Ik lees eigenlijk niet echt mee in dit topic, maar ik heb echt even hulp nodig dus ik hoop dat deze plotselinge post ok is. Het wordt miss een lang verhaal.
Ik heb mijn kat nu 12,5 jaar (uit het asiel met 7 mnd) en eigenlijk nooit problemen gehad met haar gezondheid. Maar vanaf het moment dat ik vorig jaar in maart zwanger was is het eigenlijk af en aan gezeik (letterlijk en figuurlijk) geweest.
Vanaf dag één dat ik zwanger was begon ze buiten de bak te plassen. Uiteindelijk naar de dierenarts geweest voor een check en die zei dat het stress was. Uiteindelijk met Feliway en het weggooien van de kussens waar ze steeds op pistte is het toen grotendeels opgelost,
Sinds ik ben bevallen loopt het echter de spuigaten uit: ze pist en kotst echt overal. Elke dag ben ik plas aan het opruimen en kots aan het opdweilen. Ik word er echt knettergek van, ik ben nu al een half jaar elke dag zo bezig! Maar voor haar natuurlijk boven sneu.
Ook eet ze steeds erg weinig, en zeurt ze wel constant voor eten. Zodra ik nog maar een stap naar de keuken zet rent ze voor mn voeten daarheen en begint ze penetrant te miauwen. Ik heb 100 verschillende merken geprobeerd (ik weet eigenlijk wel dat het niet daaraan ligt) en nu met royal canin brokken (op aanraden van de dierenarts) en edgard cooper natvoer leek dat goed te gaan. Echter begint het vandaag weer opnieuw. [edit: overigens eet en drinkt ze wel, maar ze eet wel weinig. Ze is niet te mager, maar mag niet veel meer af vallen]
Omdat ze zoveel pist mag ze nu dus niet meer op kantoor, in de babykamer of onze slaapkamer en gaat ze dus superhard voor de deur miauwen. Ik weet dat dit geen oplossing is, en wil haar er het liefst gezellig bij maar het pissen is me nu echt te gortig. Ik heb wéér bij de dierenarts gecheckt 3 weken geleden, lichamelijk mankeert ze niets en zij constateerde wederom stress en raadde met zylkene aan. Maar het helpt eigenlijk niet. Ik vind de dierenarts eigenlijk ook maar weinig behulpzaam.
Ik ben ten einde raad en als ik heel eerlijk ben levert haar stress mij ook zoveel stress op. Ik vind het ook zo zielig voor haar, dat ze al zo langdurig stress heeft. Elke keer als ik denk een oplossing te hebben gaat het maar eventjes goed en begint het gezeik weer opnieuw. En ik merk ook dat ik het niet langer trek zo, ik overweeg serieus om haar naar het asiel te brengen. We wonen in een appartement, dus ze kan ook niet even naar buiten ofzo.
Als ik heel eerlijk ben wil ik dit eigenlijk helemaal niet naar het asiel brengen😢 Is er iemand die hier een tip voor heeft of evt ervaring hiermee. Ik wil er best wat geld aan uitgeven (enfin alles bij elkaar kost het al best wat).
Ze heeft een krabpaal waar ze hoog kan zitten, ze heeft voldoende speeltjes (al speel ik met de baby wel veel minder met haar), een schone bak en eten/drinken 2x per dag vers ver weg van de bak. Ik heb geprobeerd met Feliway, telizen, Zylkene, van die druppels maar ben de naam kwijt.
Hoop dat iemand een gouden tip heeft. Sorry voor de lange post.