Kattentopic #4

Ah dat is echt heel erg verdrietig en het is natuurlijk nog maar zo kort geleden. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, juist niet, je hebt de allerbeste beslissing voor haar genomen, hoe moeilijk die ook was. Je katjes wisten niet dat ze ziek waren en ze hebben daarmee ook echt tot het einde toe kunnen genieten van hun leven zonder zich druk te maken over hun aandoening. En Pippa heeft waarschijnlijk toch minder stress gehad dan dat ze ook nog in een mandje uit het huis moest. Heel erg veel sterkte.

2 likes

Oh joh wat naar zeg! Heel veel sterkte​:heart::heart:

1 like

Ik voel me een beetje schuldig. Ik ben een gastgezin voor kittens en heb er thuis een aantal, die zeer energiek zijn. Nou was er een aanvraag binnengekomen voor adoptie voor één van de kittens van nog geen 4 maanden. Ik had de aanvrager gebeld en het bleek een vrouw te zijn van 85 jaar die een andere kat had van 10 jaar. Ik had een afspraak met haar gemaakt voor komende zaterdag maar sprak vandaag mijn gastgezincoordinator en hadden besloten om de afspraak niet door te laten gaan. Mevrouw wordt vanavond nog ingelicht. Reden is omdat de kitten waarschijnlijk te druk zou zijn voor mevrouw en geen connectie zou maken met de andere kat die alleen maar buiten is.

Maar het voelt alsof ik iemand ontneem om een kitten te hebben, ondanks dat ik juist in moet staan voor die kitten zodat zij een goed leven heeft met een gezin die haar goed kan bijhouden. Ik wilde dit even kwijt, weet niet zo goed waarom maar ja… sorry voor dit lief dagboek gehalte.

1 like

Wel jammer dat je dan überhaupt die mevrouw niet in het echt hebt gezien, leeftijd hoeft niet zoveel te zeggen. Maar wellicht dat uit telefonisch contact al bleek dat dit geen fitte 85jarige is die dit prima aan kan.

5 likes

Wat verdrietig :disappointed_relieved: sterkte!

1 like

Heh wat jammer, was dat de enige reden? Ik werk zelf voor het adoptie team van een kittenopvang en ik zou dit zelf niet doen zonder eerst een afspraak. Er zijn echt zat oudere mensen die nog heel energiek zijn en goed voor hun huisdieren kunnen zorgen. Als mensen een kitten adopteren terwijl ze al een oudere kat hebben dan geven we ze tips voor de introductie en begeleiden we ze daarin. Ik neem dan ook nog een keer na de adoptie contact op om te kijken hoe het gaat en het gaat vaker wel goed dan niet!

Jammer dat ze zo streng zijn, wij zeggen altijd dat je een goede familie moet zoeken, niet de meest perfecte.

Maar jij hoeft je verder toch niet schuldig te voelen als die organisatie dat beslist.

2 likes

Onze kat is gisteravond begonnen met een novacam kuur na (vermoedelijk) een allergische reactie.

Hij was de afgelopen dagen erg suf maar maakt nu helemaal de indruk ziek te zijn. :cry:
Heeft de energie niet meer om in zijn klimpaal te klimmen, is nog meer apathisch en heeft de kattenbak niet meer gebruikt sinds gistermiddag.

Ik weet even niet wat te doen.

Afwachten wat de kuur gaat doen of alsnog de dierenarts weer bellen. :sob:

Als je je zorgen maakt kun je altijd even de da bellen om advies te vragen. Zij kunnen wel inschatten wat te doen/advies geven. Zeker zo 1 dag voor het weekend zou ik gewoon even bellen als je je daar prettiger bij voelt! Veel sterkte.:kissing_heart:

1 like

Heb gebeld, we kunnen gelukkig 10.30 terecht.

2 likes

Onze lieverd is zojuist opgenomen.
Ze vermoeden sepsis.

Ben echt een beetje uit het veld geslagen :cry::sob:

4 likes

De diagnose bleek erger dan verwacht; lymfklier kanker. Prognose zeer slecht, mijn beste vriend zal vanmiddag worden ingeslapen. Ben kapot van verdriet.

9 likes

Ah wat super verdrietig, heel veel sterkte en liefs!! :heart:

1 like

Wat een rollercoaster, met zo’n afschuwelijke afloop.

Heel veel liefs en sterkte :hugs:

1 like

Ik kan het niet bevatten. Nog maar 2,5 jaar oud. Mijn kleine baby.

Kan alleen maar huilen.

1 like

Ah nee, wat een klotenieuws. Heel veel sterkte :heart:

5 likes

Wow wat heftig en wat een rollercoaster inderdaad. Heel veel sterkte!

3 likes

Heel veel sterkte! Vreselijk nieuws.

1 like

Wat vreselijk, heel veel sterkte :heart:

1 like

Oh man, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte :people_hugging: :broken_heart:

1 like

Godver :sob: wat vreselijk. Heel veel sterkte :broken_heart:

1 like