Kattentopic

Je hebt ook speciale bandjes die afschieten als je kat ergens achter blijft haken! Ik heb er ooit zo een voor mijn kat gehad en dat werkte heel goed. Het halsbandje is dan van een soort elastiek dat uit kan rekken waardoor ze hun hoofdje eruit kunnen halen als ze bijvoorbeeld achter een tak blijven haken.

1 like

In mijn vorige huis kon de kat in en uitlopen en toen nam ze heel veel muizen mee (en at ze ook meteen op). Soms een jong vogeltje maar die wisten we altijd te redden. Meikevers vond ze ook geweldig om op te jagen. Op jonge vogeltjes na kon het mij verder weinig boeien. Wel vaak uitgekotste organen moeten opruimen de volgende ochtend.

1 like

Is het de tijd van het jaar ofzo om vacht te verliezen? Damn mijn kat haart uit. Het is mij normaal nooit zo opgevallen omdat ze veel buiten was.

1 like

Hier ook ja! Mijn katten zijn net een jaar oud, driekwart jaar verloren ze bijna niks. Maar vind nu ineens hele plukken elke dag. Dus denk inderdaad van winter naar zomervacht nu.

Het is echt absurd hoor… Ik had haar net op schoot even (niet omdat ze dat wou ofzo dus ze was zo weer weg) en toen had ik al meteen weer een pluk vast door even over haar koppie te aaien. Pff ik vind het echt overal terug. Mijn gasfornuis ligt er vol mee terwijl de kat daar zeker weten niet komt. :face_vomiting:

Herkenbaar idd. Kattenharen op het fornuis, op het aanrecht, in mijn eten (:sob:). Mijn kleren hebben standaard een vachtje na het knuffelen van een kat. Het begint overigens wel weer minder te worden nu. Paar weken terug was het echt erg.

1 like

Waarschijnlijk is dit wel eens gevraagd maar ik kon het niet vinden. Heeft er iemand tips voor goede, betaalbare en niet klonterende kattengrit voor kittens en goede, betaalbare brokjes voor kittens? Ik kom er niet zo goed uit met internet. (Het mag uiteraard wel wat kosten hoor, maar liever niet de hoofdprijs)

Ik gebruik peewee bakken met houtkorrels van de Welkoop. De bakken moet je dus wel aanschaffen, maar ja dat is eenmalig (ik heb de mijne al 9 jaar). Het werkt met een soort zeefsysteem, de korrels verpulveren als ze vochtig worden en dat zakt naar beneden (of schep je zodat het er doorheen valt). Het is €9 voor 20 liter en daar doe ik meer dan een maand mee, met 6 katten :relaxed:

4 likes

Oeh ik wil dit en je hebt voor paar tientjes al zo’n bak zie ik. Alleen heb ik mijn kat een hele tijd op houtkorrels gedaan maar toen begon ze ineens op de bank te pissen. :cry:

1 like

Ai dus ze vind ze niet zo leuk :frowning: Ik heb er gewoon 5 en een hele grote ren met een zandstrook erbij, dit vinden ze helemaal geweldig. Maar bij t laagtste kitten zei de fokker ook dat ik eerst maar op klontvormend moest gaan, dit heb ik niet gedaan en het is met de anderen ook nooit een probleem geweest klopt af
Misschien kun je een gewone en 1 met houtkorrels zetten? Het hoeft niet daardoor te komen natuurlijk, misschien was er iets anders?

1 like

Toen ik normale kattengrind in de bak had gedaan was het plassen op de bank over. :sweat_smile: Maar misschien ga ik het toch keertje proberen.

Ja is de moeite waard, lekker goedkoop en je kan het eventueel door de wc spoelen ook. Zou je kat dan gewoon de luxe geven dan is hij misschien minder boos :smile:

Ik ben niet van plan om 2 kattenbakken neer te zetten hoor. :sweat_smile: Ook niet echt plek voor maar ook simpelweg geen zin in want ik heb maar 1 kat.

Tijdelijk bedoelde ik, maar dan zou ik het niet gokken, zonde van je bank

1 like

Hmm tijdelijk zou misschien wel kunnen ja, kijken of ze de andere bak wel gaat gebruiken.

1 like

Mijn kat heeft last van korstjes boven op haar hoofd. Het leek alsof ze het kreeg toen ze een kap droeg en ze heeft wel vorige week een vlooienmiddeo gehad maar dat was meer tussen haar schouders.

Iemand enig idee?

Mijn kat was laatst bezig in de voorraadkast en ineens zat ze heel hard heel laag te mauwen, en kwam ze binnen met een keukenrol in haar bek, die ze vervolgens met haar voorpoten vast hield en met haar achterpoten kapot trapte. :face_with_raised_eyebrow: :laughing:

14 likes

Kan een uiting van stress zijn door de kap! Is het een beetje boven de oren? Had onze poes ook een paar weken na haar sterilisatie toen ze een romper aan moest en de dierenarts zei toen dat het verschillende dingen kunnen zijn, oa stress maar ook voedselallergie of iets van huisstofmijt allergie. Hij zei dat we allemaal onderzoeken konden doen, zou veel geld kosten, en de kans dat er dan een allergie uitkomt was heel erg klein omdat het heel breed kon zijn. We zouden evt wel ander voer kunnen proberen (met een ander soort eiwit, dat is vaak de allergie), maar hij raadde ons aan om het nog even aan te kijken en als het erger zou worden/niet weg zou gaan dan zouden we een allergietest doen. Na een week was het weg en het is niet meer terug gekomen. Als je het niet vertrouwd zou ik even langs de dierenarts gaan, hopelijk is het iets onschuldigs!

Oké, thanks voor je reactie! Je ze is wel gevoelig voor stress. Ze droeg die kap ook omdat ze een likwond bij haar been had. Ik kwam er dit weekend achter, dus anders kijk ik het nog even aan. Aan dit voer zit ze al 8 maanden en dit is de eerste keer dat ze het heeft. Het zit achter op haar hoofd tot aan haar oren ongeveer. Ik ga zo nog even met de dierenarts bellen denk ik, kijken wat voor advies zij geven.

Heeft er iemand ervaring met een voerautomaat? Onze kleine vreetzak krijgt 2x per dag eten op dezelfde tijd, maar ze begint ruim van tevoren te miauwen en zeuren, erger dan normaal is volgens mij. Ze is sowieso heel erg op eten gericht, we kunnen niks eten zonder dat zij er met haar neus boven op staat. Ze was als kitten een zwervertje, dus ik denk dat het daardoor komt.

Het leek me wel een goed idee om met zo’n automaat haar eten wat over de dag te verspreiden. Iemand ervaring of tips voor een automaat?