Kattentopic #4

Hahaha, niet heel handig zo’n veelvraat, maar wel schattig :smile:

2 likes

Miep ligt met z’n lijf op m’n man, maar z’n voorpootjes en kopje liggen op m’n dochter die er pal naast zit. Zo schattig.

6 likes

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Was het onderzoek naar dwerggroei al klaar?

1 like

We hebben met de dierenarts de opties tot onderzoek doorgenomen: röntgenfoto’s van z’n gewrichten laten nemen en bloedonderzoek naar z’n schildklier. Ons is duidelijk gemaakt dat de uitkomst ervan niets veranderd aan de situatie van het beestje. We hebben dan ook besloten geen verder onderzoek te laten doen zolang we niet het idee hebben dat Miep ergens last van heeft. Het is een gezond, levendig katje dat zich, op z’n maat na, helemaal goed ontwikkelt. Hij is alleen kleiner dan gemiddeld.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een harnas? Het liefst eentje waar het hoofdje niet doorheen hoeft.

M’n katten gingen gisteren voor knippie knappie dag balzakkie, maar bij eentje was er 1 bal niet ingedaald dus die moest helemaal uit de buikholte worden gevist. Met als gevolg 3 flinke littekens, medicijnen geven, kap om, over 10 dagen hechtingen verwijderen. Arm ding, vooral die kap is een drama dus ik doe m zo min mogelijk om als ik in de buurt ben.
En ook arme portemonnee want ipv 160 euro werd het nu bijna 400 euro :joy:
Inmiddels 7 maanden oud en 5 kilo zwaar, ik ben heellll benieuwd hoe groot ze uiteindelijk worden

Ze zijn gelukkig nog steeds de klittenbandjes die ze altijd zijn:
Ene zielepoot:

En dit is de grotere zielepoot:

23 likes

Hehe
Hier was het destijds “Schnipp schnapp, Eier ab”

3 likes

Kat als je de hele avond languit je boek wilt lezen en/of series wilt kijken:
“Hoe durft je middenrif omhoog en omlaag te gaan bij het ademen, en bovendien, je bent een centimeter verschoven dus dit is mijn signaal om op te staan”

Kat als je binnen 12 minuten je pizza uit de oven moet halen:
“Jouw aanstalten om op te staan heb ik geen enkele boodschap aan, je kunt porren in mijn zij wat je wilt, jouw schoot is mijn huis en ik woon hier voor altijd en eeuwig”

20 likes

Hier is het volgende maand “hakkie takkie weg is zakkie”.

3 likes

Wat een mooierds! En wat zijn ze al zwaar. Zijn het Maine Coons?

Ik vond de castratie van mijn katertje ook zo sneu, alsof je zijn mannelijkheid van hem ontneemt :joy: vond die fluffy balletjes ook wel schattig eigenlijk haha

1 like

Jaa klopt, maine coons, dus het is ook geen verrassing dat ze groot worden hahaha. Maar ze willen continu op me zitten dus dat wordt wel een uitdaging als ze straks rond de 10 kilo worden.

Ja beetje mannelijkheid ontnemen voelt het wel, zonder consent ook nog :grimacing: sorry guys maar ik wil geen gesproei

Mijn kat plast ineens weer veel in huis. Dit zijn echt periodes lijkt het, zwaar frustrerend. Ik weet niet goed waar het door komt. Net kwam ik thuis en had hij óp het aanrecht geplast, over mijn truffelkruidnoten heen :sob:

Ze moest in haar reismandje…. :expressionless:

33 likes

Ik heb geen kat maar hoe is ze daar gekomen? Kunnen ze zo hoog springen? :joy:

2 likes

Absoluut! Mijn kat springt van de grond in een keer op de schutting (2m).

1 like

Haha netjes! Ging ze haar reismandje nog in?

Ik ben @Tumtum niet, maar ik hoop het haha

Oeps zat even niet op te letten hehe

1 like

Haha yep ze springt daar op. Wat ze overigens bijna nooit doet. Nu zag ze het reismandje en sprintte binnen een paar seconde vanaf de andere kant van de kamer naar dit plekje :joy: Slim ding weet dat we daar niet bij kunnen.

Uiteindelijk hebben we een bordje natvoer eerst bovenop de kast gezet om te lokken en daarna naar het aanrecht verplaatst. Op de foto zie je haar twijfelen of ze naar beneden komt voor d’r lekkernij. Toen ze beneden was even laten eten en haar toen opgepakt, wat verrassend goed ging. Maar pfff wat voel ik me dan schuldig :sweat_smile: Gelukkig weten we dat ze het kattenpension heel fijn vindt als ze er eenmaal is…

3 likes

Sorry, kom zo binnenvallen maar heeft iemand ervaring met een oogontsteking bij een kat? Onze kat heeft er dus een. Gisteren met hem naar de dierenarts geweest. Dik, pussig oog en koorts. Antibiotica kuur voor een week en een zalf. Het derde ooglid is zichtbaar.
We gebruiken trouw de medicatie/zalf alleen maken we ons veel zorgen om hoe het er uit ziet. Het is natuurlijk niet te verwachten dat het binnen 24 uur opgelost zou zijn maar het zou fijn zijn om een positief verhaal te horen van iemand waarbij het allemaal goed is gekomen :relaxed: