Kattentopic #4

Heb 2 kattenbakken gelijk al neergezet. Dus daar kan het niet aan liggen

3 likes

Ben al bijna 10 jaar bekend met katten, dus ja heb daar genoeg ervaring mee :wink:

1 like

Maar heb je ze direct samen gezet, ook als je er niet bent (of slaapt)? Dat wordt namelijk door veel katten niet zo goed ontvangen, waardoor ze wel eens ongelukjes kunnen hebben :wink:

4 likes

Maar zitten je katten nu al bij elkaar dan? Want dat begreep ik uit je verhaal. Ik kan me best voorstellen dat je kitten misschien nog bang is voor je andere kat en daarom 's nachts niet goed naar de bak durft als ze al samen zitten.

3 likes

Ik heb er in dit geval voor gekozen om ze samen te laten al ja, gezien het niet vechten of iets was toen ik thuis kwam met Siem.
Heb eerst rustig laten ruiken ect voordat ik Siem eruit heb gelaten en daarna goed gekeken hoe het verder ging. Maar in dit geval was dit de beste oplossing aangezien Siem sowieso nog heel klein is dus veel mauwt ect en dat vind ik zielig om dan apart in een kamer te laten.

Dit kan wel een reden zijn voor de ongelukjes, omdat dit gewoon stress kan geven/geeft bij beide katten

21 likes

Ja maarja 10 jaar ervaring hĆØ!!

12 likes

Kittens slapen ook heel veel dus het is juist fijn om dan een eigen veilige en rustige kamer te hebben.

1 like

Heb ik ergens gezegd dat ik het zo zou laten dan als ik dalijk zie dat het weer gebeurd?
Altijd makkelijk om bijdehand te doen vanaf je schermpje :wink:

2 likes

:wink::wink:

6 likes

Mja dan zou je ook zeggen dat bekend zou zijn dat ze meteen bij elkaar zetten voor stress kan zorgen en je bij een kitten beter bekend grind kan gebruiken in de kattenbak ipv wat jij gebruikt. :grimacing: Maar goed, wel kut dat je bed onder is gepist want die geur krijg je er bijna niet meer uit natuurlijk.

9 likes

Waarom moet het eerst weer gebeuren? Ze hebben duidelijk stress

Waar ze op zaten was grit klont vormend wat ik niet fijn vind ,gezien er dus ook gezegd wordt dat ze dat kunnen binnen krijgen . Daarom heb ik eerst geprobeerd wat ik heb van peewee
Ik was al van plan om zo ander grit in de ene bak te doen welke niet klont vormend is

Die stress valt volgens mij wel mee…
Hij speelt , eet goed. En spint als een gek :blush:
Dat sky nu was stress heeft is niet gek er komt sowieso een nieuw iets in huis. Maar ze komt ook kijken en is nieuwsgierig
Daarom zeg ik , ik let heus wel goed op de signalen en mocht nodig zijn neem ik daar ook de maatregelen voor

Zo vind ik het niet helemaal klinken, sorry. Spinnen kan ook een uiting van stress zijn. Maarja you do you want het zijn jouw katten. :blush:

9 likes

Grappig dat dat blijkbaar ergens ? Uit te halen valt. Want volgens mij geef ik aan dat ik zo gelijk ander grit oa ga halen omdat ik zelf nu denk dat het daar aan ligt.
En ik heb ervaring gehad met een kat die stress heeft gehad dus zie het verschil wel.

Ja alsof tien jaar een kat hebben gelijk staat aan er verstand van hebben en daarmee de juiste keuzes maken. En dan op het moment dat mensen hier doorvragen en tips geven met de beste bedoelingen alleen maar uit de hoogte doen. Bijzonder…

10 likes

Het gaat er niet om of je stress herkent, want als je die herkent ben je te laat. Je hebt maar 1 kans om het goed te doen en anders krijg je het heel moeilijk nog goed. Daar is de langzame introductie voor. Kun je nog zoveel ervaring hebben en zo goed stress herkennen, als ze stress hebben opgebouwd ben je te laat. Jij wil toch ook niet met een vreemde (enge) huisgenoot in 1 kamer slapen terwijl je net bij je moeder weg bent?

8 likes

Ze kunnen overal door het hele huis, dus ook weg van de situatie mochten ze dit willen.
Dat Sky er wel voor kiest om dichtbij te komen steeds en te kijken ,geeft voor mij voor nu in ieder geval aan dat het tijd nodig heeft.
Als zij het zo als stress zou ervaren , dan zou ze er neem ik aan ook niet voor kiezen er toch steeds bij te blijven en ā€˜ het op te zoeken ā€˜

Jawel, anders zouden katten toch nooit vechten? Toen mijn ene kat terugkwam van de dierenarts en onder narcose was geweest kwam de andere kat ook steeds ā€œkijkenā€ en het dus opzoeken, maar niet omdat ze het zo gezellig vond. Ze vond het super raar en eng hoe die andere kat er uit zag en rook en ze herkende hem niet als haar huisgenoot en wilde het in de gaten houden.

Kijk toen mijn katten laatst een beetje gek tegen elkaar deden ineens heb ik ze ook niet uit elkaar gehaald omdat ik dat zo inschatte dat het kon en niet ging escaleren. Maar ik ken deze specifieke katten al 7 jaar en ze wonen ook al 7 jaar samen (en alsnog was het misschien een risico en naĆÆef van mij). Dus ik bedoel te zeggen dat wij er niet bij zijn en de situatie niet zien. Maar wat jij beschrijft klinkt niet als een ontspannen situatie en je bent echt verder van huis als je deze introductie niet goed doet.

4 likes