Kattentopic #4

Als basisvoer voor je kat? Volgens mij is dat inderdaad niet gezond voor je kat. Vergelijk het met zelf elke dag Mac of snackbar eten.

Ik heb laatst weer eens een zoektocht naar brokken gedaan die semi betaalbaar zijn en zo min mogelijk koolhydraten bevatten. Was verdomme nog lastig :smiling_face_with_tear:. Uiteindelijk in Duitsland wel wat gevonden met maar ongeveer 20% KH.

3 likes

Welk merk heb je nu dan?

2 likes

Real nature en dan wilderness voer in smaak kip met vis. Per smaak verschilt de hoeveelheid KH nog best namelijk! Kun je in NL bij de maxi zoo krijgen denk ik (ik koop het nu bij Fressnapf in Duitsland)

Op huiskatteninfo.nl kun je zelf zoeken en filteren op hoeveelheid KH in zo’n tabel.

2 likes

@Willem @mikselke dat wist ik niet. Ik geef mijn katten ook “gewoon” Felix voer, al jaren.

Ik ook. Heb ook de betere merken geprobeerd, maar dat weigeren ze te eten :sweat_smile:

Ik heb dat ooit eens gedaan, toen ik voor het eerst m’n kat kreeg en dat wilde ze niet eten. Daarnaast is het ook echt wel duur dus ik vind het wel prima!

Applaws brokken zijn ook goed. Nu in de aanbieding bij Amazon, 30 euro voor 7,5 kg

Feline’s finest is ook koolhydraatarm en via zooplus te krijgen. @Spaarlamp

Vind het zelf persoonlijk fijn dat ik het voer in de winkel kan vinden mocht het eens nodig zijn.

1 like

Samen TV kijken met Miepie

12 likes

Ik heb een automatische voerbak gekocht voor m’n katten maar ze zijn er bang voor (geluid van de vallende brokjes) :joy: Iemand tips of is dit gewoon een kwestie van wennen? Ze zijn 10 en 11 jaar trouwens en hebben altijd uit “standaard” voerbakjes gegeten.

Misschien iets van stof oid op de bodem leggen
Klettert net iets minder

Hoe lang heb je m? Ik zou ze er gewoon aan laten wennen hoor, stof lijkt me niet zo hygiënisch en ik denk dat 99% van de tijd ze snel genoeg gaan leren dat dat geluid eten betekent en het wel los loopt

4 likes

Emma is vandaag zes geworden :heart::tada:

42 likes

Anders zou je er ook een siliconen matje in kunnen leggen (evt op maat snijden of knippen), dat dempt het ook als wennen niet lukt.
Welke heb je trouwens gekocht? 1 automaat die 2 katten voert of 2 aparte voerautomaten?

Mijn kat wil graag wandelen maar hij mag niet in z’n eentje. Hij had een gewoon goedkoop tuigje waar hij niet meer in past. Wat zijn echt goede tuigjes voor een grote kat? Ik denk dat ik aan een honden tuigje moet, maar er zijn hier vast wel meer mensen met grote katten en goede tips!

Voor grote katten kan een hondentuigje inderdaad een goede optie zijn, vooral omdat ze vaak steviger en beter verstelbaar zijn dan standaard kattentuigjes. Meet de borstomvang van je kat net achter de voorpoten en de nekomtrek. Dit helpt om de juiste maat te kiezen. Veel hondentuigjes hebben maatopties die gebaseerd zijn op deze metingen

1 like

Ik me de afgelopen dagen maar afvragen waarom de klep van de prullenbak op de meest random momenten open staat, zie ik net Miep vanuit de vensterbank, via de prullenbak, op de grond springen. (We hebben zo’n bak waarvan je het deksel in moet drukken om hem open te doen.)

4 likes

Heeft iemand een tip voor mij? Ik moet Dolly om de 3 weken een injectie met immuuntherapje geven. De 1e 5 keer ging dit goed, ik gaf 't als ze aan het eten was en ging prima.
Gisteren probeerde ik het weer, alleen was de vloeistof denk ik erg koud en prikte ik verkeerd (ze begon te piepen) dus ze rende weg. Vandaag dus weer geprobeerd, ik heb een kwart van wat ik moet toedienen erin gekregen, daarna rende ze weg.
Als ze eet en ik kom dichtbij, rent ze weg. Heeft iemand een ander idee hoe ik haar kan afleiden? Ik woon alleen dus er is niemand die haar kan vasthouden oid.

Oei, lastig!
Misschien iets geven qua eten wat ze heel lekker vindt?

1 like

Misschien voeren uit de hand? Desnoods met iets lekkers en dan met aaien om weer een beetje die angst te krijgen en dat ze eten waar jij bij bent iets leuks wordt?
En dat ook tussen de prikken door doen?

1 like