Kattentopic #4

Mijn kat had een beschadigde oogbal, een klein krasje waarschijnlijk door spelen met de andere kat of een pluisje oid en dat is toen ook gaan ontstoken. Idd een week of 10 dagen zalf in z’n oog moeten doen en dat vond hij niet leuk, dus wikkelde m elke keer in in een deken, maar uiteindelijk is alles goed gekomen! Na een dag of 2 zag je al dat hij z’n oog wat verder open deed en na zo’n 4 dagen was het bijna weg.

1 like

He gadver… wat fijn dat alles goed is gekomen, dat geeft wat hoop hehe!
We zouden maandag voor een midweekje weg gaan maar gaan het (deels) afblazen… We rijden veel op en neer om de medicijnen te kunnen geven

Ahhh gelukkig maar! En ja is ze zo weer vergeten

1 like

Sinds het wat kouder is in huis komt m’n kat elke nacht haar favoriete knuffeltje onder m’n dekbed proppen :joy: dat gore ding zit dan helemaal onder het speeksel

55 likes

Hahahah aaah
Leuk ‘cadeautje’ :rofl:

2 likes

Mijn kat is nog steeds niet hersteld en ik heb net ff geteld en we zijn de afgelopen vijf weken 15 keer naar de dierenarts geweest. Ik ben “gelukkig” ziek en heb dus geen werk verplichting, zou niet weten hoe we dat anders zouden moeten doen?

1 like

Miep ligt het liefste op m’n borst te slapen, ook als ik rechtop zit. Dat ging nog wel toen hij mini was, maar inmiddels is hij te groot aan het worden. Gevolg: ik maak van m’n armen een soort hangmat/tafeltje om hem te ondersteunen. Wel heel schattig dat hij, als hij zich gaat installeren, me helemaal besnuffelt en kusjes geeft. Ben zo gek op dat kleine huftertje.

8 likes

Kan ik iemand hier blij maken met een Milbemax kitten/kleine kat tablet? Was een verpakking van twee tabletjes, eentje is eruit maar heb er dus nog een over die ik niet meer ga gebruiken. Hoef er niks voor uiteraard maar weggooien vind ik ook zonde

1 like

Ik ben echt dol op mijn drie katten maar hun kattenbak gewoontes vind ik toch iets minder. Elke week maak ik alle kattenbakken volledig schoon. Maar voordat ik überhaupt klaar ben hebben ze alledrie al meerdere keren de bakken gebruikt. En ik snap het ook wel maar kom op mag ik in ieder geval eventjes genieten van schone bakken :joy:

2 likes

@Nysmn @Hippe_kikker @Quinoa thanks nog alledrie! Ik heb waarschijnlijk alsnog een andere oplossing gevonden. Maar voor de toekomst goed om te weten dat er goeie ervaringen zijn. :blush:

2 likes

Er is in de afgelopen jaren vanalles gebeurt met mijn buitenkat. Het begon met echt panisch zijn voor geluid, sinds een gevecht buiten. En toen werd de stofzuiger zijn vijand en tegenwoordig als ik tegen de tafel stoot of snel opsta is mijn kat al angstig. Heeft iemand ervaring met een kat weer een beetje op zijn gemak krijgen? Het is zo sneu voor ‘m.

Dar klinkt alsof hij getraumatiseerd wordt, misschien door iets buiten.
Zolang dat aanblijft houden zal er weinig veranderen

Ahh gossie! Zou Telizen S misschien helpen? Volgens mij dierenarts werkt dat goed voor katten ‘die soms een beetje hulp nodig hebben om het leven aan te kunnen’ :sweat_smile:

1 like

Ik mag een kat van mijn huisbaas, echt heel erg leuk. Even rustig rondkijken bij de asielen hier in de buurt. Ik ben zelf een binnenkat niet gewend, dus dat wordt wel even wennen, maar ik kijk er erg naar uit :heart:

39 likes

Miep heeft m’n gloedjenieuwe inbetweengordijn naar de getver geholpen. :sob: Weet dat dit erbij hoort maar baal als een stekker. :money_with_wings:

Zit je nog in N-B? Ik zie altijd hele lieve filmpjes van dierentehuis Den Bosch voorbij komen op tiktok :sob:. Volgens mij zitten daar ook best veel beestjes te wachten op een thuis.

2 likes

Jaa tilburg! Ik ga eens kijken. Ik heb alleen geen buiten en ondanks dat veel mensen zeggen dat het beter is om je dieren binnen te houden moeten er nog steeds veel katten naar buiten… en ik had gelezen dat een kattenbak zonder kap beter is dan zo’n ‘huisje’, volgens mij heb ik jou daar ook wel eens over zien posten, weet je of dat zo is? Of is dat maar net wat de kat gewend is?

Er zijn zat beestjes die niet naar buiten moeten, die van mij mogen wel op het balkon maar waren alleen binnen gewend. Een van die mij plast hoog dus met kap was janken. Heb nu deze bakken en die vinden ze allebei fijn (en vind ik zelf makkelijk schoonmaken want geen randjes en crap)

1 like

Mijn kat is van een buitenkat naar een binnenkat gegaan. Soms loopt ze 2 minuutjes voor de deur en rent ze alweer naar binnen. Ze laat niet zien dat ze het mist dus hierom zou ik me geen zorgen maken.

2 likes

Ik zou toch als je nu kat uit het asiel haalt er wel voor eentje gaan die niet naar buiten hoeft ipv hopen dat ze er oke mee gaan zijn om dat niet meer te kunnen.

5 likes