bij die klemmen:

Het is al de jumbo variant en ik heb een poes van 2 kg en een van 4, dus geen grote beesten. Heb nu de kap er helemaal afgelaten. Zakken erin helpt overigens ook niet. Iemand hier ook al eens last van gehad en hoe heb je het toen opgelost?

Heb dit ook, niet alleen bij die hendels helaas.
De optimale oplossing heb ik niet. Het enige waarvan ik merk wat enigzins helpt is het grind op die plekken lager te hebben liggen. Dan zit ie sowieso al lager, zodat de urine netjes in de bak komt.

1 like

Zolang ze staand blijven plassen, blijf je het denk ik houden. Hopelijk helpt de kap eraf. Anders zou misschien een andere kattenbak met hogere zijkanten kunnen helpen?
Bijvoorbeeld Modkat Kattenbak Flip | zooplus

2 likes

Eten jullie katten wel alle brokjes op? Mijn katten eten alleen de hele brokjes op en kleinere stukjes laten ze liggen en gaan dan ook zit miauwen alsof ze al dagen geen eten hebben gehad terwijl de bakjes nog half vol zitten met kleine stukjes. :smiling_face_with_tear:

Mijne laat kleine stukjes ook liggen!! Snap er niks van.
Echt als ze god verhoede een klein stukje brok te pakken heeft dan spuugt ze het weer uit.

1 like

Bij mij laten ze ook kleine stukjes liggen. Maar meestal eten ze wel 90% op.

Nog even terug op m’n kattenbak probleem: kap eraf helpt niet. Heb nu dit besteld en als ze hier nog overheen zeiken dan doe ik ze weg :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: (nee doe ik niet maar dan ga ik wel huilen)

1 like

Ja hier ook, die kleine stukjes liggen in een halve cirkel om het bakje op de grond

2 likes

Ik heb deze en ik vind het echt een top ding, mijn kater plast niet staand maar deze is specifiek gemaakt voor hoogplassers

3 likes

Mijn kater laat ook altijd een laagje met kleine brokjes achter!!! Wat nergens op slaat, want hij maakt ze zelf kleiner omdat hij ze anders te groot vindt :joy: Dus hij eet wel klein gemaakte brokjes, maar op een gegeven moment niet meer en moet ik de voorraad weer aanvullen? Rare beesten zijn het ook

Mijn kat laat alleen de kleine stukjes liggen als hij ziek is. Waarschijnlijk heeft hij dan minder honger en zijn de kleine stukjes toch minder favoriet. Als mijn kat zich goed voelt, dan eet hij alles op.

Sidenote: mijn kat krijgt niet onbeperkt voer, maar in totaal 9 kleine porties per dag en die gaan dus direct op.

Pfff nou een geweldig begin van mijn maandag.
Mijn nieuwe kitten Siem besloot mij letterlijk in bed onder te pissen , dus ik stond om 5:30 mijn bed af te halen. Daarna zag ik ook nog dat hij had gepoept op mijn plaid op de bank.
Heb hem paar keer wel al op de kattenbak gezet en zag m gister ook zelf erop gaan dus snap het niet helemaal.
Enige wat ik kan bedenken is dat de korrels die ik heb niet fijn zijn want hij is grit gewend.
Of en dat hoop ik niet dat hij bang is van mijn andere kat en niet op de bak durft. Sky is namelijk nog niet blij met de nieuwe huisgenoot.

Ah dat is minder! Heb je 1 kattenbak? Ik zou toch overwegen om in ieder geval minstens twee maar eigenlijk drie bakken neer te zetten en er dan twee te vullen met grind wat hij gewend is.

2 likes

Heb je je wel ingelezen over hoe je de kitten introduceert aan de andere kat?

10 likes

Ja dit is mijn kat elke ochtend:

Ik mix de nieuwe brokjes dan met de kleine stukjes en dan wordt er wel iets van opgegeten maar lang niet alles.

13 likes