Ik weet niet of mijn kat dit complex heeft/had maar vorig jaar (hij toen 6 jaar oud) zijn bijna al z’n tanden verwijderd omdat z’n tandvlees inderdaad ontstoken was en de meeste van z’n tanden eigenlijk rot. Ik vond het echt afgrijselijk zielig, dat hij blijkbaar al lang last had van z’n gebit zonder dat ik het doorhad en dat z’n tanden dus getrokken werden. Maar het gaat hem echt prima af zonder tanden. Hij eet inderdaad gewoon brokken etc en ik heb het idee dat hij er helemaal geen last van heeft.
Een van mijn katten heeft ook al jaren geen tanden meer en daar is hij heel erg van opgeknapt! Ik heb hem heel lang dagelijks gepoetst maar dat kon zijn tanden niet redden. Hij is daarna zoveel vrolijker geworden
Er zijn online quality of life assessments te vinden, via een puntensysteem bijvoorbeeld, misschien kunnen die je helpen als je erg twijfelt?
Wat een leed allemaal! Heb mijn kat extra geknuffeld na het lezen van die berichten hierboven
Hierbij een mood-improver in de vorm van mijn kat incl. een snoezige pantysok-hoofddeksel.
Thanks voor de reacties. Fijn om te horen dat jullie katten er zelf geen last van leken te hebben! Ik denk dat ik het zelf ook erger zou vinden dan zij als de tandjes eruit moeten haha. Dierenarts zei ook dat de kaakbotten zo sterk zijn dat ze gewoon nog brokjes kunnen eten.
Voor nu gaan we eerst uitzoeken of het door een voedselallergie komt. Nu royal canin anallergy en ik moet elke dag gel op haar kiezen smeren en pijnstiller in een spuitje in haar bekkie. De rekening was even slikken maar hogelijk knapt ze op en is het hiermee onder controle te krijgen. Dan zouden de tandjes kunnen blijven zitten!
Over 2 maanden terug…
Classic…. Vanochtend een nieuw ligmatje voor haar gekocht bij de Action maar mijn sporthanddoek ligt lekkerder. Geen idee waarom ik nog steeds dingen speciaal voor katten koop
De zon scheen precies mooi naar binnen en mijn kat lag op bed, dus ik wilde een mooie foto van hem maken. Hij was steeds afgeleid door de zonnestralen op de muren…
Airplane ears

En uiteindelijk keek hij wel heeeeeeel schattig
Hij lijkt trouwens nog steeds op een kitten hahaha, is nu ruim 1 jaar. Lang lichaam, klein koppie
Kat van mijn schoonzus had bijna geen tanden meer en had daar net als andere voorbeelden hierboven echt geen last van, tandvlees was idd gewoon verhard waardoor het de functie van de tanden grotendeels overnam.
Herkenbaar!
Die voorste op de foto hierboven is al 9 jaar en heeft ook een kort ‘kitterig’ lijfje.
Love it
Hoe is het nu met je kat?
Hij is nog steeds heel zielig! Hij lijkt wel iets minder “ziek”, maar z’n pootjes helen maar matig/heel langzaam… Dus hij loopt moeilijk. Ik moet vandaag na 13:00 de dierenarts weer bellen voor overleg.
Na een week waarin Miep toch wel heel spannend, onvoorspelbaar en een beetje eng was, is m’n dochter aan hem gewend. Ze zit op dit moment relaxed met Miep op schoot op de bank.
Z’n poten herstellen echt matig helaas. Vandaag weer helemaal schoongemaakt bij de dierenarts, donderdag weer terug. Zo zielig.
M’n katten slapen/komen al zo lang als ze bij mij zijn (7 jaar) het grootste deel van de nacht in bed en dat is super gezellig vind ik, maar om eerlijk te zijn heb ik ook al jaren slapeloze nachten er van😂 een van de twee in het bijzonder kwam mij zoooo vaak wakker maken meermaals midden in de nacht omdat ze onder de deken wilde of gewoon aandacht etc etc etc
Anderhalve maand geleden ofzo dacht ik erover om ze toch maar buiten de slaapkamer te houden ‘s nachts… maar sindsdien ligt die kleine terrorist gewoon de hele nacht, vanaf dat ik ga slapen tot ik wakker word, muisstil en poeslief op m’n kussen? Zooo schattig en gezellig.
Die ander (die nu zielig is) lag sowieso meestal wel stil en die lag soms gewoon in de weg maar die is naar m’n partners helft van het bed verplaatst. Kan nu eindelijk doorslapen en het is nog steeds gezellig
Zo herkenbaar, mijn katten slapen al 16 jaar bij mij op de slaapkamer en ze zorgen echt voor slapenloze nachten. Vorige week was ik op vakantie heb sinds tijden weer nachten doorgeslapen.
Maar ik vind het nu te gezellig met mijn katten en kan ze ook niet buitensluiten op dit moment, ze zijn al zo oud en wil het gevecht niet aan gaan.
Met eventuele volgende katten wil ik weer opnieuw beginnen.
Ik slaap juist altijd minder goed als mijn kat niet bij me ligt Maar zij ligt ook altijd tegen mijn onderbenen aan of op mijn benen als ik op mijn rug ligt. Soort mini-verzwaringsdekentje.
Update; ze is nog bij ons. Haar plekken zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Heb met de arts overlegd en ze gaf aan dat als de poes erg verzwakt zou zijn ze mee zou gaan in het besluit maar ze vond haar zelf nog erg goed en kwam op haar niet over als een kat met klachten. Het blijft natuurlijk wel sluimeren maar naar alle waarschijnlijkheid waren deze plekjes korstjes van een vecht wond oid. Geen plaveiselcarcinoom in elk geval want anders zou het er nog zitten, zei de dierenarts.
Wow wat fijn dat dit is geconstateerd!