och wat ontzettend diep triest, knuffel voor jou en je hemel katje.
Helemaal eens hiermee!
Dat is iets waar ik nu al tegen opzien, wanneer komt het moment dat de beslissing komt dat het niet meer gaat. Voor mijn kat is het nog niet zover en niemand weet hoe snel het komt. En dat is een hele zware verantwoordelijkheid maar je maakt de keuze wel uit liefde voor je huisdier.
Holy fuck, wat een ongelooflijke teringlijers! Die hem eraf geduwd heeft, maar ook de rest die dat zomaar heeft laten gebeuren en hem daarna dan waarschijnlijk ook geholpen heeft met begraven. Zeker aangifte doen tegen deze vieze hufters ![]()
Gadverdamme wat ziekelijk. Ik zou ook aangifte doen. Wat intens zielig dit voor je kat😭 Snap echt niet dat mensen zo kunnen zijn.
I know maar ik begin er nu zo hard over te twijfelen. En ik ben de enige die hierover kan beslissen, het voelt echt zwaar. Ik heb 5 katten gehad in mijn leven en dit is de eerste (godzijdank) waar ik zo’n keuze voor moet maken.
Wat erg!! Ik zou hier ook zeker werk van maken doe ff normaal zeg ![]()
Hopelijk kan de dierenarts je daarom ook ondersteunen. En ik las op een site over katten met met nierziekten over het maken van die beslissing:
By not acting, I would not be prolonging their lives, I would be prolonging their deaths.
Maar wat je ook besluit, je doet echt het beste voor je kat.
Klein leed; maar ik moet zo naar de dierenarts met mijn poes omdat ze bij de vaccinatie ontdekt hebben dat ze wsl gingivitis stomatitis complex heeft
ik lees alleen maar enge berichten over alle tandjes verwijderen en ik ben bang. Gelukkig heeft zij niets door en is haar reismandje nu 1 grote speelplek. Vandaag gaan ze denk ik niets doen, alleen praten. Ben erg benieuwd. Jullie ervaring hiermee?
Mijn ex had een kat zonder tanden door dit, en dat was echt een hartstikke blij diertje dat ook gewoon brokken kon eten. Blijkbaar verhard dat tandvlees voldoende om gewoon brokken te eten. Hij had er zelf echt minder dan geen last van dus hoe rot het ook is als de boel er uit moet betekent dat waarschijnlijk voor je kat dat ze zich alleen maar beter gaat voelen.
Ik weet niet of mijn kat dit complex heeft/had maar vorig jaar (hij toen 6 jaar oud) zijn bijna al z’n tanden verwijderd omdat z’n tandvlees inderdaad ontstoken was en de meeste van z’n tanden eigenlijk rot. Ik vond het echt afgrijselijk zielig, dat hij blijkbaar al lang last had van z’n gebit zonder dat ik het doorhad en dat z’n tanden dus getrokken werden. Maar het gaat hem echt prima af zonder tanden. Hij eet inderdaad gewoon brokken etc en ik heb het idee dat hij er helemaal geen last van heeft.
Een van mijn katten heeft ook al jaren geen tanden meer en daar is hij heel erg van opgeknapt! Ik heb hem heel lang dagelijks gepoetst maar dat kon zijn tanden niet redden. Hij is daarna zoveel vrolijker geworden
Er zijn online quality of life assessments te vinden, via een puntensysteem bijvoorbeeld, misschien kunnen die je helpen als je erg twijfelt?
Wat een leed allemaal! Heb mijn kat extra geknuffeld na het lezen van die berichten hierboven ![]()
Hierbij een mood-improver in de vorm van mijn kat incl. een snoezige pantysok-hoofddeksel.
Thanks voor de reacties. Fijn om te horen dat jullie katten er zelf geen last van leken te hebben! Ik denk dat ik het zelf ook erger zou vinden dan zij als de tandjes eruit moeten haha. Dierenarts zei ook dat de kaakbotten zo sterk zijn dat ze gewoon nog brokjes kunnen eten.
Voor nu gaan we eerst uitzoeken of het door een voedselallergie komt. Nu royal canin anallergy en ik moet elke dag gel op haar kiezen smeren en pijnstiller in een spuitje in haar bekkie. De rekening was even slikken maar hogelijk knapt ze op en is het hiermee onder controle te krijgen. Dan zouden de tandjes kunnen blijven zitten!
Over 2 maanden terug…
Classic…. Vanochtend een nieuw ligmatje voor haar gekocht bij de Action maar mijn sporthanddoek ligt lekkerder. Geen idee waarom ik nog steeds dingen speciaal voor katten koop ![]()
De zon scheen precies mooi naar binnen en mijn kat lag op bed, dus ik wilde een mooie foto van hem maken. Hij was steeds afgeleid door de zonnestralen op de muren…
Airplane ears
En uiteindelijk keek hij wel heeeeeeel schattig
Hij lijkt trouwens nog steeds op een kitten hahaha, is nu ruim 1 jaar. Lang lichaam, klein koppie
Kat van mijn schoonzus had bijna geen tanden meer en had daar net als andere voorbeelden hierboven echt geen last van, tandvlees was idd gewoon verhard waardoor het de functie van de tanden grotendeels overnam.