Kattentopic #4

Ik lees net je berichtje dat ze daar weer heeft geplast, echt balen. Ben je al langs de dierenarts geweest? Misschien heeft ze door stress oid toch een soort blaasontsteking of iets in die richting? Katten zijn over het algemeen juist heel schoon en zouden volgens mij echt niet zomaar plassen op een van hun favoriete plekjes in huis. Misschien toch even langsgaan voor alle zekerheid? Hoe dan ook heel vervelend, sterkte!

1 like

Mijn kat begon laatst opeens op rare plekken te plassen, ook in mijn bed. Ben met hem naar de dierenarts gedaan omdat hij dat nog nooit had gedaan en hij blijkt blaasgruis te hebben. Misschien even laten checken bij de dierenarts?

En @MissMarple Ja jullie hebben gelijk! Ik ga maandag even bellen.

2 likes

Ik ben een beetje in dubio. Mijn kat is nu vrij dun, omdat hij zijn eten steeds minder eet. Zou het kunnen omdat hij het vies vind of moet ik me zorgen gaan maken? Ik voer hem zo nu en dan een blikje natvoer, dat eet hij wel. Als ik het google zie ik gelijk enge dingen. :frowning:

1 like

Heb je z’n gebit gecheckt? Zou sowieso wel een afspraak met dierenarts maken, zeker als hij aanzienlijk is afgevallen.

2 likes

Ik hou echt van katjes :heart: eigenwijze pluizenbollen

2 likes

Ik zou inderdaad ook naar de dierenarts gaan ter controle en in de tussentijd dan meer natvoer blijven voeren. Mijn kat leeft ook voornamelijk op natvoer en vindt ze véél lekkerder dan brokjes.

1 like

Rent jullie kat ook altijd de kattenbak uit als hij/zij klaar is?

Die van mij vliegt heel vaak die bak uit, rent dan keihard naar boven om daar een rondje te rennen en komt dan weer naar beneden :sweat_smile:

11 likes

Haha, de mijne doet dat ook. En vooraf gaat ze altijd heel luid en zielig miauwen, alsof ze iedereen in huis moet laten weten hoe vast haar drol zit ofzo. :sweat_smile:

8 likes

Heeft er iemand tips om andere katten uit de tuin te houden?
Wij hebben een wat oudere kater die altijd buiten komt, maar er zijn sinds kort 2 nieuwere jongere katten in de wijk die altijd rond onze tuinen zitten, maar de laatste tijd komen ze ook echt de tuin in. Mijn kat gaat dan altijd vechten om ze weg te houden
Maar vannochtend zat de andere kat zelfs binnen in de tuinkamer wat ik wel erg ver vind gaan vooral omdat mijn eigen kat dit niet fijn vind en overal tegen aan gaat sproeien

Drinkt hij ook veel? Mijn kat begon ook slechter te eten en veel te drinken. Hij bleek toen diabetes te hebben. Een afspraak bij de dierenarts kan in elk geval geen kwaad :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik zou ze wegjagen met water, doeiiiiiii

Ik heb dus ergens gelezen dat poepen voor een kat een soort euforisch gevoel kan geven, dat komt omdat de vagus zenuw vanuit de hersenen door het lichaam loopt inclusief het spijsverteringskanaal. Dat kan een soort ‘high’ voor katten geven en daardoor ontstaan de poopie zoomies haha

13 likes

Ja dit zou ik ook doen @Mette12. Niet schadelijk voor de kat, maar wel zeer doeltreffend

1 like

Wat heerlijk om met deze regen een kat te hebben die lekker bij je komt liggen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

De mijne lagen vandaag wel heeeeuuuulll lief te slapen:

Links is echt zoon van de duivel ofzo man man man wat een werk heb ik aan dit beest. Hij is nu bijna 6 maanden en zijn hormonen komen op gang ofzo, dus hij probeert de witte poes te dekken(? springt bovenop haar en fixeert haar vervolgens door in haar nekvel te bijten) en dat vindt ze NIET leuk, waardoor ik dagelijks halve gevechten heb hier. Daarnaast heeft 'ie deze week ook meer dan 10 kerstballen vernield, dus ik heb de ballen uit de kerstboom gehaald. Eind van de maand mogen zijn ballen eraf, can’t wait :clown_face:

41 likes

Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn rode kater van 7 is erg dominant, is gecastreerd en

hij doet dit ook vaak bij mijn andere kat, hij bijt ook weleens de strot dicht :smiling_face_with_tear:

2 likes

Volgens mij heeft het ook met instinct te maken. Katten zijn van nature heel waakzaam en ze rennen gauw weg na het doen van een boodschap omdat de geur roofdieren en vijanden aan trekt.

6 likes

@MeGusta positief bericht: mijn ene kater deed dit bij zijn broer en dat is na castratie helemaal gestopt gelukkig. Werd niet zo blij van die toneelstukjes in de woonkamer :joy:

2 likes

@mikselke @LastYoungRenegade dank voor jullie reacties! Ik ben hem aan het bijvoeren en heb een afspraak ingepland bij de dierenarts. :heart:

3 likes