Kattentopic #4

Hmm dat vind ik echt wel meevallen, ze eten allebei best rustig en ook lang niet alles in één keer op. Maar ik zal @Hippe_kikker eens kijken idd of ik het kan vertragen. Ik vind de andere kitten sneller eten en die heeft nergens last van.

Ik zou nu juist met zo’n jonge kitten niet heel erg gaan rommelen met ander eten aanbieden. Bedoel een overgang naar andere brokken moet je al heel rustig doen en je hebt nu een kitten die blijkbaar niet lekker is.

Drinkt ie wel goed? Zou heel minimaal brokjes aanbieden, als in echt een paar hapjes om te kijken of dat binnenblijft.

Ja goeie, ik dacht ook al aan een beetje natvoer. Het is ook een schoffie dat alles probeert op te vreten wat hij ziet dus ik sluit niet uit dat hij ergens aan heeft zitten knagen dat niet goed is gevallen. Hij drinkt gelukkig wel en speelt gewoon dus hopelijk is het niks bijzonders. En de andere kitten blijkt niks heerlijker te vinden dan brokjeskots :nauseated_face: dus het is feest voor iedereen vandaag

Kon je zien of het hele brokjes waren of stukjes van het kauwen? Ik zou idd wat @Druppels en/of @Rozevarken doen.
Zat er ook haar tussen? Dan zou het ook nog kunnen komen door iets van een haarbal.

1 like

De komende uren sta ik niet meer op🥰

50 likes

Zijn jullie katten al in herfststand? Zo gezellig :heart:

38 likes

Zit hier iets giftigs tussen? Planten/bloemen herkennen is niet mijn sterkste kant :face_with_spiral_eyes:

Ridderspoor is giftig voor katten. Dit kan voor spierverlamming zorgen en daardoor ademhalings en hart problemen

Zijn die paars ket witte bloemetjes

2 likes

De paarse ridderspoor is inderdaad giftig. Gele orchidee (?) en gewone rozen niet. Pioenrozen dan weer wel. De opvulling lijkt een soort schermbloem en die zijn volgens mij ook giftig.

1 like

@Mette12 @Friemel thanks! Heb ze maar aan de buren gegeven :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja, sinds nu! Zo blij mee

19 likes

Jouw huis!!! :smiling_face_with_three_hearts: en je tv kast vooral. En bovenal je kat natuurlijk :heart:

2 likes

Het gaat weer helemaal goed met haar :smiling_face_with_three_hearts:
Duurde een paar dagen, maar inmiddels probeert ze alweer het eten van mijn bord te nakken. Super opgelucht! Nu hopen dat het nooit meer voorkomt.

19 likes

Hahaha ik lig er nu hetzelfde bij naar hetzelfde programma te kijken. Wat een show zeg.

Voor mensen die het niet (her)kennen: the secret live of mormon wives

1 like

Ik vind het echt geweldig, ben nu bij afl 5 en wil vanavond graag weer in dezelfde houding de rest afkijken!

2 likes

Samen piano spelen :joy: daarna ging ze ook bovenop de toetsen staan hahaha

21 likes

Over een week kunnen we eindelijk ons kitten ophalen. Hij is dan ruim 3 maanden. Omdat hij de kleinste van het nest is, hebben we hem langer bij z’n moeder gelaten. Hij is letterlijk de helft van z’n broertje qua formaat en gewicht. Ook mag hij als enige nog bij mama drinken. Ons huid is al weken kitten-proof. We hebben er zoveel zin in!

7 likes

Nogmaals dankjewel voor je tip, na een paar dagen die vezels ging het eigenlijk al beter! Doe nu elke dag een puntje van een theelepel door het natvoer, geen diarree meer sindsdien dus echt topspul

3 likes

Onze kat (gecastreerd) verspreid wanneer hij de kattenbak heeft bezocht kleine beetjes urine door de kamer en veegt hier vervolgens met zijn pootje(s) doorheen.

Iemand die dit kan verklaren en weet wat we hier aan kunnen doen?

Urine is al onderzocht, hier kwam niets bijzonders uit naar voren.

Ik moest deze gewoon delen, that’s all :joy:

61 likes