Kattentopic #4

Samen met Mientje op het balkon :smiling_face_with_three_hearts:. Laatste mooie dag als ik naar de voorspellingen kijk :pleading_face:

23 likes

Ik verkoop mijn kattenmandplankjes. Ik heb er drie, haren zijn er niet goed uit na het wassen maar volgens mij kan iedereen mandje erop. Het zijn er drie.

IMG_7132

1 like

Dit is mijn Ragna, 13 jaar geleden toen we haar hebben opgehaald van het asiel.

En dit is ze nu :sweat_smile:

27 likes

Mijn kat was zo erg in chillmodus deze week:

Love it :smiling_face_with_three_hearts:

46 likes

Omg hij is thuis!!! Net ineens om 5:30 hoorde we onze andere kat grommen omdat ze hem misschien niet helemaal meer herkende.

Omg ik ben zo opgelucht en snap er NIETS van! Gisterenavond nog wel een ronde geflyerd en posters opgehangen dus misschien zat hij ergens opgesloten en is hij na zo’n flyer bevrijd, maar kan ook toeval geweest zijn natuurlijk. Hij lijkt wel verzwakt, loopt heel traag en had honger en dorst. Ligt nu in een holletje.

Ooh man mn lieve katje :sob::heart:

Edit: hmmm hij loopt ook moeilijk en z’n voetkussentjes zien er niet super goed uit. Straks maar even de dierenarts bellen.

72 likes

Wat fijn!!!

Ik kom echt nergens toe sinds we Miep hebben. Hij wil alleen maar op schoot.

35 likes

Oké nog even een kleine update om het van mij af te schrijven. Ik had al gezien dat de kussentjes van z’n pootjes kapot waren maar net bij de dierenarts zagen we pas hoe erg het was. Hij heeft z’n poten waarschijnlijk echt hélemaal kapot gekrabd, ook geen nagels meer over. Ik kon wel janken bij de dierenarts, zo zielig. Bijna zeker dat hij dus opgesloten heeft gezeten. Hij heeft ook 40 graden koorts omdat z’n voeten dus ontstoken zijn. Oh man de arme lieverd. Maar hij heeft nu een antibiotica en pijnstilling injectie gehad dus hopelijk knapt hij snel een beetje op, over drie dagen weer een antibiotica injectie en ik heb pijnstilling meegekregen.

21 likes

Oh dat is echt zo ontzettend sneu. Vertroetel hem maar even goed.

2 likes

ja hopelijk voelt hij zich snel goed genoeg om te eten dan krijgt hij lekker natvoer van mij :smiley: en knuffels!!

5 likes

Ach wat sneu. Goed dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan en nu idd lekker vertroetelen🤗

1 like

Ik zou proberen aan haar te ruiken, als dat lukt? Ruiken hoe sterk je het ruikt? Als het mee valt, gewoon goed in de gaten houden inderdaad.

En bij twijfel altijd bellen, dan kost het nog niks en meestal geven ze wel goed telefonisch advies.

1 like

Hopelijk komt het goed met hem! Heeft de DA gecheckt of hij niet misschien is aangereden? Mijn kat is wel eens aangereden en ik hoorde toen van de DA dat zij dat kon zien aan zijn pootjes. Dan zetten ze zich schrap en zo gaan dan ook hun hele pootjes en nagels stuk.

3 likes

Ohhhh nee wat vreselijk zielig. Veel liefs en sterkte :heart:

1 like

Ach, arm beestje! Hopelijk voelt hij zich snel beter.

2 likes

Ik zou alleen bellen als je kat bijvoorbeeld gaat overgeven. Katten vinden pepermunt echt heel vies ruiken dus het lijkt me sterk dat ze ervan gedronken heeft.

Als ik mijn katten wil kussen als ik mijn tanden aan het poetsen ben dan knijpen ze hun ogen dicht en rennen ze weg voor die pepermunt geur :sweat_smile:

3 likes

:sob:

Ze heeft dat niet als mogelijkheid genoemd maar ze heeft wel z’n lijf gewoon gevoeld en z’n hart en longen gebit en ogen etc gecheckt en dat was allemaal gewoon oké

Hij is echt zooo zielig. Eind vorig jaar was z’n hele gebit ontstoken en toen was hij ook zielig, maar toen was hij met antibiotica en pijnstilling na een paar uur eigenlijk weer de oude qua gedrag. Maar nu blijft hij er zo zielig en niet als zichzelf uitzien, lopen doet zichtbaar pijn en hij lijkt echt heel moe en ja gewoon koortsig/ziek. Ik heb nog nooit zo’n zielig katje gezien. Maar goed, het gaat wel ook beter hoor dus hij komt er wel.

3 likes

Zou gisteren de uitslag van het bloedonderzoek krijgen van mijn nier-patient kat. Hele dag gewacht maar niet gebeld. Kan omdat de uitslagen pas laat binnen kwamen maar er komt echt niks uit mijn handen deze dagen. Als waarden nu verslechtert zijn is het waarschijnlijk echt klaar. (Cysten op de nieren en hij houdt het al sinds maart goed vol ondanks de ‘slechte’ waarden.)
Plus ik heb het idee dat hij heel slecht reageert op de nieuwe antibiotica die hij heeft gekregen voor mogelijke urineweg infectie. Bij versie van de dierenarts knapte hij duidelijk op en bij deze (zwaardere en ander merk) van dieren-ziekenhuis lijkt hij zo veel meer sloom en niet lekker.

Uitslag: waarden zijn gestegen. Dus nu is de vraag of het door een ontsteking komt of dat hij richting het einde gaat.

2 likes

De dierenarts gaat uitzoeken of Miep dwerggroei heeft, aangezien z’n pootjes een stuk korter zijn dan gemiddeld en zijn kopje ook ondermaats is. De rest van het nest was wel normaal van maat, dus misschien zit er een afwijking in z’n DNA.

1 like

Heeft dat verder invloed op de gezondheid van Miep of is het gewoon dat ze dan echt klein blijft?

1 like