Desperate times call for desperate measures. Mijn deur is nu van aluminiumfolie. Ze miauwt nu enkel nog zonder te krabben.
Ja ik vrees dat ik dit ook weer moet proberenā¦
Ik heb ook wel eens deet op de deur gespoten, dat vinden ze heel erg stinken. Maar niks werkt langdurig
Ene kat in de woonkamer laten en de krabbende kat mee naar de slaapkamer?
Wij hebben er ook twee, de jongste gaat altijd mee slapen, de oudste blijft in de woonkamer (anders gaan ze ruzie maken als ze buiten katten horen krijsen) en dat gaat eigenlijk prima!
Hmm ja het is wel het proberen waard! Maaarrr ik denk dat de jongste dan heel erg gaat miauwen en de oudste dan ineens wel heel graag de woonkamer in wil omdat ze wederom zit āopgeslotenā maar nu vanaf de andere kant .
Ik weet niet wat dit is, dus ga even de zoekfunctie gebruiken!
Found it! @ZusjevanJoost @Alpacamybags
Hahaha zo savage maar waarschijnlijk wel effectief dus proberen waard
Heeft een van jullie ervaring met tofu kattenbakvulling? Kom het nu heel veel tegen en ben benieuwd of iemand het al geprobeerd heeft haha.
Miep houdt van mijn slippers.
Ik zit er toch aan te denken om eens een kattengedragsdeskundige in te schakelen. De laatste dagen is het weer heel veel op elkaar springen (vooral Miep op Mientje) en dan wordt er ook geluid bij gemaakt. En de niet aanhankelijke (Mientje) wil nu juist ook erbij zijn op de slaapkamer maar dat āmagā van Miep niet. Dat vind ik zo zielig!!
Vind het gewoon moeilijk en ik benader het denk ik vanuit een veel te menselijk perspectief. Ben nu een boek van Anneleen Bru aan het lezen en wat ik daar lees herken ik deels en is eye opening oo bepaalde punten. Maar vind het ingewikkeld om te weten waar ik goed aan doe? Ik wil gewoon dat de beestjes het fijn hebben en ikzelf ook . Het is zo lastig dat ik vrijwel niks over hun verleden weetā¦
Heeft iemand hier een kat met atrose?
En zo ja is er iets van medicatie die werkt voor julie
Collega van mij behandeld op aanraden van de dierenarts zijn hond met CBD olie tegen de pijn en het lijkt echt goed te werken. Dus misschien ook wel bij een kat?
Net weer een knuffelsessie gehad met ons kitten. Hij hoorde mān stem en kwam meteen naar me toegerend om op mān schouder te klimmen. Zo leuk! Waarschijnlijk mag hij over twee weekjes met ons mee naar huis. We hebben al volop kittenspullen gehaald, we zijn echt aan het aftellen.
Sinds bijna een maandje heb ik een poes uit het asiel. Het gaat echt heel goed, ze is heel aanhankelijk etc. Alleen ze wil niet met mij spelen. Ze speelt wel zelf met een balletje, muisje met veertjes etc. Alleen zodra ik het pak dan wil ze er niets van weten. Ik ben dat niet gewend van de katten van vriendinnen en vriend etc. En misschien vindt ze het oprecht niet leuk, en dat mag natuurlijk. Maar ik zoek naar een manier om actief bezig met haar te zijn, buiten onze kroel en aai momentjes om. Heeft iemand tips voor speelgoed wat leuk is om samen te doen? Ik dacht misschien aan een laserlampje.
Zou ik niet doen.
Een grote aanrader is de cat dancer. Ook van die springveertjes en simpele muisjes zijn hier een hit.
Heb je al een hengel geprobeerd? Het is vaak een beetje zoeken. Mijn kat wordt wild van veertjes en dat is zoān succes dat ik moet oppassen dat ze ze niet op eet maar er zijn heel veel verschillende soorten.
Ja ik heb een hengel, maar ze kijkt me alleen maar arrogant aan als ik ermee speel Maar als ik hem dan neerleg, dan speelt ze er vervolgens een paar minuten later wel mee
Bij mij speelt Dave het liefst met mij samen en Dolly speelt zelf. Nu na 3,5 jaar komt ze heel soms meespelen met de cat dancer, maar dat is maar heel af en toe en op haar initiatief.
Zit dus denk ik gewoon in haar karakter.
Ik zou wel een beetje van jouw kat willen trouwens. Heerlijk als ze zichzelf kunnen vermaken ik plan echt elke dag 15-30 minuten spelen in want anders wordt ze vervelend haha
Ja de catdancer is hier ook een hit!
Deze is vooral fijn omdat he zelf niet zoveel hoeft te doen en de kat zichzelf vermaakt door er tegenaan te meppen. Dus dit zou ook wel een voor jou kat kunnen werken @Barbie
En wb het laserlampje, wij gebruiken die soms wel, maar ik zeg als ik stop altijd duidelijk āklaar!ā Incl gebaar (babygebaren werken vast ook voor kattenš) en ze gaan daarna gewoon liggen chillen ipv zoeken.
Kan er ook aan liggen hoe je met het speelgoed speelt. Mijn kat geeft niks om een hengel in de lucht. Als ik hem over de grond beweeg is er al iets meer aandacht, maar als ik dat uiteinde onder een dekentje verstop gaat ze loco. Dus ook experimenteren wat voor bewegingen je maakt of met het speeltje verstoppen, etc!