Even delen omdat jullie het snappen:)
Deze dame van bijna 13 heeft ons behoorlijk laten schrikken
Ze at de laatste weken slecht en was flink afgevallen. Nou heeft ze dat wel vaker gehad, hebben haar toen helemaal laten checken (echo, bloedonderzoek, urinecheck) en alles was goed. Toen bleek na een voerwisseling dat opgelost, ze kon waarschijnlijk niet goed tegen haar (blaasgruisdieet)voer.
Nu dus weer vergelijkbare klachten en daarom weer wat ander voer geprobeerd, wat eerst hielp, en na een paar dagen niet meer, natvoer gegeven, werkte ook maar tijdelijk. Dus op naar de dierenarts.
Daar bleek een nier vergroot, en afwijkende nier, lever en schildklierwaarden. We zouden de volgende dag een echo laten maken om te kijken of het nierfalen of nierbekkenontsteking is en wat de andere waarden kan verklaren.
Pff wat een stress, ik was zo bang voor nierfalen.
Volgende dag, bij de echo blijkt een nierbekkenontsteking (geen nierfalen!), maar ook een verdikte darmwand, daar zijn gelijk biopten van genomen). Het kan wijzen op kankerš.
De biopten bevatten te weinig cellen om iets over te zeggen, maar de bloedtest kwam negatief terug wat de kans op kanker weer verkleind, maar we weten dus niet zeker of het nou wel of niet kanker is
Nu gaan we de nierbekkenontsteking behandelen en over twee maanden met een echo nogmaals kijken in de hoop dat de darmwand hersteld is.
Wat een rollercoaster, ze is al een zorgenkindje (blaasgruis, intoleranties, begin dit jaar een dikke darm ontsteking ws) dus ik ben wel wat gewend, maar ik voel me er zo rot onder. Zo bang dat dit wel het einde is (ze is mijn allereerste kat). En zo schuldig als ze zo doodsbang bij de dierenarts is.