Kattentopic #4

Goeie, ga ik rekening mee houden!

2 likes

Beetje agressie tegenover onze (gesteriliseerde) poes, alsof hij haar wilde dekken. Hij rende achter haar aan, beet in de nek en zo.

Pfff veel sterkte. Je maakt je zo zorgen om je beestjes he. Hopelijk voelt ze zich snel beter!

1 like

Oh wat een rollercoaster. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee is het straks allemaal hersteld. Wat een angst kan je toch hebben om zon beestje. Heel herkenbaar.

Ahhh zij was ook van die kat Sad Boy, ik vond dat zo zielig toen die was overleden. Hoop dat de kat nog terugkomt, ze is duidelijk zo gehecht aan al die beestjes :pleading_face:

3 likes

De ballen van een kat dalen al in rond 2 maanden oud, als dat bij jouw kat na 6 maanden nog niet gebeurd was dan ging dat ook niet meer gebeuren dus hoe lang je wacht maakt dan verder ook niet uit. Sommige katten hebben 1 of soms 2 ballen die niet indalen, dat heet cryptorchidie.

2 likes

Ah oké! Ik had geen idee. Goed dat je het zegt

1 like

Ik heb vannacht voor het eerst mijn kat op mijn bed laten slapen en het ging zo goed! :heart: mijn vorige kat ging dan bijten en vervelend doen, maar deze ging gewoon lekker bij me liggen en af en toe was ze denk ik even in de woonkamer want dan zag ik haar niet.
Om 4u werd ik wakker na een nachtmerrie en dan is het zo fijn om haar gelijk te kunnen aaien!

Hier kan ik wel aan wennen :heart_eyes:

39 likes

Jaa, vind het ook altijd zo lief als ze bij mij slapen. In de zomer vinden ze het te warm, maar in de winter word ik altijd wakker met een kat aan elke kant :pleading_face:

3 likes

Vinden jullie ook altijd dat je kat zo lekker ruikt :smiling_face_with_three_hearts: love m’n neus in haar vachtje duwen.

En als ze een lang diep dutje heeft gedaan en nog helemaal slaperig is ruikt ze nog snoeziger 🥹

26 likes

De muffe slaapvoetjes van mijn katten >

7 likes

Ja ik snuif ook graag aan mijn katten, vind dat echt heerlijk haha. Mijn favo geur is als ze net buiten zijn geweest, dan hebben ze zo’n lekkere frisse geur :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik heb me vanochtend helemaal zitten verkneukelen aan hoe dat beest zich tegen me aan wist te wurmen en. Iees ik deze posts. Onbetaalbaar zo’n kat :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja echt heerlijk, echt als een wolkje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Oh zo heerlijk :smiling_face_with_three_hearts: Mijn katten hebben allebei ook een eigen geurtje en ik zou ze in het donker gemakkelijk van elkaar kunnen onderscheiden.

En nu het mindere van geur: Ik heb langharige pluizenbollen en eentje slaapt altijd in mijn armen. Kwam ‘ie laatst op bed en ik vond hem al wat ruiken maar ik was moe en viel binnen no time in slaap. Volgende ochtend bleek er nog wat schijt bij zijn achterste te zitten :skull: :cry: Gelijk alles inclusief mezelf gewassen.

3 likes

Ik zeg zo vaak dat ik die geur graag in een parfum zou willen hebben.

Heerlijk is dat he. Mijn kat slaapt nu ook weer veel op bed, dan word ik 's nachts wakker en dan ligt ie tegen mijn buik aan :heart:

1 like

Voetenwarmers :smiling_face_with_three_hearts: vind het zo lief als ze samen liggen want dat doen ze niet vaak

37 likes

Een paar maanden geleden heb ik mijn ene kat al in moeten laten slapen en nu afgelopen week ook helaas mijn andere kat. Het waren broertje en zusje en uiteindelijk last gehad van dezelfde genetische hartziekte. Ik vind het zo lastig om ineens geen katten meer te hebben, maar ik ben ook echt nog niet toe aan andere katten. Ik mis mijn eigen schatjes echt zo enorm. :pleading_face: :heart:

Lang medisch verhaal

Pippa heeft de diagnose HCM al gekregen toen ze rond 1 jaar was. We zagen dat ze na te wild spelen ineens ging liggen en echt op adem moest komen. We zijn toen naar de dierenarts geweest en omdat ze een hartruis had hebben we dat laten onderzoeken met een echo. Die ziekte zorgt er dus voor dat als haar hart te snel gaat kloppen (bijv door te wild spelen of als ze erg schrikt) dat die het niet goed kan reguleren en dan gebeuren er dus van die aanvallen. We hebben toen bètablokkers gekregen en die vanaf toen iedere dag gegeven, maar het hielp niet om die aanvallen te voorkomen. We hebben heel erg ons best gedaan om dat zo min mogelijk te laten gebeuren maar soms gebeurde er iets waar we niks aan konden doen zoals vuurwerk of kon ze ineens minder aan dan voorheen.

Die aanvallen werden met de tijd ook erger, ze ging ineens kwijlen, raar mauwen en omvallen. (we hebben ook aan de dierenarts gevraagd of het te maken kon hebben met epilepsie maar ze waren overtuigd van niet) Maar soms gingen er ook maanden voorbij waar het gewoon goed ging. We merkten de laatste tijd wel dat ze achteruit ging en dat ze minder aankon. Het kutte is dan dat je bij jezelf een grens moet gaan leggen wanneer je besluit om euthanasie te plegen, want tussen de aanvallen door was het echt zo’n enorme schat en is het heel moeilijk om te zeggen wanneer het klaar is. En veel katten met deze ziekte krijgen ook plotseling een hartaanval waardoor ze ineens dood zijn. Helaas is dat bij Pippa anders gelopen, toen we donderdag wakker werden had ze weer zo’n aanval alleen het leek veel heftiger dan normaal. Ze was echt heel sneu aan het miauwen en leek heel benauwd. We hebben de spoedarts gebeld en gevraagd of er alsjeblieft iemand naar ons toe kon komen om haar in te laten slapen. Dat is gelukkig gebeurd, in eerste instantie twijfelde degene aan de telefoon maar eenmaal hier zei hij ook dat als het zijn kat was dat hij dan ook wilde dat iemand kon helpen.

Ik voel me zo schuldig dat haar laatste momenten nu zo kut en stressvol waren en dat het ook zo lang duurde omdat we moesten wachten tot de dierenarts kwam. Het is echt totaal niet hoe ik wilde dat het ging, je wilt natuurlijk niet nadenken over de dood van je beestje maar ik had toch altijd de stiekeme hoop dat het snel en pijnloos zou worden voor haar. En het zit me dwars dat we niet weten waarom ze nou die aanval heeft gekregen, of ze ergens van is geschrokken of dat het gewoon mis ging. Het duurde ook best lang voordat ze echt goed in slaap was na het eerste prikje, alsof ze ertegen aan het vechten was. Ik vind het ook echt heel kut dat beide katjes maar 3 jaar geworden zijn terwijl ze zonder die ziekte waarschijnlijk veel ouder hadden geworden, ze waren allebei echt nog aan het genieten van hun leventje.

17 likes

Wat intens sneu. Sterkte :heart:

1 like