Kattentopic #4

Ooo lieverd ik heb absoluut geen advies maar veel liefs en knuffels :pleading_face::smiling_face_with_three_hearts::heart: wat schrikken zeg

Pfff de gedragdsdeskundige komt woensdag. Heb allerlei vragenlijsten ingevuld, filmpjes gemaakt.

Krijg gewoon heel sterk het gevoel dat Miep liever alleen zou zijn en prima zonder Mientje kan. Het is negeren of wegjagen… Van Mientje weet ik niet hoe leuk ze het alleen zou vinden (die zoekt wel positieve toenadering richting Miep maar onbeantwoord). Wat als de conclusie is dat ze beter niet bij elkaar kunnen wonen?!

Ik denk niet dat ik bij volgende beestjes ooit nog een ‘stelletje’ adopteer :frowning:. Dan toch maar een eenzaam en wat ouder sukkeltje zoals Dolly was. Verdrietig en stressvol dit…

1 like

Wat lastig! Ik heb ook ooit een gedragsdeskundige gehad en die had ook op haar vragenlijst of ik er voor open stond 1 van de 2 weg te doen als dat de conclusie bleek. Doet echt pijn om dan ook op ja te drukken als dat beter is.
Hopelijk is er met haar hulp nog veel mogelijk! Veel succes en sterkte

2 likes

Hè wat schrikken dat zoiets dan opeens aan de hand is! Hier geen ervaring met een kat, wel met een kleine hond. Die begon dan helemaal naar een kant te trekken en rond te draaien of tollen. Keek je dan ook mega angstig aan maar tegelijkertijd ook alsof hij er niet helemaal was. Was ook echt niet lekker ervan inderdaad, inclusief spugen en daarna ook echt even geen eetlust en vooral heel veel slapen. Liet in zo’n aanval ook alles lopen. Echt een heel vervelend en eng gezicht.

In zijn geval was het advies na die eerste aanval hetzelfde, er is ook niet echt iets aan te doen. Hondje in kwestie was al wat ouder en kreeg toen een stuk later wel weer een aanval. Toen heeft hij B12 injecties gehad omdat dat mogelijk zou kunnen helpen. Ik denk dat hij toen in twee jaar tijd een aantal aanvallen heeft gehad die op een hand te tellen zijn geweest, maar het is elke keer heel vervelend om te zien. Je zag hem echt verkrampen en dan moest je hem echt vasthouden omdat hij anders gewoon helemaal krom trok en rondjes bleef draaien. Uiteindelijk is hij aan ouderdom gestorven. Niet helemaal een geruststelling als in dat ik niet kan zeggen: dit was inderdaad eenmalig, maar hopelijk wel als in dat het niet heel regelmatig gebeurde en hij nog een hele tijd (ondanks dat hij echt al hoogbejaard was) nog een tijd heeft geleefd.

1 like

Dankjewel! Ja en vooral dan: wie van de twee?! Moet er nu nog even niet aan denken :sob:

Ja, echt een vreselijke en onmogelijke keus :cry: Nog even inderdaad niet mee bezig zijn! Wie weet en hopelijk kan het opgelost worden met een herintroductie oid.

1 like

Heeft iemand tips voor makkelijk verkrijgbaar licht verteerbaar voer voor kittens? Een van onze kittens van ongeveer 6 maanden kotst sinds gisteren zijn brokjes nagenoeg onverteerd uit. Als dit aanhoudt gaan we natuurlijk naar de dierenarts maar ik zou hem vandaag vast graag iets geven wat wat zachter op zijn maag is. Vlees kopen en koken vind ik ook prima! Maar dat is misschien weer veel eiwitten voor zo’n kleintje? Ik zie online wel voer voor gevoelige magen maar dat is weer niet voor kittens. Ik zoek liever iets wat ik gewoon in de grote dierenwinkel kan kopen ipv bestellen want dat duurt weer zo lang en ik vind hem zielig :pleading_face:

Zou het kunnen zijn dat de kitten te snel eet?
Dit is een reden die vaker voorkomt en makkelijk te veranderen is

2 likes

@grace je zou kunnen proberen wat grotere steentjes in het voerbakje te doen zodat ie daar omheen moet eten (je creëert zo zelf een slowfeed bakje)
Verder moet ik denken aan een stukje kip koken?

2 likes

Hmm dat vind ik echt wel meevallen, ze eten allebei best rustig en ook lang niet alles in één keer op. Maar ik zal @Hippe_kikker eens kijken idd of ik het kan vertragen. Ik vind de andere kitten sneller eten en die heeft nergens last van.

Ik zou nu juist met zo’n jonge kitten niet heel erg gaan rommelen met ander eten aanbieden. Bedoel een overgang naar andere brokken moet je al heel rustig doen en je hebt nu een kitten die blijkbaar niet lekker is.

Drinkt ie wel goed? Zou heel minimaal brokjes aanbieden, als in echt een paar hapjes om te kijken of dat binnenblijft.

Ik heb bij onze kittens wel eens gewoon water bij de bestaande brokjes gedaan, zodat de brokjes wat papperig werden.

1 like

Ja goeie, ik dacht ook al aan een beetje natvoer. Het is ook een schoffie dat alles probeert op te vreten wat hij ziet dus ik sluit niet uit dat hij ergens aan heeft zitten knagen dat niet goed is gevallen. Hij drinkt gelukkig wel en speelt gewoon dus hopelijk is het niks bijzonders. En de andere kitten blijkt niks heerlijker te vinden dan brokjeskots :nauseated_face: dus het is feest voor iedereen vandaag

Kon je zien of het hele brokjes waren of stukjes van het kauwen? Ik zou idd wat @Druppels en/of @Rozevarken doen.
Zat er ook haar tussen? Dan zou het ook nog kunnen komen door iets van een haarbal.

1 like

De komende uren sta ik niet meer op🥰

50 likes

Zijn jullie katten al in herfststand? Zo gezellig :heart:

38 likes

Zit hier iets giftigs tussen? Planten/bloemen herkennen is niet mijn sterkste kant :face_with_spiral_eyes:

Ridderspoor is giftig voor katten. Dit kan voor spierverlamming zorgen en daardoor ademhalings en hart problemen

Zijn die paars ket witte bloemetjes

2 likes

De paarse ridderspoor is inderdaad giftig. Gele orchidee (?) en gewone rozen niet. Pioenrozen dan weer wel. De opvulling lijkt een soort schermbloem en die zijn volgens mij ook giftig.

1 like

@Mette12 @Friemel thanks! Heb ze maar aan de buren gegeven :smiling_face_with_tear:

1 like