Ik snap je reacties niet helemaal eigenlijk. Je plaatst hier een bericht waarin je vertelt dat je kat je nieuwe kitten je onder geplast heeft in bed en op je bank heeft gepoept. Je geeft zelf al aan dat het mogelijk aan de kattenbak korrels ligt of dat de kitten mogelijk niet op de bak zou durven i.v.m je andere kat.
Vervolgens beamen mensen dat eigenlijk, dat je kitten mogelijk bang is voor je andere kat en/of de kattenbak korrels niet fijn vind en geven ze aan dat dat mogelijk veroorzaakt kan zijn door te snel introduceren. Maar daar lijk je niet echt iets van te willen weten? Je geeft aan dat je al 10 jaar ervaring met katten hebt, nou weet ik niet of dat betekent dat je al 10 jaar een kat hebt of dat je al meermaals nieuwe katten aan elkaar geĂŻntroduceerd hebt want dat is best wel iets anders.
Mensen in dit topic zijn denk ik over het algemeen wel wat voorzichtiger/zorgvuldiger dan een heleboel katteneigenaren. Mijn ouders zetten de nieuwe kitten vroeger ook gewoon bij de katten die we al hadden en dat ging (gelukkig) altijd prima. Ik denk dat nog steeds een heleboel mensen die wel katten hebben maar er niet per se verstand van hebben dat zo doen en dat dat regelmatig gewoon prima gaat dat geloof ik best. Maar jouw kitten heeft nu al twee keer zijn behoefte op een random plek gedaan i.p.v. op de bak en dat zou mogelijk een signaal kunnen zijn dat hij zich toch niet veilig voelt dus dat het âgewoon bij elkaar zettenâ misschien toch stress heeft veroorzaakt waardoor hij dit gedrag nu vertoont. Je kan natuurlijkg gewoon zo doorgaan, maar dan heb je kans dat het probleem ook zo doorgaat. Of wie weet lost het zich uiteindelijk toch vanzelf op, you never know.
Of je zou kunnen proberen om de adviezen hier ter harte te nemen en ze weer uit elkaar te halen en langzaam aan elkaar te introduceren. Maar ik krijg eigenlijk het idee dat je liever gewoon zo doorgaat totdat het weer zichtbaar mis gaat. Ik dacht dat je het fijn zou vinden om tips te krijgen maar misschien wilde je ook alleen even spuien?